2019-12-07, 17:09
Medlem
bombaccis avatar
https://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=125&artikel=7051706

Där står det att hon pluggar till jurist. Ska vi gissa på att hon vill jobba med migrationsfrågor?
Citera
2019-12-08, 20:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SC430
OM man är sjukskriven får man inte studera på heltid - det lär man inte heller få med A-kassa utan det
är sparade pengar föräldrapengar eller CSN som gäller.

Obegripligt om man som Riksdagsparazit kan studera

Det är inte alls obegripligt. Det beror på att f d riksdagsledamöters inkomstgaranti inte har samma regler som a-kassan.

Jag anser att det inte är så himla märkvärdigt att vara riksdagsledamot att de förtjänar sina mycket generösa förmåner. Reglerna bör stramas år ytterligare.
Citera
2019-12-08, 21:01
Bannlyst
Men det är väl ”fint” att vi skattebetalare kan finansiera hennes uppehälle, tills hon kommit på vad hon vill göra...?
Citera
2019-12-09, 09:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Winston Smith
Det är inte alls obegripligt. Det beror på att f d riksdagsledamöters inkomstgaranti inte har samma regler som a-kassan.

Jag anser att det inte är så himla märkvärdigt att vara riksdagsledamot att de förtjänar sina mycket generösa förmåner. Reglerna bör stramas år ytterligare.

Kan ju tala om vad en läkare sa till mig när jag studerade men hade samtidigt hög inkomst-
om du blir sjukskriven nu måste du vara hemma från studierna.

Men det går ju inte att jämföra med ett arbeta att sitta o lyssna två timmar på en föreläsning o
kanske läsa i en bok en timme hemma sen - om detta skulle vara jämställt med arbete - ja dåå
vill jag ha ett sånt jobb med hööög löön
Citera
2020-01-16, 09:32
Medlem
spoilers avatar
Hoppas hoppas

"SVT:s inrikespolitiska kommentator Mats Knutson nämner Dinamarca som en av fem möjliga kandidater till partiledarposten."

https://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=125&artikel=7385889
Citera
2020-01-16, 10:36
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av spoiler
Hoppas hoppas

"SVT:s inrikespolitiska kommentator Mats Knutson nämner Dinamarca som en av fem möjliga kandidater till partiledarposten."

https://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=125&artikel=7385889

Inizio gör en snabbundersökning om efterträdaren nu och jag röstade förstås på Rossana Dinamarca!
Citera
2020-01-16, 11:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svenne-i-Banan
Inizio gör en snabbundersökning om efterträdaren nu och jag röstade förstås på Rossana Dinamarca!
Tror att Rossanna skrevade bort sina chanser i Kungsträdgården. Lite väl öppen invit till Hazarerna.
Citera
2020-01-16, 11:05
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vatskebrist
Tror att Rossanna skrevade bort sina chanser i Kungsträdgården. Lite väl öppen invit till Hazarerna.

Det har jag missat så jag vet inte riktigt vad det handlar om men det låter inte som det borde vara ett problem för en vänsterpartist.
Citera
2020-01-16, 11:07
Medlem
Studsbolls avatar
Citat:

Ja, om man vill få bort rödingarna ur riksdagen bör de välja trollet Dinamarca; hon är en garant för den sortens kaos som utplånade F!.
Citera
2020-01-16, 11:13
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Studsboll
Ja, om man vill få bort rödingarna ur riksdagen bör de välja trollet Dinamarca; hon är en garant för den sortens kaos som utplånade F!.

Jag tror det är svårt att få bort vänsterpartiet helt men hon skulle i alla fall göra sitt bästa och det uppskattar jag! Leder till att det blir betydligt svårare för S att behöva ta stöd av dem också.
Citera
2020-01-16, 11:22
Medlem
Citat:
Det har jag missat så jag vet inte riktigt vad det handlar om men det låter inte som det borde vara ett problem för en vänsterpartist.
I samband med en demonstration satt Dinamarca på en trappa med särade lår medan ett gäng ensamkommande stod och tokglodde henne i skrevet. Vill minnas att hon anmälde Katarina Janoush för förtal i samband med en bild på spektaklet. Kanske inget problem för V som du säger, men den nya samarbetspartnern? KD kan nog hålla sig för skratt.
Citera
2020-01-16, 11:25
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vatskebrist
I samband med en demonstration satt Dinamarca på en trappa med särade lår medan ett gäng ensamkommande stod och tokglodde henne i skrevet. Vill minnas att hon anmälde Katarina Janoush för förtal i samband med en bild på spektaklet. Kanske inget problem för V som du säger, men den nya samarbetspartnern? KD kan nog hålla sig för skratt.

Har du bilder?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in