Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2010-09-21, 11:18
  #1
Medlem
Loveboatss avatar
Jag undrar hur ett riktigt friskhetsintyg ser ut och om det är ok att ringa upp läkaren som påstår sig ha skrivit under intyget och ställa frågor om vederbörande eller är det sekretess skyddat.

Jag misstänker att intyget kan vara förfalskat

Det står bara att patienten är fullt frisk på tre språk men inte vilka tester som tagits eller annat.

Som denna blanketten om friskhetsintyg på

http://www.min-doktor.com/blanketter.asp?hid=4

Är det någon som har fått ett friskhetsintyg där man gjort en större hälsokontroll inkl blodtester men bara fått ett sånt här enkelt intyg utan specifikationer vad man testat
Citera
2010-09-21, 11:42
  #2
Medlem
Chamoniards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Loveboats
Jag undrar hur ett riktigt friskhetsintyg ser ut och om det är ok att ringa upp läkaren som påstår sig ha skrivit under intyget och ställa frågor om vederbörande eller är det sekretess skyddat.

Jag misstänker att intyget kan vara förfalskat

Det står bara att patienten är fullt frisk på tre språk men inte vilka tester som tagits eller annat.

Som denna blanketten om friskhetsintyg på

http://www.min-doktor.com/blanketter.asp?hid=4

Är det någon som har fått ett friskhetsintyg där man gjort en större hälsokontroll inkl blodtester men bara fått ett sånt här enkelt intyg utan specifikationer vad man testat

intressant fråga. Vet inte då det ær kænsligt det dær med sekretess.

Men vad om du hade ringt doktorn och helt enkelt frågat om 'du har utfærdat ett friskhetsintyg på xxxx, ja eller nej?' utan att fråga om några medicinska detaljer som helst? /dr phil
Citera
2010-09-21, 11:45
  #3
Medlem
Testa att ring och fråga om läkaren utfärdat intyget bara.
Citera
2010-09-21, 11:48
  #4
Medlem
Loveboatss avatar
Jag har provat att ringa det numret som står på blanketten men det är bara en telefon svarare

Har provat att googla hur ett äkta intyg ser ut men hittar inget alls
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback