Ska försöka svara på lite frågor...
Jag står där 12-16, nu när skolorna slutar blir det 11-18 ungefär. Finns det mycket folk i sommar så blir det ca 10-18,19. Det är tiderna jag står i "kuren".
Priser... Ja, vilka priser? Marginalen på glass

innar/strutar är ca 50%. Marginalen på lösglass är -ca- 2-300%, marginalen på kaffe: 90%, marginalen på läsk: 50 % -ca-.
Priserna för läsk är ca: 33cl burk: 3,33:-/st, 50cl: ca 7:-/st. Chokladbollar: 2,50:-/st. 5 liter glass: 100-180:-. Kaffe: 1.- inkl. mugg, lock, servett o arbete.
Det som är billigt är såserna, choklad, niosette osv. ca 70 kr för 1-1½ kilo. Mycket billigt. Ja, ska inte rabbla för mycket priser. Det är intressant det där.
Vad är "gerilla företagaren" för något?
Kiosken har funnits i ca 7 år. Försvinner alltid på vintern och dyker alltid upp i maj nånstans, så det vet folk.
Säljer inga tidningar och bara vanlig läsk. Anledningen till att jag inte säljer tidningar är att jag nischar in mig på glass, läsk, kaffe med tilltugg. Anledningen till att jag inte har udda drycker o.s.v. är dels marknadsmässiga, dels ekonomiska. Jag får en gratis kyl av coca cola om jag säljer deras läsk. Där sparar jag direkt några tusenlappar. Service och reparationer ingår. Marknadsmässiga för att folk vet vad Coca Cola står för. Enkelt. Billigt. Gott.
Lite inside-info.
Morsan skulle stå i mojjen och "träna" lite idag. För att få upp lite tempo. Ägglikören var slut och jag skulle hem o käka lite, så jag passade på att åka några mil till grossisten för att skaffa ägglikör (ruskigt populär glass).
När jag kommer tillbaka efter ca 1 timme så... jävlar... Jag kommer inte att dö av stress, det är en sak som är klart...
ALLT var fel. Dialog: M= Morsan F=Farsan J=Jag
M: Varför är ägglikören slut?
J: Den är slutsåld.
M: Varför är den slutsåld:
J: Den är populär.
F: Har du ingen hemma då?
J: NEJ. Den är SLUT.
F: Har du ingen på pizzerian då? (lagret)
J: NEJ den är SLUT!!
M: Hur många beställde du då?
J: xx-st, lika många som andra populära sorter.
M: Men hur kan den då vara slut?
J: DEN ÄR POPULÄR!
F: Har du ingen mer?
J: D E N - Ä R - S L U T !!!!!!!! :shoot2:
Efter ett litet tag frågade de varför jag var "sur". Inte nog med det, de har tagit en retur med våfflor som bara var kras och rensat ur kraset för att de skulle ha det till hönsen hemma.
Herregud... Jag avlider... Det är bara en av många saker. En jäkla groll om leverantörer också. Jag har valt den mest förmånliga, men jag ska prompt ta en dyrare. Varför? Grannen jobbar där... Nu måste jag sluta skriva innan jag har ihjäl någon.
Vad var meningen med det här då?
Jo, blanda inte in päronen i Ditt företag om du inte måste. Det ska gälla LIV ELLER DÖD. Annars kommer du själv antagligen att dö av olika skäl...
En annan grej... Sia har en glass som heter flaggan. Tänkte skylta lite med den för att sälja mer på nationaldagen. Det fick jag bara skit för. Jag gjorde det i alla fall och sålde rekordmycket "flaggan"... Lyssna inte på päronen så mycket. Skulle jag göra det så skulle jag inte ha kiosken nu. När jag sa iden till dem så fick jag höra "ÄH. GLÖM DET!". Det var bara skit o elände...
På midsommar ska jag spika fast några björkruskor på fasaden. Lite respons på det?
Förresten, är det nån som ska till DALARNA i sommar och smaka glass av mig?