• 1
  • 2
2010-09-22, 17:19
Medlem
Hej, sitter hemma hos en kompis och det är ett stort pådrag i Kålltorp (Göteborg)
Vi gick förbi Kålltorpskolan på väg mot Qvidingsgatans hållplats och där såg vi ca 6-7polisbilar i full fart uppåt mot Hydro cirkulerar även helikoptrar i luften. Någon som vet vad som har hänt?
Citera
2010-09-22, 17:37
Medlem
7-8 polisbilar (och bussar) gjorde precis ett stort gripande utanför mitt fönster på Smörslottsgatan vid Östra Sjukhuset. Såg ut att vara några kids de tog.

Undrar också vad det kan vara?
Citera
2010-09-22, 17:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JonahQuizz
7-8 polisbilar (och bussar) gjorde precis ett stort gripande utanför mitt fönster på Smörslottsgatan vid Östra Sjukhuset. Såg ut att vara några kids de tog.

Undrar också vad det kan vara?

Glömde tillägga att polisen stoppade några moppepojkar vid kålltorpskolan ungefär sedan släppte dom och sedan blev det en jävla fart.

Langa gärna mer info om du kan ta kort
Citera
2010-09-22, 17:43
Medlem
Lexzers avatar
Såg 2 bilar med vad som såg ut som SWAT-poliser(i brist på bättre term..) åka vid redbergsplatsen, samma händelse?
Fast detta var vid 15:45.
De kom i volkswagen skåpbilar, gråa.
Citera
2010-09-22, 17:44
Medlem
Typiskt nog stod jag i telefonkö hos Com Hem sedan en kvart tillbaka när jag såg gripandet, så jag ville inte ge upp min köplats för att börja ta kort, hehe.

Nu står bara en polisbil och en moppe kvar, som en polis står och pillar på.

Så, inte mycket att ta kort på längre.
Citera
2010-09-22, 17:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lexzer
Såg 2 bilar med vad som såg ut som SWAT-poliser(i brist på bättre term..) åka vid redbergsplatsen, samma händelse?

Det var nog garanterat insatstyrkan då, volkswagens skåpbilar svarta oftast.
Citera
2010-09-22, 17:48
Medlem
Brukar väl annars inte vara den nyfikne som slänger sig på flashback direkt efter att ha bevittnat nåt sånt här, men gripandet såg så djävla grovt ut att jag kunde inte låta bli att försöka kolla upp vad som stod på.

Nu ser det mest ut som att de står och funderar på vad fan de ska göra med ungarnas moppar (såg en till slängd i gräset några meter bort).
Citera
2010-09-22, 17:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lexzer
Nej det var inte samma , detta är precis där jag jobbar.
Någon snubbe hade gjort inbrott och hota med att hoppa från fjärdevåningen , insatsstrykan sprang in med sköldar och stoppa han.
Citera
2010-09-22, 17:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JonahQuizz
Brukar väl annars inte vara den nyfikne som slänger sig på flashback direkt efter att ha bevittnat nåt sånt här, men gripandet såg så djävla grovt ut att jag kunde inte låta bli att försöka kolla upp vad som stod på.

Nu ser det mest ut som att de står och funderar på vad fan de ska göra med ungarnas moppar (såg en till slängd i gräset några meter bort).

Cirkulerar väll en del stulna moppar och bilar så är säkert några snorungar som har snott en moppe, så blir det ett jävla pådrag. Du vet inte vilka det var?
Citera
2010-09-22, 17:54
Medlem
PacmanSwes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stoerd
Cirkulerar väll en del stulna moppar och bilar så är säkert några snorungar som har snott en moppe, så blir det ett jävla pådrag. Du vet inte vilka det var?

helikopter och 7 polisbilar för en stulen moped?
Citera
2010-09-22, 17:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PacmanSwe
helikopter och 7 polisbilar för en stulen moped?

Verkar så, dom brukar överdriva men mest troliga är ju att det är något mer brott som har begåtts.
Citera
2010-09-22, 17:57
Medlem
Cherryvodkas avatar
Sitter i partille och hör en massa helikoptrar som verkar vara borta vid östra.. kan dessa höra till "kålltorppådraget"

eh lol. Glömde att sjukhuset förmodligen använder sig av helikoptar med jämna mellanrum. Men jag hörde FAKTISKT polissirener förut.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in