2010-09-22, 06:04
Medlem
graceunders avatar
Rossana Dinamarca har ingen diskussionstråd såvitt jag har sett. Riksdagsledamot för Vänsterpartiet, född i Chile och uppvuxen i Trollhättan.

Jag såg henne på TV under SVT:s valvaka och i Debatt igår, och denna kvinna verkar helt vansinnig. Mängder av skvaller om henne, tack!
Citera
2010-09-22, 07:24
Medlem
Håller med. Problemet är inte primärt att hon är vänsterpartist, utan att det hon säger är fullständigt utan innehåll. Obegriplig person. Och obegripligt att hon kunnat göra partikarriär. Eller vänta förresten, är det just därför ?
Citera
2010-09-22, 07:27
Medlem
graceunders avatar
Sannolikt, ja! Hon pratade om precis allt utom invandring och integration igår. Osaklig, vidrig och enfaldig som få.

Vägrade titta på Sverigedemokraterna etc.
Citera
2010-09-22, 08:19
Medlem
Oj både innehållslös och pratade om allt utom invandring. Så ooootrooooligt osaklig människa.

Och vägrade titta på SD. Det är väl inte så konstigt, när rednecks blir tvungna att lämna banjo och fiol i tamburen är de inte så kul underhållning.

Citat:
Ursprungligen postat av TuffaViktor
Håller med. Problemet är inte primärt att hon är vänsterpartist, utan att det hon säger är fullständigt utan innehåll. Obegriplig person. Och obegripligt att hon kunnat göra partikarriär. Eller vänta förresten, är det just därför ?

Citat:
Ursprungligen postat av graceunder
Sannolikt, ja! Hon pratade om precis allt utom invandring och integration igår. Osaklig, vidrig och enfaldig som få.

Vägrade titta på Sverigedemokraterna etc.
Citera
2011-02-13, 21:21
Medlem
Stämmer det att hon i sin ungdom var taleskvinna för AFA?
Citera
2011-08-17, 12:51
Medlem
Notera hur Rossana Dinamarca deklarerar att hon vill satsa på "feministfrågor", inte på kvinnofrågor. Det säger ganska mycket, om man inte dessutom hade lyssnat på hennes åsikter tidigare. Vi får en blandning av Gudrun Schyman och Mauricio Rojas (f d marxisten från Chile som blev allt mer höger). Feminister vill inte alls få ett samhälle som avskaffar den machistiska stilen, de vill i stället överta den och bara byta kön. Feminister har blivit lika odrägliga som machogubbar alltid har varit. Vi behöver verkligen mer av den traditionella kvinnliha stilen i dår samhälle (som Horst E Richter, den tyske psikolegen skrev), men det som är på gång är förfärlig. Vänsterpartiet önskas lycka till, om de väljer denna människa till ledare.
Citera
2011-09-29, 09:56
Medlem
--68--s avatar
Tycker om att flyga på skattebetalarnas bekostnad.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article13700454.ab
Citera
2011-09-29, 10:03
Medlem
black-swans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av --68--
Tycker om att flyga på skattebetalarnas bekostnad.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article13700454.ab

Citat:
Förra året slutade flyg- och taxinotan på 220 679 kronor.
Citat:
– Jag har ju mitt uppdrag från Trollhättan, jag är vald därifrån. Om jag förlorar kontakten med dem som valt mig från Västra Götaland fullföljer jag inte mitt uppdrag ordentligt, säger Rossana Dinamarca.
Människan saknar helt verklighetsförankring.
Citera
2011-09-29, 10:18
Medlem
Fred Friendlys avatar
Fast om hon är fem dagar i Sthlm sviker hon väl dem ändå?
För på helgen umgås hon med sina barn. Jävla hycklare!
Tyckte om Rossana tidigare. Heter hennes bror Christian btw?
Citera
2011-09-29, 10:20
Medlem
padrons avatar
Hon verkar vara intresserad av flygplan i alla fall.

Citat:
Rossana Dinamarca vänder sig mot Dagens Nyheters beskrivning av flygplanstypen hon använder.

– Det är inget jetplan, som DN gått ut med.
Citera
2011-09-29, 10:28
Medlem
Tamburmajors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av padron
Hon verkar vara intresserad av flygplan i alla fall.

Eller hur, hon åker väl med en Saab 340B som har två turbopropmotorer?

http://sv.wikipedia.org/wiki/Turbopropmotor
(Konstruktionen har alltså stora likheter med en jetmotor men har fördelar vid lägre flyghastigheter)
Citera
2011-09-29, 12:14
Medlem
brianmolkos avatar
Flyger hon i ett museum till Stockholm, annars hade väl inte aftonbladet gåt ut med massa om usläpp mm

Har Trollhättan tåg ?
kommunal flygplats verkar de inte ha med tanke på flygplanet
isåfall hade det köpts ett nytt som är miljövänligt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in