Hahaha, jag skulle lätt kunna anställa en fräsch tjej, inte för att öka försäljningen, eller jo delvis därför men mest för att jag är så svag för tjejer å i synnerhet söta sådana.
250 000 är nog rätt mycket för en kiosk med bara glass å kaffe.
Hur mycket fick du in för kaffet? Går det inte att bjuda alla på kaffe? Då får man dit mer folk, förhoppningsvis köper dem något när dem är där också.
Nu körde du ju bara 3 månader och fick in 215000kr, skulle du kört en månad till så kanske du skulle få 300 000kr, alltså nästa år.
Beror ju på hur vädret blir.
250 000 är nog rätt mycket för en kiosk med bara glass å kaffe.
Hur mycket fick du in för kaffet? Går det inte att bjuda alla på kaffe? Då får man dit mer folk, förhoppningsvis köper dem något när dem är där också.
Nu körde du ju bara 3 månader och fick in 215000kr, skulle du kört en månad till så kanske du skulle få 300 000kr, alltså nästa år.
Beror ju på hur vädret blir.
Citat:
Ursprungligen postat av belowyou
arbetar själv, plus morsan, plus en anställd.
nu är det såhär, att jag ska sälja glass, inte tjejer. jag vill inte ha dreglande gubbar med händerna i fickorna som står i luckan och försöker få sig ett skjut så det blir oönskade ingredienser i glassen.
kiosken skall gå i topp. absolut topp, sen när jag fått den i topp så ska jag leta andra utmaningar, men fortsätta äga kiosken. den förre ägaren ville köpa tillbaka den, och det står i kontraktet att han ska tillfrågas först, och aldrig i helvete att jag över min döda kropp säljer den tillbaka till förre ägaren. den dagen jag gör det så ska det snöa i helvetet. den snåle fan ska inte få åka snålsjuts på allt mitt arbete för att driva det i botten igen. Då väljer jag att ha den kvar i min ägo, kanske arrendera ut den.
målet är en kvarts miljon. jag tror att om man kommer så högt upp så har man mer eller mindre nått toppen med tanke på det sortiment som jag idag har. mjukglass finns tyvärr inte, och jag kommer inte att få sälja det heller, tyvärr. så en kvarts miljon är mycket för skopglass och kaffe...
nu är det såhär, att jag ska sälja glass, inte tjejer. jag vill inte ha dreglande gubbar med händerna i fickorna som står i luckan och försöker få sig ett skjut så det blir oönskade ingredienser i glassen.
kiosken skall gå i topp. absolut topp, sen när jag fått den i topp så ska jag leta andra utmaningar, men fortsätta äga kiosken. den förre ägaren ville köpa tillbaka den, och det står i kontraktet att han ska tillfrågas först, och aldrig i helvete att jag över min döda kropp säljer den tillbaka till förre ägaren. den dagen jag gör det så ska det snöa i helvetet. den snåle fan ska inte få åka snålsjuts på allt mitt arbete för att driva det i botten igen. Då väljer jag att ha den kvar i min ägo, kanske arrendera ut den.
målet är en kvarts miljon. jag tror att om man kommer så högt upp så har man mer eller mindre nått toppen med tanke på det sortiment som jag idag har. mjukglass finns tyvärr inte, och jag kommer inte att få sälja det heller, tyvärr. så en kvarts miljon är mycket för skopglass och kaffe...