Jag hade lite problem med tillstånden, i och med att torghandlarna har bedrivit ett internt krig, att man tog upp mer plats än vad man skulle t.ex.
Sen så har den förra ägaren inte ansträngt sig alls för en fortsatt levnad. Jag har ställt upp på allt som kommunen har sagt, plus en jäkla massa fjäsk. Sen så gick det bra med tillstånden, med kontroller från miljökontoret etc.
Tillstånden kostade inte så mycket. 1500 kronor tror jag. Hyran är 10.000 kronor per säsong.
Annars så är det nog ganska lugnt. Jobbigt med taskigt väder bara, jag köpte ett extra lass av typ allt till studenten förra fredagen. Blev 2000:-, sen 10 grader varmt och regn hela helgen så nu har jag jättemycket varor som inte har gått åt. Några saker som är på väg att ta slut så jag måste ju beställa mer också.
På fredag är det skolavslutning, plus att det ska bli toppenväder fram till dess, så nu jäklar ska det omsättas varor till pengar, vilket behövs eftersom jag lever 100% på besparingar nu.
Det behövs en stor jäkla spark i arslet i rätt riktning för att få sprutt på ekonomin.
Apropå korvvagn. En kebab som äger en lokal pizzeria har köpt en korvvagn för 50.000 kronor. Stor som en liten båt. Ful som stryk.. Stora planer med den vagnen. Men bara på midsommar... Vilken höjdare....
Kul att få lite positiv respons på den här tråden. Den är inte helt död i alla fall!