2012-03-08, 11:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jon72
Hasch, något man flyr till när livet gått över styr? känns inte som en kreativ drog på något sätt..

Du talar om alkohol va?

Cannabis är nämligen precis tvärtom... En mycket stor del av alla konstnärer röker eller har rökt någon gång under sin karriär.

Sen jag började röka gräs för några år sen har jag fått ett annorlunda tankesätt och ser faktiskt annorlunda på livet i allmänhet, hur klyschigt det än må låta. Med det vill jag ha sagt att gräs är en väldigt passande drog om man målar graffiti, men självklart inte under tiden man målar, snarare efter ett mission eller när man sitter och skissar framförallt!

En kreativare drog får du leta efter, utöver hallucinogener kanske? Alkohol blir man bara hjärndöd och slarvig av, knappast flowig som vissa envisas med.
Citera
2012-03-08, 12:30
Medlem
Frågan var hur kopplingen hasch/graffiti uppstod.. Du säger själv att du inte röker holk när du målar så du lär ju vara inne på samma linje? Graffiti i sig ger ju välbefinnande, dumt att kasta bort det ruset med massa dråger.. Alkohol har än så länge ingen koppling till graffiti som jag förstått det.
Citera
2012-03-08, 12:56
Medlem
På vintern måste man ju ta några bärs för att överleva kylan
Citera
2012-03-08, 13:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alexanderrr
På vintern måste man ju ta några bärs för att överleva kylan

Lite konjak kanske.. en kall öl hjälper inte mycket mot stelfrusna fingrar..
Citera
2012-03-08, 14:48
Medlem
Hejsan12345s avatar
Fan både cannabis och alkohol är fett tråkigt.
Citera
2012-03-08, 20:33
Medlem
Raktuppianuzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hejsan12345
Fan både cannabis och alkohol är fett tråkigt.
"Mera tjack i baljan boys!"
Senast redigerad av Raktuppianuz 2012-03-08 kl. 20:36.
Citera
2012-03-08, 20:53
Medlem
Xamples avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FizzleCoke
Njaaaaeeehh.. har för mig att friendly fire 1 inte innehöll någon form av dubstep.

Jag vet om att det är IROK, och det var just därför som jag poängterade ut att det var fjantigt. Tycker inte att det har någon koppling bara för att en känd writer arrangerar en dubstepklubb.

Om man ska jämföra det med något så har ju till exempel pop, elektronisk musik och hårdrock inte någon form av koppling till graffiti bara för att man använder sig utav det i utländska rullar.

Den enda genren som i grund och botten har någon riktig koppling är väl ändå hiphop, just eftersom att graffiti är ett utav dess fyra element. Sen att vissa writers inte är intresserade utav just den genren eller resten av hiphop kulturen är en annan femma.

Är rätt säker på att det bara var DnB, vilka låtar / vilken del syftar du på?

Vilken del av "Men det är ju också ganska svårt att katetorisera när dessa två genrer går hand i hand. " förstår inte du?
Det var år sedan jag kollade på nån sån film.
Men för att vara på rätt spår så innan dubstephysterin gick lös så var den enbart dnb som irk spelade under namnet TRAFFIC, där dom senare började spela mer dubstep också. För enligt mig är inte Chase&status och Benga drum and bass. Men ändå så stod det TRAFFIC DRUM AND BASS på all affischer. Du kan inte förvänta dig att alla klassar en genre på samma sätt som dig. Det var dubstep med, punkt slut.
Citera
2012-03-09, 02:32
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Xample
Vilken del av "Men det är ju också ganska svårt att katetorisera när dessa två genrer går hand i hand. " förstår inte du?
Det var år sedan jag kollade på nån sån film.
Men för att vara på rätt spår så innan dubstephysterin gick lös så var den enbart dnb som irk spelade under namnet TRAFFIC, där dom senare började spela mer dubstep också. För enligt mig är inte Chase&status och Benga drum and bass. Men ändå så stod det TRAFFIC DRUM AND BASS på all affischer. Du kan inte förvänta dig att alla klassar en genre på samma sätt som dig. Det var dubstep med, punkt slut.
Du borde lugna ner dig lite, det är ohälsosamt att bli en surpuppa över småsaker.

Du sade att det definitivt var dubstep i bonusmaterialet, och då frågade jag bara vilken låt du syftade på. Struntar i om du tycker att det är svårt att skilja på genrerna bara för att dom har liknande element, det var trots allt du som sade att det definitivt var dubstep.

Chase & Status håller sig inte till en genre, dom producerar både dubstep & drum and bass. Vissa låtar är varken eller, Benga producerar däremot bara dubstep. Sedan så är ju hela historien om vad som stod på IRK's affischer både irrelevant och ointressant ändå. Du kan inte förvänta dig att alla klassar en genre på samma sätt som dig. Det var ingen dubstep med, punkt slut.
Citera
2012-03-09, 08:31
Medlem
Tyckatillarns avatar
Citat:
Du borde lugna ner dig lite, det är ohälsosamt att bli en surpuppa över småsaker.

Du sade att det definitivt var dubstep i bonusmaterialet, och då frågade jag bara vilken låt du syftade på. Struntar i om du tycker att det är svårt att skilja på genrerna bara för att dom har liknande element, det var trots allt du som sade att det definitivt var dubstep.

Chase & Status håller sig inte till en genre, dom producerar både dubstep & drum and bass. Vissa låtar är varken eller, Benga producerar däremot bara dubstep. Sedan så är ju hela historien om vad som stod på IRK's affischer både irrelevant och ointressant ändå. Du kan inte förvänta dig att alla klassar en genre på samma sätt som dig. Det var ingen dubstep med, punkt slut.

Det är synd. För vissa här på Flashback är det enda som är viktigt sura motargument
Citera
2012-03-09, 09:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jon72
Frågan var hur kopplingen hasch/graffiti uppstod.. Du säger själv att du inte röker holk när du målar så du lär ju vara inne på samma linje? Graffiti i sig ger ju välbefinnande, dumt att kasta bort det ruset med massa dråger.. Alkohol har än så länge ingen koppling till graffiti som jag förstått det.

Som jag sa, man blir kreativ när man skissar och det är bra för att lugna nerverna efter ett körigt mission. Finns inget bättre än att ha varit ute o lagt stressiga saker eller fått halvknas, o sen komma hem o rulla upp.. Det är som att få ett knytnävsslag av lugn och ro rakt i ansiktet, man smälter som barbapappa och om man orkar sitta uppe är det perfekt att skissa några timmar på det!

Hur det uppstod? Graffitin är internationell och med målare från tyskland och danmark lär haschet kommit med upp, sen har det ju funnits i konstnärskretsarna många år innan dess. Klottrare har alltid varit vänster på något sätt, och vänsterfolk är hippies. Klart det hänger ihop!
Citera
2012-03-09, 11:17
Medlem
Xamples avatar
Citat:

Vet inte om jag kan bli lugnare efter vallar, xanor och holk.
Men tillskillnad från andra så kan jag inte samtliga låtar till alla klotter filmer.
I mina öron är det dubstep, du får gnälla om att att det inte är det.
Citera
2012-03-09, 11:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LRstuff
Hur det uppstod? Graffitin är internationell och med målare från tyskland och danmark lär haschet kommit med upp, sen har det ju funnits i konstnärskretsarna många år innan dess. Klottrare har alltid varit vänster på något sätt, och vänsterfolk är hippies. Klart det hänger ihop!

Haschet fanns här innan graffitin och de som rökte på 80talet var riktiga slackers och blandmissbrukare. inga goa cheech & chong snubbar direkt, folk man helst undvek om man kunde.. kopplingen vänster - graffiti var för övrigt följdfrågan i samma inlägg.. Hippie var en subkultur precis som punk, hip-hop med mera.. folk tappade dock konceptet med drogerna.. och även om det inte gäller dig så är det mest förknippat med apatiska soffliggare, borde egentligen var mer förknippat med TV-Spels kulturen.. Den där upplysta klarsynheten du pratar om kan jag tänka mig handlar mycket om att snöa in på små detaljer och sköna veck.. kan tala om att de uppstod när är du slumrade till för att det tog sååå lång tid att dra den linjen..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in