Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2010-09-23, 22:19
  #1
Medlem
Är 23 år, strax under 180cm och väger just nu 102kg. Anledningen till "just nu" är att vikten pendlar mellan 95 och 105 var tredje månad kanske, kan inte svara på varför men för 2,5 år sedan vägde jag strax över 80. Har inga chipstissar eller så utan en ganska satt kropp.

Har tidigare tränat bollsporter, kampsport och så. Senaste åren har jag dock bara gymmat och kört löpning/promenader. Är stark och har ganska mycket muskler, axlar, bröst, armar, rygg och så. En bra bas fortfarande trots att jag inte varit i gymmet på över ett halvår pga flytt och ett nytt jobb. Jo, ni läste rätt.. Jobb. Har ett riktigt "grisigt" jobb på ett smältverk, står och jobbar och sliter med bilmaskiner och andra tyngre redskap i 60-gradig värme långa dagar. Är genomblöt i svett Varje eftermiddag när det är dags att gå hem. Klagar aldrig på jobbet utan sliter verkligen, ger resultat i rätt fina pengar och får mer och mer arbete. Finner dock ingen ork eller motivation att gå till gymmet eller ens ut och löpa då, vill så gärna få till en rutin med riktig kost och träning men det spricker ganska omgående tyvärr.

Vad kan man göra för att toppa motivationen, få ner pannbenet och bara nöta? Behöver nog en del energi också för att verkligen få till något vettigt, kosttillskott? Har aldrig tränat med målet att bli bodybuilder och tryckt massa kosttillskott, deffat osv utan kört på bara. Nu vill jag tappa lite onödig massa och bygga lite mer muskler, förhoppningsvis få upp en riktigt bra kondition igen.
Citera
2010-09-23, 22:37
  #2
Medlem
  1. Fråga dig själv varför du vill komma i form igen om
  2. sätt upp mål
  3. träna med någon polare är ganska motiverande
några tips bara
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback