2006-08-07, 14:43
Medlem
chillionaires avatar
har last igenom hela traden! Mycket bra jobbat! brann inte ut dig bara.... Det varmer att se nagon lyckas. All heder at dig som gor det vitt med!

Ater du fortfarande glass sjalv?
Citera
2006-08-09, 03:16
Medlem
Här har du en till som har suttit och sträckläst tråden.
Starkt kämpat! All heder.
Citera
2006-08-21, 16:47
Medlem
belowyous avatar
Ja. Nu är det stängt för i år. Glassen är slut och turisterna är borta.
Men jag kan säga såhär: det blir mental champagne till samtliga i år igen!

I år knäckte vi alla tiders rekord rejält!

Omsättningen för årets sommar blev en kvarts miljon kronor.
Och allt vitt. Tyvärr. Jag kan säga såhär: de som tvivlar på de inlägg "Företagarsvinet" skriver om det svenska skattesystemet är helt sant!
Men det är dumt att riskera något för så lite pengar...

I alla fall, som sagt. Ytterligare ett rekordår! en kvarts miljon i omsättning är bra mycket bättre än alla andra tidigare ägares rekord som varit på 180.000 kronor.

Som sagt... Mental champagne till ALLA!

Citera
2006-08-21, 18:46
Medlem
Roger Pontares avatar
Bra jobbat!
Citera
2006-08-21, 21:14
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av belowyou
de här du menade?

http://web.telia.com/~u24707322/kioskpres/index.html

finns fler på
www.siaglass.nu

Riktigt imponerade upprustningar du gjort!
Har du gjort allt själv för hand? Vore även intressant och veta vad för slags utbildning du har i grunden i ex gymnasiet?

Keep up the good work!
Grymt imponerad.
Citera
2006-08-21, 23:42
Medlem
kan ju inte påstå att jag brukar posta i forumet, men nu måste jag fan..

Enorma creds till dig som orkar med det där, väldigt lyckat.. Hade jag vetat det där innan jag åkt till Leksand den här sommaren hade jag garanterat tittat förbi, och jag antar att du inte har öppet under vintersäsongen när stars spelar?;>

Bra jobbat, fortsätt med det
Citera
2006-08-22, 22:42
Bannlyst
Citera
2006-12-26, 23:57
Medlem
Nu drar jag upp en lite halvdöd tråd, men vafan! Jag har också sträck läst hela tråden trodde från början att det skulle stanna vid idéer men du lyckades!
Grattis!

Får man fråga hur mycket av det du sålt för är ren vinst?
Citera
2006-12-27, 09:58
Medlem
#intressant att få veta vilka lagar som kan dubblera kostnaden till minst 1,2 miljoner kr!#

det är dom så kallade anställninslagarna åmanlagana att avskeda inkoppitent perssonal kan bli jävligt dyrt
Citera
2007-01-09, 22:55
Medlem
belowyous avatar
hmm. "it's alive"
vad vinsten blev för 2006 är inte riktigt fastställt (bokslutsdags nu efter nyår), men det är mindre än förra året, trots en rekordstor omsättning. anledningen är att staten ska ha mer än mig...

känns rätt jobbigt faktiskt, med tanke på att skattepengarna antagligen går till någon som är för lat för att skaffa sig ett jobb.
Citera
2007-01-10, 05:15
Medlem
pastorns avatar
Hur gick det med din "hyrda hylla" egentligen?
Citera
2007-01-10, 10:53
Medlem
belowyous avatar
ah. det gick, men det är inte lönt att hålla på. försäljningen var bara några tusen i månaden (på somrarna var försäljningen bra, men det är inte sommar året om), men jag blev lite motarbetad av damen som ägde stället... jag ville koppla in spotlights för att få det att se trevligare ut eftersom mina hyllor var på ett ställe som kan beskrivas som "kallager". men hon skulle ha 2 400 kronor om året för elen (för kanske 6 spotlights MAX)... det gick inte alls, plus att hon höjde hyrorna.

så nu har jag överlåtit hela köret till morsan, hon tycker det där är kul.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in