Låter som du är verkligt engagerad, och det är den första förutsättningen.
Det verkar som en given deal. Att du fixar omsättningen menar jag. Det är ju inkört. Därför hade jag inte strulat med enskild firma. I en enskild firma är du personligt ansvarig för allt. I ett aktibolag är du bara ansvarig för ev. skatter vid en konkurs. AB:t kräver att du sätter in 100' i bolaget. Dessa pengar får du sedan använda i bolaget. Till exempel att köpa kiosken och annat du behöver. Värdet i bolaget (kontanter/inventarier/lager/andra tillgångar) måste alltid vara minst 100'. Men det verkar du ju klara.
När du kör svart måste du hålla koll på hur mycket du köper in kontra hur mycket du säljer. Vid en revision kontrollerar de inköp av/befintligt varulager mot omsättning. Om du har 100% pålägg så innebär det att om du köper svart från din pizzanisse för 5.000 kr så kan du sälja för 10.000 kr svart. Håll stenkoll på detta, så du inte står med skägget i brevlådan vid en eventuell revision.
Se också till att du tar ut rimlig lön. Bor du hemma behöver du inte tjäna så mycket. Har du eget hem krävs högre inkomst. Så länge du håller dig inom rimlighetens gränser för vad som är möjligt att leva på (och gärna ett litet snäpp över) så lär inte myndigheterna intressera sig för dig.
Kan du offra en tusing på två böcker, rekommenderar jag
Gerillaföretagaren och
Rivstart. Jag har själv Gerillaföretagaren och den är nästan sönderläst. Skitbra när man behöver lite konkreta råd och tips. Antar att Rivstart (som är för de som ska starta eget företag) är upplagd på samma sätt.