• 1
  • 2
2010-09-22, 18:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stoerd
Cirkulerar väll en del stulna moppar och bilar så är säkert några snorungar som har snott en moppe, så blir det ett jävla pådrag. Du vet inte vilka det var?

Har bott här i ett år och har ingen direkt koll på vilka busarna är i området. Men det finns en del riktigt pinsamma ungar mellan 14-18 (bla några svenska blatte-wannabes) som gör sitt allra bästa för att vara Björkekärrs badboys, men misslyckas oftast fatalt.
Citera
2010-09-22, 18:16
Medlem
PacmanSwes avatar
Ingen mer uppdatering om vad som händer?
Citera
2010-09-22, 18:27
Medlem
Åkte förbi vid lunden för 3 timmar sen. Några som hade rånat en turkbutik på Ulfsparregatan om jag fattade kartan rätt. Stod poliser i butiken och poliser körde runt lunden och spanade.

Citat:
Ursprungligen postat av JonahQuizz
Har bott här i ett år och har ingen direkt koll på vilka busarna är i området. Men det finns en del riktigt pinsamma ungar mellan 14-18 (bla några svenska blatte-wannabes) som gör sitt allra bästa för att vara Björkekärrs badboys, men misslyckas oftast fatalt.

Vet mycket väl vilka många av dessa är. Tror dock inte dom gjort just detta rån som det antagligen var pådrag här också för men dom är riktigt pinsamma.
Citera
2010-09-22, 18:29
Medlem
PacmanSwes avatar
Kan det vara detta?

http://www.gp.se/nyheter/goteborg/1....er-vaskryckare

Dock ligger ju Sankt Sigfrids plan åt fel håll om polisen var i kålltorp och mot östra sjukhuset.
Citera
2010-09-22, 18:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PacmanSwe
Kan det vara detta?

Dock ligger ju Sankt Sigfrids plan åt fel håll om polisen var i kålltorp och mot östra sjukhuset.

Enligt artikeln (som senast uppdaterades 18:20) så verkar ingen ännu vara gripen, och det stora gripandet vid östra skedde vid kvart över fem, typ... Så detta verkar vara något helt annat.

En av mopederna vid östra var iofs blå.
Citera
2010-09-22, 18:43
Medlem
Maniks avatar
Citat:
Kan det vara detta?

Hade jag vart moppepojke hade jag från Sankt Sigfrids åkt mot Kallebäck, åkt in i idyllområdet där vid Ericsson, kört grusvägen mot delsjön och tagit fart mot Härlanda Tjärn för att sedan åka mot kålltorp/björkekärr. Men det är bara jag.
Citera
2010-09-22, 18:51
Medlem
PacmanSwes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Manik
Hade jag vart moppepojke hade jag från Sankt Sigfrids åkt mot Kallebäck, åkt in i idyllområdet där vid Ericsson, kört grusvägen mot delsjön och tagit fart mot Härlanda Tjärn för att sedan åka mot kålltorp/björkekärr. Men det är bara jag.

Ungefär mig tanke också. Björkekärr ligger inte långt ifrån delsjövagen. Dock tror jag att dom har åkt upp mot kamningen och skatås. Sen har dom antagligen åkt ner mot kålltorp och sedan upp mot smörslott.
Citera
2010-09-22, 19:03
Medlem
Maniks avatar
Citat:
Ungefär mig tanke också. Björkekärr ligger inte långt ifrån delsjövagen. Dock tror jag att dom har åkt upp mot kamningen och skatås. Sen har dom antagligen åkt ner mot kålltorp och sedan upp mot smörslott.

Fullt möjligt.
Citera
2010-09-22, 20:09
Medlem
Naikons avatar
Helikoptern flög här över Sävedalen också
Citera
2010-09-23, 01:57
Medlem
kattellas avatar
Väskryckare och butiksrånare!
http://www.gp.se/nyheter/goteborg/1....te-vaskryckare
Citera
2010-10-24, 23:29
Bannlyst
Känner dessa som blev gripna, det handlade om ett rån vid Nya lunden skolan ( en turkkiosk blev rånad ), och min vänner hade en likadan moped och stannade inte när snuten körde efter dom.
Sedan uppe vid östra så körde en polisbil rakt in i dom och där tog det stopp, de blev intagna på pisse och sedan friade(det var alltså inte dom som hade rånat turkkiosken)
Lite roligt att läsa om detta när man känner personerna som blev gripna
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in