2018-02-04, 16:20
Medlem
Okej - hon slutar för att hon inte sista tiden lyckats få så mkt uppmärksamhet då.
Citera
2018-02-04, 16:21
Medlem
Fizzlors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mupp08
Hur kan du känna glädje? Hon är ju ansvarig för mängder med nya SD-röster.
Det är inget positivt med att hon lämnar politiken.

Kärringen har suttit med hela fyra mandatperioder. Hon har gjort tillräckligt med skada nu.
Citera
2018-02-04, 16:25
Medlem
LivingOnlyOnces avatar
Här är riksdagens värsta skolkare

Citat:
Vänsterpartisten Rossana Dinamarca intar en vanhedrande tredjeplats på skolkarlistan. Hon har varit frånvarande 60 procent av omröstningarna.

https://www.expressen.se/ledare/eric-erfors/har-ar-riksdagens-varsta-skolkare/

Citat:
Vänsterpartiets riksdagsledamot Rossana Dinamarca och partiets gruppledare Mia Sydow Mölleby har ifrågasatt min kritik rörande att Dinamarca har varit frånvarande vid 60 procent av voteringarna i riksdagen.

Dinamarca är ordinarie ledamot i kulturutskottet. Jag har nu gått igenom utskottsprotokollen under innevarande riksdagsmöte – från 22 september 2015 till och med 19 maj 2016.

Det handlar om totalt 28 möten i kulturutskottet. Dinamarca har varit från varande hela 14 gånger. Vänsterpartiets riksdagsledamot har säkerligen en drös med förklaringar till sin blott 50-procentiga närvaro i utskottsarbetet.
Jag har bilden av att kulturpolitik är viktigt för Vänsterpartiet. Samtidigt accepterar man alltså att partiets representant i kulturutskottet jobbar halvtid.

http://bloggar.expressen.se/opinionsbloggen/2016/05/dinamarca-kor-halvtid-i-riksdagen/
Citera
2018-02-04, 16:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mupp08
Hur kan du känna glädje? Hon är ju ansvarig för mängder med nya SD-röster.
Det är inget positivt med att hon lämnar politiken.
Håller faktiskt med.Hon var toppen för oss SD anhängare.
Citera
2018-02-04, 16:28
Medlem
NygammalValss avatar
Jag kommer att sakna detta invällande geni ENORMT mycket!
Citera
2018-02-04, 16:33
Medlem
politiker.ljugers avatar
Gäsp, kommer möjligtvis bli ihågkommen av sin familj. Belinda på opinion live bör kanske vara orolig över sitt jobb, för nu har redaktionen en möjlighet att anställa någon mer neutral och opartisk.
Citera
2018-02-04, 16:35
Medlem
Oerhört irriterande människa, kommer inte sakna henne.
Citera
2018-02-04, 16:43
Medlem
berra77s avatar
Sätter champagnen på kylning, här skall firas.

Väntar bara på att resten av kommunisterna och miljöfascisterna lägger av med politiken också så att det blir någon slags tillstymmelse till ordning i landet.
Citera
2018-02-04, 16:43
Medlem
Bewnhurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StenSaxPung
Hur är det ett glädjebesked? Tror.du partiet kommer att gå sämre utan henne? Det tror inte jag.

Jag tror knappast att det har någon betydelse, Vänsterpartiet är nästan uteslutande kärnväljare som saknar politisk rörlighet i kombination med förstagångsväljare. Rörligheten inom partiet är maximalt någon enstaka procentenhet. Det här syns tydligt om man kollar upp deras valresultat då de alltid ligger omkring 5-8%, undantaget är valet 1998 då partiet fick 12% utav rösterna.
Citera
2018-02-04, 16:47
Medlem
TeEsErs avatar
Det är väl bara en tidsfråga innan hon får ett lagom ansträngande jobb inom någon slag bidragsfinansierad "organisation". Hon har dessutom rätt till full inkomstgaranti från riksdagen så egentligen behöver hon inte lyfta ett finger på fem år.
Citera
2018-02-04, 16:48
Medlem
Mikojans avatar
Beskedet kom lite överraskande. Som såna gör när fuffens finns runt hörnet. Det är väl inte så att den aggressiva kommunistdamen varit ute och bluffat med reseräkningar igen? Skattesmitit som kommunister gärna gör? Eller rent av metooat med nån stackars underställd?
Senast redigerad av Mikojan 2018-02-04 kl. 17:39.
Citera
2018-02-04, 16:48
Medlem
Mr.Swedens avatar
Patologiskt upprorisk person med rötter bland kommunistivrarna i Mellan- och Sydamerika. Uppskattades inledningsvis inom V som ung, kvinna, invandrare och obegränsat stor käft. Missbedömde situationen, gick för långt och har nu fått veta att hon inte är aktuell för större uppdrag. Sjöstedt från Östermalm kan nog påräkna intern debatt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in