Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2010-09-21, 11:09
  #1
Medlem
jockmokk15s avatar
Jag har fått ett ganska stort problem nu.
Jag kan verkligen inte lägga mig på kvällarna, sitter framför datorn liet och sen visar det sig att klockan är 1, känner att det det är dax att gå att lägga sig och gör det och sätter på TVn. Ligger och tittar där tills jag känner mig trött och försöker somna, och nu är klockan kanske 2-3 och sen ska man upp till skolan kl 7 och då är man hur trött som helst och jag kan inte komma upp för jag är så trött, så jag försover mig vanligtvis och det gör ju att jag missar lektioner och får massa frånvaro och skit.

Så nu behöver jag hjälp med vad jag kan göra för att kunna lägga mig tidigare.

Jag brukar äta middag vid 6-7 och sedan käka mackor och lite sånt vid 9-10.
Finns det nånting jag kan äta som gör att jag blir mer trött?
Citera
2010-09-21, 11:14
  #2
Medlem
alkoholists avatar
varm mjölk med honung i.
det är både gott och det funkar.

sov gott
Citera
2010-09-21, 14:08
  #3
Medlem
Snoppzors avatar
Du får gå ner till affären och köpa dig lite självdiciplin till att börja med. Istället för att sitta vid datorn så att tiden rinner iväg får du skippa det och gå och lägga dig tidigare, det tar trots allt ett tag efter det att du lagt dig tills att kroppen slappnar av efter en lång dag. Testa att inte käka mackor lika sent. Käkar du ex. vitt bröd så får du ju ny energi som knappast gör det lättare att sova.
Citera
2010-09-21, 20:29
  #4
Medlem
TIOROPPAROCHENAK4s avatar
Gör så att du skiter i att sova vid femtiden och pallra dig till skolan ändå. På kvällen kommer du garanterat vara så trött att du somnar i tid = tadaa, dygnet är vänt tillbaka.
Citera
2010-09-21, 20:42
  #5
Medlem
Unbalanceds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TIOROPPAROCHENAK4
Gör så att du skiter i att sova vid femtiden och pallra dig till skolan ändå. På kvällen kommer du garanterat vara så trött att du somnar i tid = tadaa, dygnet är vänt tillbaka.
Detta är precis hur problemet kan lösas.
Gå upp vid 0700, gå till skolan, inte powernaps, du kommer hem och försöker aktivera dig fysiskt för att kombatera den värsta tröttheten.

Då är du trött frammåt natten (Eller åtminstone tröttare) - inte säkert det här fungerar första natten men tillslut gör det det.
Helt och håller onödigt att börja knapra piller då man vänt på dygnet.

Lider själv utav grav insomnia, nu har jag benso (sobril) till bland annat natten + Theralen och Lergigan om det skulle behövas + min underhållsdos Suboxone.
Alla dessa mediciner kombinerat ger mig en någorlundare lugn natt.

Många gånger går man och är orolig och nojig över natten, Kommer jag kunna sova inatt.. och liknande tankar - dessa försvinner efter ett tag när du fått rutin på det hela.
Citera
2010-09-21, 21:43
  #6
Medlem
DRPOEs avatar
Sömnhygien. google is your friend.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback