2018-02-04, 16:08
Medlem
Fizzlors avatar
Glädjebesked! Rossana Dinamarca (V) lämnar politiken!

https://www.dn.se/nyheter/politik/rossana-dinamarca-lamnar-politiken/

Citat:
Rossana Dinamarca ställer inte upp för Vänsterpartiet i kommande riksdagsvalet.
”Nu har jag definitivt bestämt mig. Jag vill göra andra saker nu”, skriver hon på Facebook.

Nu står det klart att Rossana Dinamarca inte ställer upp för V i kommande riskdagsvalet och lämnar politiken helt.

Hela Facebook-inlägget:

Citat:
Rossana Dinamarca
55 minutes ago
Jag har gått och dragit på ett beslut ganska länge nu, bestämt mig, övertalats och ändrat mig, bestämt mig igen och så vidare.

Det är nu mindre än en vecka kvar till Vänsterpartiets kongress och en månad kvar till när våra riksdagslistor ska fastställas.

Nu har jag definitivt bestämt mig. Jag vill göra andra saker nu.

Jag älskar politiken, och har gjort det ända sen jag blev aktiv som nioåring. Jag är också oerhört stolt över det jag har åstadkommit och det förtroendet jag burit från människor långt utanför partiet. Därför har det varit ett svårt och tufft beslut som mognat över tid.

Exakt vad jag vill och kommer göra vet jag inte idag, men jag hoppas att jag fortfarande ska kunna göra skillnad.
Jag kommer dock - om någon tvekade - alltid fortsätta kämpa för en rättvis och feministisk värld.

Några minnesvärda stunder med Dinamarca:

Dinamarca pendlar för hundratusentals kronor

Citat:
Rossana Dinamarca från Trollhättan, kandidat till partiledarposten i Vänsterpartiet, är en av de riksdagsledamöter som är dyrast och minst klimatsmart.

– Jag har små barn och jag har valt att börja flyga. Jag är hemma i bästa fall tre dagar i veckan. Och då vill jag ha så mycket tid som möjligt med dem, säger Rossana Dinamarca till P4 Väst.

Sedan valet i fjol har hon åkt taxi för nära 43 000 kronor. Det kan jämföras med Jonas Sjöstedt, som också är nominerad till partiledarposten och har "bara" har åkt taxi för 6 810 kronor.

Dessutom har Dinamarca åkt flyg mellan Trollhättan och Stockholm för 178 222 kronor, det skriver Dagens Nyheter idag.

Kärringen drog igång #InteMinTalman:

Dinamarca till Söder: ”Du är inte min talman”

Gången när Dinamarca trotsade klädkoden i riksdagen och bar en tshirt som löd "SD=rasister!":

Tröjprotest mot SD i riksdagen: Rasister

Rosanna Dinamarca (V) Anklagar Alla Män För Våldtäkterna På Bråvalla

Tankar om vänsteräcklet Dinamarcas avgång?

Senast redigerad av Fizzlor 2018-02-04 kl. 16:19.
Citera
2018-02-04, 16:09
Medlem
Kumabjorns avatar
[QUO022]Hon var snygg när jag såg henne sist för fem år sedan. Totalt blåst tyvärr.

Och varför heter hon Danmark på spanska i efternamn? Har hon nån dansk anknytning låångt tillbaka?[/quote]

Det där med namnet har också förundrat mig. Ingen i Sverige heter väl Svenne Spanjor?

Men landsnamn som efternamn är kanske vanliga i Chile?
Citera
2018-02-04, 16:11
Medlem
Bengrots avatar
Rossana Dinamarca (V) slutar med politiken. Helt underbart!! Hoppas att Maria Ferm (MP) följer hennes exempel.
Citera
2018-02-04, 16:12
Medlem
Vette fan ens vem det är. Sen är hon V också.
Citera
2018-02-04, 16:13
Medlem
LivingOnlyOnces avatar
Rossana Dinamarca lämnar politiken

Citat:
”Nu har jag bestämt mig. Jag vill göra andra saker”, skriver hon på sin Facebook-sida.

Riksdagsledamoten Rossana Dinamarca har valt att inte ställa upp inför valet 2018. På sin Facebook-sida skriver hon att hon dragit på beslutet en längre tid, men att hon nu bestämt sig.

”Exakt vad jag vill och kommer göra vet jag inte i dag, men jag hoppas att jag fortfarande ska kunna göra skillnad”, skriver hon.

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/rossana-dinamarca-lamnar-politiken
Citera
2018-02-04, 16:14
Medlem
ace_secs avatar
Äntligen! Sätt henne på en enkelbiljett till Afghanistan, så hon kan mysa med alla de 40-åriga "pojkarna"
Citera
2018-02-04, 16:15
Medlem
StenSaxPungs avatar
Hur är det ett glädjebesked? Tror.du partiet kommer att gå sämre utan henne? Det tror inte jag.
Citera
Avslutad
Hur kan du känna glädje? Hon är ju ansvarig för mängder med nya SD-röster.
Det är inget positivt med att hon lämnar politiken.
Citera
Medlem
ElvisFans avatar
Hade varit intressant att se henne på den posten. Hon är skvatt galen och fullständigt omedveten om det.

Det som kan oroa är att hon "vill" göra andra saker. Vad hon vill kanske är ointressant och kan inte tänka mig att någon anställer henne. Finns det någon risk att hon kan bli politiskt tillsatt på förtroendeuppdrag någonstans?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Shiftalpha

"inte min talman"
Citera
2018-02-04, 16:17
Medlem
Fizzlors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shiftalpha

Hon är väl mest känd för #Intemintalman och gången då hon hade en SD=Rasister-tshirt på sig i Riksdagen dagarna efter valet 2014.
Citera
2018-02-04, 16:19
Medlem
Synd.... För ett sånt psykfall är ju ett sänke för det parti hon jobbar för...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in