Citat:
Ursprungligen postat av
StenSaxPung
Hur är det ett glädjebesked? Tror.du partiet kommer att gå sämre utan henne? Det tror inte jag.
Jag tror knappast att det har någon betydelse, Vänsterpartiet är nästan uteslutande kärnväljare som saknar politisk rörlighet i kombination med förstagångsväljare. Rörligheten inom partiet är maximalt någon enstaka procentenhet. Det här syns tydligt om man kollar upp deras valresultat då de alltid ligger omkring 5-8%, undantaget är valet 1998 då partiet fick 12% utav rösterna.