2010-09-19, 15:55
Medlem
God Eftermiddag.

Min familj brukar laga mat p kvllen vid runt 8 och sen tar alla mat och ter. Resterna ligger drefter kvar i sina kastruller p spisen i rumstemperatur tills dagen efter.

Som jag har ftt lrt mig s ska maten s snabbt in som mjligt kylas och sen in i kylskpet nr den har svalnat fr att den inte ska bli dlig.

Nu r det s att vi i familjen har inte gjort det p kanske ver 2-3 r. Varfr blir vi inte magsjuka om vi ter resterna nsta dag eller lgger in dom i kylen dagen efter tillagning. Det r ngot som jag alltid har frundrat mig ver
Citera
2010-09-19, 15:58
Medlem
ABBORREs avatar
Ojojoj, vart kommer ni ifrn? Syrien?
Citera
2010-09-19, 16:00
Medlem
N men nd, rtmnad finns i Sverige ocks
Citera
2010-09-19, 16:01
Medlem
vilma123s avatar
Men usch vad vidrigt!

Kanske dags att ndra vanorna en aning?
Citera
2010-09-19, 16:12
Medlem
Jag r inte ett dugg frvnad.
Det handlar ju givetvis lite grann om vad det r fr produkter vi pratar om.
Skaldjur tex r nog ingen hjdare.
Vi har ftt bakterienoja i Sverige.
Om man tex skulle lmna en kalops framme p spisen ver natten s tror jag inte att ngon skulle bli magsjuk av den, oavsett vana att ta mat som sttt ute ver natten eller inte.

Jag har genom ren haft kortare xtrajobb p syltor, dr bearnaisen har sttt framme hela vgen frn brjan till slut. Jag tnker inte "outa" ngot stlle, men jag vet hak som gjorde bea varnnan dag!
Det var ingen som vart magsjuk av det!
kanske llite xtra pruttiga,hehehehe, men inte sjuka.

mvh/T
Senast redigerad av kalletolv 2010-09-19 kl. 16:16.
Citera
2010-09-19, 16:14
Medlem
8FJN349Ds avatar
Nr det r rtmnad brukar jag vara lite frsiktig. Annars tror jag att lite "slarv" kan vara strkande fr immunfrsvaret. Jag r nstan aldrig sjuk och brukar inte skta allt med maten helt "felfritt" utan slabbar till det rejlt ofta.
Citera
2010-09-19, 16:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lysergadelik
God Eftermiddag.

Min familj brukar laga mat p kvllen vid runt 8 och sen tar alla mat och ter. Resterna ligger drefter kvar i sina kastruller p spisen i rumstemperatur tills dagen efter.

Som jag har ftt lrt mig s ska maten s snabbt in som mjligt kylas och sen in i kylskpet nr den har svalnat fr att den inte ska bli dlig.

Nu r det s att vi i familjen har inte gjort det p kanske ver 2-3 r. Varfr blir vi inte magsjuka om vi ter resterna nsta dag eller lgger in dom i kylen dagen efter tillagning. Det r ngot som jag alltid har frundrat mig ver

Riktigt grisigt
Citera
2010-09-19, 16:48
Medlem
DonkeyKlonks avatar
Citat:
N men nd, rtmnad finns i Sverige ocks

haha tror du p tomten ox?
Citera
2010-09-19, 17:15
Medlem
dePauls avatar
Citat:
God Eftermiddag.

Du fr grna anvnda en befintlig trd: https://www.flashback.org/t1044868

~Paul~
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in