Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2010-09-24, 06:25
  #1
Medlem
nickedicks avatar
Jag måste "snabbt" hitta ett vettigt webbhotell, och behöver lite hjälp.
Någon som har något tips?
Har just nu Arvixe.com ( ej gratisversionen ) men det laggar o nertiden är bara för mycket, samtidigt så är supporten usel.
Det jag behöver.

Vettigt pris
bra support
vettig trafikgräns
inga begränsningar i .htaccess-behöver kunna köra errordokumet 404 /404.php för att driva virtuella sidor.
Linux
minst 2 st mysql databaser i priset
cron-job
PHP 4.1+
MySQL Server 4.1+
GD2 & Freetype

Har kikat på Loopia, dom klarar kraven men det suger att man måste köra en sub på samma databas då bara 1st ingår i priset.
Tacksam för alla tips.
Citera
2010-09-24, 06:34
  #2
Medlem
drugluvs avatar
Definera vettigt pris

Patrikweb och Oderland är ruggigt bra, det är inte många svenska webbhotell som lever upp till vad Patrik levererar. Då snackar vi snabbt, snabbt, tillgänglighet och support.

iPeer fungerar bra med, men där har jag bara haft en VPS, så jag kan inte berätta något om webbhotells-delen.

Personligen tycker jag Loopia och Binero blivit sämre med åren.
Citera
2010-09-24, 06:50
  #3
Medlem
nickedicks avatar
Vettigt pris, tja max ca 1500/år men allt är relativt. tom 500/år är för mycket för ett uselt hotell.
Patriks WEB-XXL: för 108/månad verkar vettigt. Bra att han har en trafikgräns på 50GB/mån
Har precis för mig att jag tidigare kollat Oderland och att det var något där dom inte fixade, kan det ha varit cron?
Tack för svaret..
Citera
2010-09-24, 06:58
  #4
Medlem
drugluvs avatar
Japp man ska helst akta sig för webbhotell med fri trafik, sådant existerar inte samt webbhotell som har oversell. Såg att iPeer har detta på ett av sina webbhotells-paket så det kanske vart lite dubbelmoral där, men som sagt har inte provat webbhotellet där mer än VPS!

Ang oderland så borde cron finnas, de kör ju trots allt med cPanel och jag har inte sett något webbhotell tidigare som kör cPanel men inte tillåter cron?

EDIT: Hittade detta: http://www.webbhotelljury.se/webbhotell-oderland/ och visst finns det!
Citera
2010-09-24, 07:09
  #5
Medlem
nickedicks avatar
Okej, det lutar åt Patrik eller Oderland. Ska kolla det lite senare, måste dra iväg ett par timmar nu.
Återkommer senare.
Tack för hjälpen..
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback