• 1
  • 2
2010-09-29, 11:26
Medlem
Ockstaerrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av daMythoos
Precis, det är nog där den stora boven är skulle jag kunna tänka mig. Om jag helt lägger ner med godisätande, läskdrickande å andra saker mellan måltider frukost, lunch och middag, och tränar regelbundet så borde jag komma på ett underskott? Jag tränar trots allt hockey 75min fyra gånger i veckan. Men ändå tycks jag inte få bort denna onödiga fett.
Ska helt enkelt ta bort allt onödigt jag äter, minska portionerna lite(?), och kanske ersätta någon måltid.
Tyvärr känns detta som att räkna kalorier jag stoppar i mig, för mycket, blir svårt när det inte är jag som lagar maten och känner att jag inte har tid över. Måste det vara så "jobbigt"?

Det är inte helt säkert men är en riktigt bra idé. Minska portionerna succesivt. Kör du för hårt på minskningen i början så kommer det bli svårt att hålla efter.
Byt ut läsken mot kolsyrat vatten om du gillar kolsyran. Godiset mot ett nyttigare substitut ex någon grönsak.
Citera
2010-09-30, 13:23
Medlem
nuendasts avatar
Tidigare fanns det en måltidsersättning som hette myoplex diet som man kunde köpa. Hal letat och googlar men hittar ingenstans där jag kan köpa det längre. Finns inte den sorten kvar? Eller vet någon exakt var jag kan köps det?

Kanske tipsa mig om en liknande produkt som smakar bra. Vill ha med coklafsmak och vanilj
Citera
2010-09-30, 23:33
Medlem
Roedoress avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nuendast
Tidigare fanns det en måltidsersättning som hette myoplex diet som man kunde köpa. Hal letat och googlar men hittar ingenstans där jag kan köpa det längre. Finns inte den sorten kvar? Eller vet någon exakt var jag kan köps det?

Kanske tipsa mig om en liknande produkt som smakar bra. Vill ha med coklafsmak och vanilj

http://www.gymgrossisten.com/1/sv/ar...iet-shake-2-kg

Är inne på min tredje 2kg´s burk med choklad. Blandar med minimjölk och skulle kunna dricka denna vid varje måltid. Satan så god.

Kampanjpris nu tydligen i oktober: http://www.gymgrossisten.com/1/sv/ar...iet-shake-2-kg
Citera
2010-09-30, 23:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Roedores
http://www.gymgrossisten.com/1/sv/ar...iet-shake-2-kg

Är inne på min tredje 2kg´s burk med choklad. Blandar med minimjölk och skulle kunna dricka denna vid varje måltid. Satan så god.

Kampanjpris nu tydligen i oktober: http://www.gymgrossisten.com/1/sv/ar...iet-shake-2-kg

Hur tycker du att den funkar,värt pengarna ? Funderar nämligen på att köpa just denna måltidsersättare, ger den bra mättnadskänsla ? Har tänkt ersätta en måltid per dag ungefär Har du testat vanlilj ?
Ubertacksam för svar
Citera
2010-10-01, 00:06
Medlem
Roedoress avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trashbag
Hur tycker du att den funkar,värt pengarna ? Funderar nämligen på att köpa just denna måltidsersättare, ger den bra mättnadskänsla ? Har tänkt ersätta en måltid per dag ungefär Har du testat vanlilj ?
Ubertacksam för svar

Har provat väldigt många olika och denna, med minimjölk, har iaf givit mig den längsta mättnadskänslan hittills. Dock verkar inte någon måltidsersättare kunna ge 100% mättnadskänsla, så det gäller att ha BRA tilltugg som kan smärta hungern när den sätter in ca 1-2h innan nästa måltid. Så att inte panikinköpet av chokladbit sätter in.

Jag äter en stadig, inte överdriven, frukost och tar sen ersättningen till lunch. Försöker dock härda ut så långt det går för att det inte ska bli så långt mellanrum till middagen. Jag tar alltså ersättningen när jag blir outhärdligt hungrig, inte prick kl 11.00 varje dag.

Helt klart värt pengarna. Jag är ju inne på min 3:e. Har dock inte provat annat än choklad. Blev så nöjd med den första att jag inte vågade byta.
Citera
2010-10-01, 00:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Roedores
Har provat väldigt många olika och denna, med minimjölk, har iaf givit mig den längsta mättnadskänslan hittills. Dock verkar inte någon måltidsersättare kunna ge 100% mättnadskänsla, så det gäller att ha BRA tilltugg som kan smärta hungern när den sätter in ca 1-2h innan nästa måltid. Så att inte panikinköpet av chokladbit sätter in.

Jag äter en stadig, inte överdriven, frukost och tar sen ersättningen till lunch. Försöker dock härda ut så långt det går för att det inte ska bli så långt mellanrum till middagen. Jag tar alltså ersättningen när jag blir outhärdligt hungrig, inte prick kl 11.00 varje dag.

Helt klart värt pengarna. Jag är ju inne på min 3:e. Har dock inte provat annat än choklad. Blev så nöjd med den första att jag inte vågade byta.

Har själv bara kört på topformulas meal replacer, och den var väl helt ok i smak och mättnadskänsla, så i feel you på det där med mättning.
Hade tänkt köra den som frukost eftersom det är svårt att inte äta lunchen i skolan Middagen är helt utesluten för min del då jag oftast äter middag 1 timme efter träning, så det är bara frukosten kvar..

låter king, Man kanske ska slå till på en vanilj och en choklad då !
Citera
2010-10-01, 23:02
Medlem
Att påstå att måltidsersättning är det bästa alternativet för att gå ned i vikt är bara att lura sig själv.

I min mening är det samma sak som att sätta på sig ett par öronproppar istället för att sänka volymen på stereon när ljudet är för högt. Måltidsersättare är kalorier, precis som all annan mat.

Jag klarar att reglera min vikt precis hur som helst utan att räkna kalorier, och jag tror ALLA klarar det bara de lär känna sin egen kropp. Tränar man hårt och samtidigt ska hålla koll på fettmassa kan det bli snävt och då kan det vara ett bra hjälpmedel, men annars finns det inga som helst långsiktiga fördelar gentemot att bara hålla disciplin och äta rätt.
Citera
2010-10-07, 23:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Almathea
Att påstå att måltidsersättning är det bästa alternativet för att gå ned i vikt är bara att lura sig själv.

I min mening är det samma sak som att sätta på sig ett par öronproppar istället för att sänka volymen på stereon när ljudet är för högt. Måltidsersättare är kalorier, precis som all annan mat.

Jag klarar att reglera min vikt precis hur som helst utan att räkna kalorier, och jag tror ALLA klarar det bara de lär känna sin egen kropp. Tränar man hårt och samtidigt ska hålla koll på fettmassa kan det bli snävt och då kan det vara ett bra hjälpmedel, men annars finns det inga som helst långsiktiga fördelar gentemot att bara hålla disciplin och äta rätt.

Jag klarar inte av att äta frukost,ingen aptit och alltid stress på morgonen, alltså missar jag en möjlighet till att få i mig proteiner och andra näringsämnen på denna tidpunkt. För mig är måltidsersättare ett enkelt alternativ så att jag kan få i mig lite proteiner och kollisar,

Att jag väljer måltidsersättare är inte för att jag inte har kunskap om näring och kost, Jag har skrivit tidigare att jag vet att vanlig mat är bättre, men vad kan man göra ? Alla fattar att det inte är optimalt, men om det är det enda alternativet att lyckas få i sig lite på morgonen så tar jag hellre det,

Herregud
Citera
2010-10-08, 05:36
Medlem
Citat:
Jag klarar inte av att äta frukost,ingen aptit och alltid stress på morgonen, alltså missar jag en möjlighet till att få i mig proteiner och andra näringsämnen på denna tidpunkt. För mig är måltidsersättare ett enkelt alternativ så att jag kan få i mig lite proteiner och kollisar,

Att jag väljer måltidsersättare är inte för att jag inte har kunskap om näring och kost, Jag har skrivit tidigare att jag vet att vanlig mat är bättre, men vad kan man göra ? Alla fattar att det inte är optimalt, men om det är det enda alternativet att lyckas få i sig lite på morgonen så tar jag hellre det,

Herregud

Orkar man inte äta på morgonen finns det dock ingen anledning att göra så heller, bara man kompenserar det med mer mat under övriga dygnet.
Citera
2010-10-08, 17:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Exxus
Orkar man inte äta på morgonen finns det dock ingen anledning att göra så heller, bara man kompenserar det med mer mat under övriga dygnet.

Jag klarar inte att gå utan mat från 20.00 till 12:00 dagen därpå,
Vill gärna ha lite energi under lektionerna i skolan.
Så nej
Citera
2010-10-08, 17:47
Medlem
Citat:
Jag klarar inte att gå utan mat från 20.00 till 12:00 dagen därpå,
Vill gärna ha lite energi under lektionerna i skolan.
Så nej

Mitt svar var ju dock inte direkt mot dig även om jag citerade just dig, utan ett rent allmänt svar ang frukost, om man inte orkar med frukost så är det absolut inget krav att man måste tvinga i sig något, utan man kan lika gärna ta och äta lite mer senare.

Sen att du kör på annat sätt som fungerar för dig är ju bra.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in