Citat:
Ursprungligen postat av hesten303
Kopplingen graffiti - dubstep stavas I-R-K.
End of story.
Håller med om att dubstep har blivit mer normalt på sistone inom kulturen, även fast jag personligen inte lyssnar på det särskilt mycket. Föredrar hiphop, DnB och ibland även klassisk musik.
Men att påstå att graffiti och dubstep har en koppling bara för att en känd writer i Sverige lyssnar på eller producerar det är ju bara fjantigt. Graffiti lär ju bli kopplat till allt möjligt skit ifall man ska sitta och kolla vad alla kända målare har för hobbies i övrigt. Påstår inte att du tycker att det är anledningen till kopplingen mellan graffiti och dubstep, poängterar bara ut det. FÅNIGT!
Anledningen till att folk tycker att det kopplas är väl för att dom som har släppt filmer i Sverige på sistone har använt sig utav väldigt mycket dubstep. Förövrigt väldigt trist dubstep, föredrar dom gamla rullarnas soundtracks som i flesta fall bestod utav hiphop och drum and base.
Det är en smaksak och det finns givetvis sköna dubstep tracks också, men det mesta som används i dom nya svenska rullarna med dubstep soundtracks är ju bara högljudda pruttljud. Vad fan är grejen?
Citat:
Vad är det för fel med att hata rena AS som försöker hindrar en från att göra det man älskar?
Det är i min erfarenhet inte polisen eller vanliga ordnigsvakter som är problemet, utan det är CSG som är problemet. Sedan så är väl inte det heller en anledning till att gå runt och skrika fuck the police. Har ingen erfarenhet av att poliserna beter sig som as, kan förövrigt ha konversationer med både CSG'are och tunnelbanepoliser utan problem.
Skulle inte lyfta ögonbrynet ifall en CSG'are fick spö av en writer, men det betyder inte att jag hatar dom - CSG gör i mina ögon bara sitt jobb (trots olagliga metoder) och det är väl inte mer med det?