2008-11-06, 07:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av belowyou
Hemsidan är i grunden en mall som jag har arbetat utifrån. annars har jag gjort allt själv, bilder och så.

Jag jobbar annars heltid på Swedbank och hinner inte med så mycket mer än att göra reklamblad, bokföring, planera framåt o.s.v, far min sköter leveranserna. Problemet är att vi behöver vara lite mer aktiva i vår försäljning och det går inget vidare eftersom jag jobbar hela dagarna och far min är inte någon säljare.

Men det löser sig

Tips och idéer mottages tacksamt.

Men detta var ju spännande! Hur går det för er nu?
Citera
2008-12-05, 04:04
Medlem
nån mer frukt såld det senaste?
bra jobbat!
Citera
2009-02-09, 19:20
Medlem
Lämna gärna en updatering, har läst igenom hela tråden från de tidiga stadierna där du inte visste om du skulle köpa en kiosk eller inte fram till att du nu har en egen verksamhet inom fruktbranschen( heter det så?, haha)
Citera
2009-02-11, 15:27
Medlem
-Brody-s avatar
Ännu en sträckläsare,detta var väldigt härlig läsning måste jag säga,värt att respekteras,hoppas att fruktgrejen går bra,annars är jag säker på att du kommer att klara dig utmärkt.

Det enda som är tragiskt är att du gör detta i ett land som inte tillåter folk att tjäna pengar,samt öser skattepengarna över 3:dje världen och invandrare som om det fanns oändligt.Det är tråkigt att se duktiga entrepenörer som dig skatta bort sina hårt inarbetade pengar till svinfeldt o co,"S","M" eller vad dom nu vill kalla sig - same shit.

Keep up!
Citera
2009-02-19, 01:49
Medlem
Ytterligare en streckläsare.. Kunde inte förmå mig att sluta fastän jag egentligen borde gått o lagt mig när jag började läsa tråden. Otroligt intressant och mkt inspirerande!

Lycka till med allt och fortsätt gärna uppdatera vad som händer med ditt fruktprojekt!
Citera
2009-02-20, 22:20
Medlem
belowyous avatar
...och så en liten uppdatering...

Det rullar på med frukten, sakta men säkert får vi nya kunder. Vi har skaffat en bil som ska tejpas nu på vårkanten med logga o diverse budskap.

Vi är fortfarande väldigt små, men jag tror stenhårt på att det på några års sikt kommer att bli ett starkt och solitt företag, och med hjälp av bilreklam, lite annonser och utskick till företag så är vi nog en bra bit på väg. =P

Tips o förslag mottages tacksamt.
Citera
2009-02-22, 22:22
Medlem
Bigeards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av belowyou
Tips o förslag mottages tacksamt.

- Möjlighet att mot extrakostnad få t.ex. fler bananer? På alla ställen där jag haft tillgång till fruktkorg har alltid bananerna tagit slut de första dagarna.

- Möjlighet att beställa n st fruktkorgar och någon form av tillhörande dryck (lokalproducerat om du kan) samt tjänsten upplockning/undanstädning (tänk: reception är överbelastad alt. för lat och ekonomi anser det under sin värdighet att leka catering)

Tänk företag/organisationer som vill ha lättare förtäring i samband med produktdemo, årsmöte etc. Kanske inkl. miljövänliga pappmuggar/muggar av majsstärkelse eller whatnot, beror på hur ni profilerat firman.

Tjänsteförsäljning = bra vinst och är det ett familjeföretag där ni själva jobbar blir det inte en massa gny om övertid och dagishämtningar bara för att den utförs kvällstid.

- Försök göra någon form av kul variationer/teman inför jul/påsk/midsommar och likande t.ex. mycket röda frukter och en liten tomte som någon lokal pensionär slöjdat för 5:- Variation för kunderna utan merkostnad för dig. Här gäller det att känna sin kund, en del kanske vill ha *exakt* samma innehåll i korgarna 52v om året.

- Vissa fruktleverantörer "dopar" korgarna med karameller och godis, uppskattas av vissa men no-no om ni har hälsoprofil. Kanske naturgodis då men det riskerar vara dyrt i inköp.

Fantastiskt kul att läsa hela storyn om kiosken och allt runtomkring!
Citera
2009-02-23, 14:38
Medlem
biillyboys avatar
Ännu en sträckläsare! bästa tråden på FB. mycket inspirerande och kul att kunna följa din entreprenörsskapsanda under flera år. Tyckte kiosken va det roligaste "kapitlet" att läsa och kul att se hur du utvecklade det.
Hur går det för den nya kioskägaren?

Grattis till all din lycka!
Citera
2009-02-23, 17:11
Medlem
biillyboys avatar
Undrar om någon har gjort en bok av en tråd på ett forum någon gång?
Denna tråden skulle ju vara riktigt ball att skriva ihop med alla inlägg och sälja som en bok. Killen som äger kiosken nu skulle ju lätt sälja boken i sin kiosk "historien om min kiosk" :P Kunde även säljas inom skolor där man pratar om företagande med mera. För man ser ju bara hur många det är som gjort som jag och lagt ner en del tid och barit helt fast i att läsa, och då sträckläst hela tråden.

Detta kanske blir ditt nästa projekt, att skriva en bok om ditt/dina projekt
Citera
2009-02-23, 17:58
Medlem
BobTrons avatar
Lycka till!

Just läst igenom hela tråden, blir helt klart inspirerad av din driftsamhet och hoppas att det nya företaget utvecklas och rullar på bra.

Mvh!
Citera
2009-02-23, 21:38
Medlem
Inspiration

Helt underbar historia. Tänk så mycket man kan lära sig och bli inspirerad av en kväll på flashback.
Lycka till med alla framtida projekt och jag är säker på att vi kommer få höra mer om dig i framtiden.
Citera
2009-02-24, 09:08
Medlem
Ännu en streckläsare här. Satt faktiskt och gissade på Leksand innan det avslöjades i tråden.

Gillar det skarpt och det är bra jobbat av TS att orka uppdatera den här tråden i flera års tid. Keep up the good work!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in