Citat:
Ursprungligen postat av
Winston Smith
Det är inte alls obegripligt. Det beror på att f d riksdagsledamöters inkomstgaranti inte har samma regler som a-kassan.
Jag anser att det inte är så himla märkvärdigt att vara riksdagsledamot att de förtjänar sina mycket generösa förmåner. Reglerna bör stramas år ytterligare.
Kan ju tala om vad en läkare sa till mig när jag studerade men hade samtidigt hög inkomst-
om du blir sjukskriven nu måste du vara hemma från studierna.
Men det går ju inte att jämföra med ett arbeta att sitta o lyssna två timmar på en föreläsning o
kanske läsa i en bok en timme hemma sen - om detta skulle vara jämställt med arbete - ja dåå
vill jag ha ett sånt jobb med hööög löön