2009-07-11, 01:44
Medlem
belowyous avatar
Frukten rullar på, men tyvärr är det lite trögt med att få nya kunder i dessa tider. Frukt är en sak företagen gärna sparar in på, så det händer inte så jättemycket på den fronten (med nya kunder, men dom gamla är kvar).

Men en typ av verksamhet som vi försöker rikta in oss på nu är kommuner/statliga verk, d.v.s. organisationer som inte kan gå i konkurs, förhoppningsvis har vi någonting på gång och det kan bli lite extra klirr i kassan på sikt =)

För övrigt så har jag ett annat projekt på gång nu, tillsammans med bror min, som går riktigt okej faktiskt: www.ingarvetspaintball.se
Citera
2009-07-11, 08:37
Medlem
Affelindos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dunder84
Kloka ord.
Jag förstår vad du menar och givetvis har du rätt.
~400K är som du säger en ganska bra lön men det saken är den att du jobbar och jobbar men det händer aldrig något. Du ser inget resultat och känner aldrig att: "fan vad bra, det här har JAG gjort!"

Fick antagningsbesked idag från skolan.
Tror ni att man fixar jobba deltid och plugga heltid samtidigt?
Ämnet är Transport Management och jobbet är fryslagret men med ett snitt på 27h/vecka. Oftast är det 2-3 dagar per vecka bara och alltid söndag och 15-23 på vardagarna.

Jag har galet lätt för att lära och ta in information så skolan blir troligtvis inte alltför tung.
Om du verkligen känner för att plugga så är det klart att du skall ge det ett försök. Vad är det värsta som kan hända? Om du orkar inte med studierna och hoppar av, då är du inte i någon annan sits än nu. Det finns väl inget att tänka på. Go for it om du känner att det skulle vara mer utvecklande.
Citera
2009-07-12, 01:03
Medlem
Får tacka för en grym tråd, har läst alla sidorna ikväll riktigt intressant och motiverande. Sökte direkt efter glass på blocket får jag erkänna

Funderade på det som någon skrev i början, att köpa sig en korvlåda på hjul och ha ett syskon som jobbar där.

Fin site förresten! Skulle vara kul med bilder av före o efter bilder på glassmojjen
Senast redigerad av Testingtesting 2009-07-12 kl. 01:16.
Citera
2009-07-13, 20:54
Medlem
Detta är den bästa tråden jag läst på FB.
Streckläst den nu
Citera
2009-07-16, 02:40
Medlem
Sinnessjukt inspirerande tråd!

/Join Club "Sträckläsarna"
Citera
2009-12-11, 15:14
Medlem
kolios avatar
Till oss som upptäckte denna tråd nyligen som dessutom har sträck läst. Skulle det vara kul om någon kunde/ts lägga upp alla bilderna som har passerat under projektens gång. För att få lite mer känsla i det man läst

grymt jobbat, tror jag själv köper mig en sån där fast jag spräcker nog 300 000 gränsen.
Citera
2009-12-11, 17:23
Medlem
Citera
2009-12-11, 18:21
Medlem
Salgouds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kolio
Till oss som upptäckte denna tråd nyligen som dessutom har sträck läst. Skulle det vara kul om någon kunde/ts lägga upp alla bilderna som har passerat under projektens gång. För att få lite mer känsla i det man läst

grymt jobbat, tror jag själv köper mig en sån där fast jag spräcker nog 300 000 gränsen.

Har precis läst färdigt jag också. Även jag skulle uppskatta lite bilder på kiosken!
Citera
2009-12-12, 01:04
Medlem
belowyous avatar
Ska se om inte jag kan jaga rätt på lite bilder under helgen..
Citera
2009-12-12, 15:13
Medlem
VonKnorrhanes avatar
Trådskaparen, belowyou, är en riktig entrepenör och startar många företag. Det verkar gå hyfsat bra också.
Citera
2009-12-21, 00:43
Medlem
Strinders avatar
Nu har även jag tryckt mig igenom tråden, med mycket nöje .

Känner verkligen hur det kryper i fingrarna till att göra något liknande. Det verkar verkligen som du har fått ut något av det här, vilket gör att jag blir ännu mer sugen .

Men vi får se, man kanske själv har en liknande tråd om några år!
Citera
2009-12-21, 23:02
Medlem
TommyGBGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Strinder
Nu har även jag tryckt mig igenom tråden, med mycket nöje .

Känner verkligen hur det kryper i fingrarna till att göra något liknande. Det verkar verkligen som du har fått ut något av det här, vilket gör att jag blir ännu mer sugen .

Men vi får se, man kanske själv har en liknande tråd om några år!

Varför inte starta en liknande tråd redan idag?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in