Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2010-09-24, 18:53
  #1
Medlem
tomeds avatar
Jag tror att jag är det i alla fall -- åtminstone på vissa områden. Och varför tror jag det? Jo, jag har fått det utförligt och mycket målande beskrivet för mig. Så här var det:

Jag bodde i Thailand tidigare i några år. På stället där jag bodde, jobbade det en tjej som jag blev bekant med. Det var en rolig och begåvad tjej, och vi var ute tillsammans ibland, men bara på kompisbasis. Nåväl tiden gick, och efter ett år ungefär så blev vi ihop. Då berättade hon hela historien från sin synvinkel:

Under ett års tid hade hon gjort allt för att få mig intresserad av något mer än att bara vara kompisar. Hon hade skickat alla tänkbara signaler, utan att jag hade fattat nånting. Till slut hade hon varit så desperat och frustrerad över min manliga dumhet att hon allvarligt funderade på att våldta mig.

Så långt gick det ju aldrig, till slut fattade t.o.m. jag. Men jag undrar om inte en tjej hade greppat situationen mycket snabbare om rollerna hade varit ombytta. Eller det kanske bara är jag som är så trög
Citera
2010-09-24, 18:57
  #2
Medlem
Daftdesigns avatar
Killar har samma förmåga att utveckla social kompetens och förmågan att läsa kroppsspråk.

I det fall du nämner så finns det gott om killar som aldrig tänk på att läsa någons kroppsspråk. Nu när du vet kan du börja fundera på det. Titta på par på cafe osv. Människor visar väldigt tydligt vad de vill.

Sen så har ju tjejerna en fördel när det gäller dejting då de anses vara priset och därför har de större möjlighet att sätta reglerna.
Citera
2010-09-24, 18:59
  #3
Medlem
RationalGazes avatar
Som kille är man oftast mer van att gå rakt på sak, vill man något så säger man det eller visar det på ett tydligt sätt. Tjejer går ofta runt och hintar, det kan vara nåt så simpelt som att de skrattar åt ett av dina dåliga skämt. Själv har det hänt mig x antal gånger, jag fattar bara inte utan tycker bara att "hon var ju ovanligt trevlig".

Så tjejer, hjälp mig snälla... vill ni ha mig, säg det för fan eller gör något tydligt så jag fattar!
Citera
2010-09-24, 19:07
  #4
Medlem
C.A.Tls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tomed
Jag tror att jag är det i alla fall -- åtminstone på vissa områden. Och varför tror jag det? Jo, jag har fått det utförligt och mycket målande beskrivet för mig. Så här var det:

Jag bodde i Thailand tidigare i några år. På stället där jag bodde, jobbade det en tjej som jag blev bekant med. Det var en rolig och begåvad tjej, och vi var ute tillsammans ibland, men bara på kompisbasis. Nåväl tiden gick, och efter ett år ungefär så blev vi ihop. Då berättade hon hela historien från sin synvinkel:

Under ett års tid hade hon gjort allt för att få mig intresserad av något mer än att bara vara kompisar. Hon hade skickat alla tänkbara signaler, utan att jag hade fattat nånting. Till slut hade hon varit så desperat och frustrerad över min manliga dumhet att hon allvarligt funderade på att våldta mig.

Så långt gick det ju aldrig, till slut fattade t.o.m. jag. Men jag undrar om inte en tjej hade greppat situationen mycket snabbare om rollerna hade varit ombytta. Eller det kanske bara är jag som är så trög


Så du ska döma halva mänskligheten pga att du är en idiot?
Citera
2010-09-24, 19:08
  #5
Medlem
Raxons avatar
Jag är tjej och är nog likadan, har hänt ett flertal gånger att jag har träffat "trevliga" killar och inte alls fattat att de stöter på mig... Fast det beror nog också lite på om man har "rätt glasögon" på sig, är man själv inte ute efter att hitta någon bryr man sig kanske inte så mycket och märker det därför knappt.
Å andra sidan så när jag träffade min nuvarande pojkvän tyckte jag att jag var övertydlig med vad jag ville, men han fattade inte förrän han hade fått det förklarat för sig. Könen sänder väl på olika kanaler, helt enkelt
Citera
2010-09-24, 19:14
  #6
Medlem
ClubbingSealss avatar
ja
Citera
2010-09-24, 19:15
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av C.A.Tl
Så du ska döma halva mänskligheten pga att du är en idiot?


End of discussion.

Vafan du får helt enkelt lära dig att läsa folk.
Citera
2010-09-24, 19:27
  #8
Medlem
Nemesis1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tomed
Jag tror att jag är det i alla fall -- åtminstone på vissa områden. Och varför tror jag det? Jo, jag har fått det utförligt och mycket målande beskrivet för mig. Så här var det:

Jag bodde i Thailand tidigare i några år. På stället där jag bodde, jobbade det en tjej som jag blev bekant med. Det var en rolig och begåvad tjej, och vi var ute tillsammans ibland, men bara på kompisbasis. Nåväl tiden gick, och efter ett år ungefär så blev vi ihop. Då berättade hon hela historien från sin synvinkel:

Under ett års tid hade hon gjort allt för att få mig intresserad av något mer än att bara vara kompisar. Hon hade skickat alla tänkbara signaler, utan att jag hade fattat nånting. Till slut hade hon varit så desperat och frustrerad över min manliga dumhet att hon allvarligt funderade på att våldta mig.

Så långt gick det ju aldrig, till slut fattade t.o.m. jag. Men jag undrar om inte en tjej hade greppat situationen mycket snabbare om rollerna hade varit ombytta. Eller det kanske bara är jag som är så trög
Är killar mer korkade än tjejer??

Om jag träffar en utvecklingsstörd människa som inte kan prata, utan bara stöna och dregla, och därför inte förstår vad han menar - är det då jag eller han som är korkad??

EDIT: Det var inte meningen att detta inlägg skulle håna utvecklingsstörda, det var meningen att det skulle vara sexistiskt mot kvinnor
__________________
Senast redigerad av Nemesis1 2010-09-24 kl. 19:31.
Citera
2010-09-24, 19:28
  #9
Medlem
tomeds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av C.A.Tl
Så du ska döma halva mänskligheten pga att du är en idiot?

Nejdå, jag har lämnat det öppet i sista meningen. Om du nu nödvändigtvis ska vara aggressiv, se till att ha intellektuell täckning för det.
Citera
2010-09-24, 19:33
  #10
Medlem
Kaustis avatar
rallik sso nä eratrams mod rä ås ttäs tgittev tte åp arecinummok hco kårpsralk alat nak etni rejejt tta röf åS

Citera
2010-09-25, 15:44
  #11
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av tomed
Jag tror att jag är det i alla fall -- åtminstone på vissa områden. Och varför tror jag det? Jo, jag har fått det utförligt och mycket målande beskrivet för mig. Så här var det:

Jag bodde i Thailand tidigare i några år. På stället där jag bodde, jobbade det en tjej som jag blev bekant med. Det var en rolig och begåvad tjej, och vi var ute tillsammans ibland, men bara på kompisbasis. Nåväl tiden gick, och efter ett år ungefär så blev vi ihop. Då berättade hon hela historien från sin synvinkel:

Under ett års tid hade hon gjort allt för att få mig intresserad av något mer än att bara vara kompisar. Hon hade skickat alla tänkbara signaler, utan att jag hade fattat nånting. Till slut hade hon varit så desperat och frustrerad över min manliga dumhet att hon allvarligt funderade på att våldta mig.

Så långt gick det ju aldrig, till slut fattade t.o.m. jag. Men jag undrar om inte en tjej hade greppat situationen mycket snabbare om rollerna hade varit ombytta. Eller det kanske bara är jag som är så trög

Kvinnor är ibland korkade och tröga,om dom inte menar rakt på sak det dom vill har!!!
Ibland tänker kvinnor så,men säger nånting annat istället!
Vad ska man då göra då...???
Kommunikation!!!
Snacka!!!
Prata!!!
Citera
2010-09-25, 16:42
  #12
Medlem
Branded_Banneds avatar
Har flörtat lite med en tjej ett tag, men på det sista har det vid flera tillfällen låtit -Glöm det! Det blir inget mer!
Helt bestämd, helt allvarlig, igen glimt i ögat, inget flörtig underton, bara -Glöm det!
Synd, men sånt händer.

Sen dyker det upp ett meddelande med innebörden -Synd att du jobbar i kväll, du hade kunnat komma hit annars.
Svarar ungefär att det är väl knappast aktuellt i vilket fall. Du har ju sagt -Nej, ganska så tydligt.
Och får tillbaka -Kanske inte menade -nej, Du får väl läsa mellan raderna.

Men för fan!
Jag tycker inte att ett benhårt -Glöm det! lämnar mycket utrymme för feltolkning!
Det ryms för fan på en rad, vart skulle jag läsa något annat!

Gissa om den tjejen är lagd på is ett tag!

Så slutsatsen: Ibland kan nog vi killar vara lite tröga på att snappa upp signalerna,
men ibland är tjejer rent ut sagt efterblivna på att skicka rätt signaler!
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback