Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2010-09-24, 08:10
  #1
Medlem
Så, gå en powerwalk på ca 30-60min innan träning har ja hört olika på.

Vissa säger att det är dåligt för kroppen ställer in sig på fettförbränning.
Några säger att det är bra att få igång kroppen i bli varm men samtidigt bränna lite.
Åh vissa säger att man ska gå efter istället men vissa på dom säger att man bara bryter ner musklerna då som man tränat upp.

Så jag undrar nu - what's true? försökte googla men hitta inget vettigt svar på min lilla telefon.

Är det helt värdelöst att gå för att bränna lite innan man bygger lite muskler?
Läste att det inte gick :s
Citera
2010-09-24, 10:40
  #2
Medlem
cumdrencheds avatar
Vad jag vet är det bättre att utöva konditionsträning efter styrketräning. Bäst är att försöka lägga passen var för sig.
Citera
2010-09-24, 10:47
  #3
Medlem
Bordellos avatar
Tror inte en powerwalk innan träning lär förstöra. Har hört att man kan skada musklerna om man kör en hård intervall innan träning men det har jag inte sett fakta för, bara hört vissa snacka om det
Citera
2010-09-24, 11:25
  #4
Medlem
RAAxels avatar
Det enda jag hört är att man inte ska köra kondition före styrka..

Varför inte bara köra efter? Att du skulle bryta ner musklerna om du kör kondition i form av powerwalk, gå eller springa efter styrketräning, de borde inte hända sålänge du får i dig protein
Citera
2010-09-24, 14:24
  #5
Medlem
Dreass avatar
Lägg dom på olika tidpunkter? Du går ner i vikt av ett kcalunderskott, att kroppen bränner mer fett vid ett tillfälle är ointressant
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback