2012-03-04, 13:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Självet
Drum N Bass, Dubstep? inte en aning, men gissar att det har rötter från de club dj's som anlitas för att lägga musiken på graffitifilmer.. musiken är förmodligen ganska lätt att hitta royalty free på internet? själv föredrar jag gammal hederlig hårdrock..

Det är väl då ändå oftast målarna själva, de som producerat filmen som brukar lägga på musiken också då deras budget är i princip noll. Men ja kanske det, hoppas det är fler som har tankar kring detta. För jag minns när den kom så var det nästan bara uteslutande målare som lyssna på det, men nu har det spridit sig vidare till medel svensson.

Kanske var fel och skriva club dj's, finns många graffitimålare som hemmapular lite som dj's, samplar trumbeats etc.. resultatet brukade påminna om det som kallas drum n bass, steget till dubstep känns som en naturlig utveckling när utrustningen blev mera digitaliserad. men det är bara gissningar från min sida.. jag har ingen koll på dubstep och den enda input jag fått är från graffitifilmer..
Citera
2012-03-04, 14:39
Medlem
hesten303s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jon72
Kanske var fel och skriva club dj's, finns många graffitimålare som hemmapular lite som dj's, samplar trumbeats etc.. resultatet brukade påminna om det som kallas drum n bass, steget till dubstep känns som en naturlig utveckling när utrustningen blev mera digitaliserad. men det är bara gissningar från min sida.. jag har ingen koll på dubstep och den enda input jag fått är från graffitifilmer..
Kopplingen graffiti - dubstep stavas I-R-K.
End of story.
Citera
2012-03-04, 20:28
Medlem
Bombasystemets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -abloy
Fan har du torskat av varenda snut i hela landet eller?
Nej, Men det finns inget snutar älskar mer en att sätta dit vandaler, Och gärna ge dom en smäll här och där innan dom skjutsar upp dom till stationen. Och då ska vi inte ens prata om csg
Citera
2012-03-04, 20:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bombasystemet
Nej, Men det finns inget snutar älskar mer en att sätta dit vandaler, Och gärna ge dom en smäll här och där innan dom skjutsar upp dom till stationen. Och då ska vi inte ens prata om csg

Din pajjas.
Sluta snacka så jävla mycket skit, du bor i Linköping där finns inte Csg.
Tvivlar starkt på att du varit uppe i Stockholm och blivit tagen av dem.

Dessutom är alkohol bra mycket roligare drog än "weed".
Citera
2012-03-06, 14:57
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av hesten303
Kopplingen graffiti - dubstep stavas I-R-K.
End of story.
Håller med om att dubstep har blivit mer normalt på sistone inom kulturen, även fast jag personligen inte lyssnar på det särskilt mycket. Föredrar hiphop, DnB och ibland även klassisk musik.

Men att påstå att graffiti och dubstep har en koppling bara för att en känd writer i Sverige lyssnar på eller producerar det är ju bara fjantigt. Graffiti lär ju bli kopplat till allt möjligt skit ifall man ska sitta och kolla vad alla kända målare har för hobbies i övrigt. Påstår inte att du tycker att det är anledningen till kopplingen mellan graffiti och dubstep, poängterar bara ut det. FÅNIGT!

Anledningen till att folk tycker att det kopplas är väl för att dom som har släppt filmer i Sverige på sistone har använt sig utav väldigt mycket dubstep. Förövrigt väldigt trist dubstep, föredrar dom gamla rullarnas soundtracks som i flesta fall bestod utav hiphop och drum and base.

Det är en smaksak och det finns givetvis sköna dubstep tracks också, men det mesta som används i dom nya svenska rullarna med dubstep soundtracks är ju bara högljudda pruttljud. Vad fan är grejen?

Citat:
Vad är det för fel med att hata rena AS som försöker hindrar en från att göra det man älskar?
Det är i min erfarenhet inte polisen eller vanliga ordnigsvakter som är problemet, utan det är CSG som är problemet. Sedan så är väl inte det heller en anledning till att gå runt och skrika fuck the police. Har ingen erfarenhet av att poliserna beter sig som as, kan förövrigt ha konversationer med både CSG'are och tunnelbanepoliser utan problem.

Skulle inte lyfta ögonbrynet ifall en CSG'are fick spö av en writer, men det betyder inte att jag hatar dom - CSG gör i mina ögon bara sitt jobb (trots olagliga metoder) och det är väl inte mer med det?
Citera
2012-03-06, 18:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av quetal
Din pajjas.
Sluta snacka så jävla mycket skit, du bor i Linköping där finns inte Csg.
Tvivlar starkt på att du varit uppe i Stockholm och blivit tagen av dem.

Precis vad jag tänkte skriva!
Men det är ju symptomatiskt på flashback, att snacka mycket skit.
Eller det kanske är klottrare i allmänhet som snackar mycket skit? De flesta klottrare jag träffar ute eller på fest som jag inte hänger med snackar alltid en massa skit.
Citera
2012-03-06, 19:45
Medlem
Självets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bombasystemet

Sluta lev i din fantasi värld. Om du redan har torskat så tycker jag fan synd om dig för du kan inte målat särskilt länge. Jag betvivlar starkt att du är 18 år om jag ska vara ärlig. Du låter precis som en nyfrälst målare- älskar weed och VET att polisen lägger ner alla resurser på att sätta dit målare och att csg är 2000talets motsvarighet till SS. Ge dig.
Citera
2012-03-07, 17:17
Medlem
hesten303s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FizzleCoke
Håller med om att dubstep har blivit mer normalt på sistone inom kulturen, även fast jag personligen inte lyssnar på det särskilt mycket. Föredrar hiphop, DnB och ibland även klassisk musik.

Men att påstå att graffiti och dubstep har en koppling bara för att en känd writer i Sverige lyssnar på eller producerar det är ju bara fjantigt. Graffiti lär ju bli kopplat till allt möjligt skit ifall man ska sitta och kolla vad alla kända målare har för hobbies i övrigt. Påstår inte att du tycker att det är anledningen till kopplingen mellan graffiti och dubstep, poängterar bara ut det. FÅNIGT!

Anledningen till att folk tycker att det kopplas är väl för att dom som har släppt filmer i Sverige på sistone har använt sig utav väldigt mycket dubstep.
Förövrigt väldigt trist dubstep, föredrar dom gamla rullarnas soundtracks som i flesta fall bestod utav hiphop och drum and base.

Det är en smaksak och det finns givetvis sköna dubstep tracks också, men det mesta som används i dom nya svenska rullarna med dubstep soundtracks är ju bara högljudda pruttljud. Vad fan är grejen?

Det är i min erfarenhet inte polisen eller vanliga ordnigsvakter som är problemet, utan det är CSG som är problemet. Sedan så är väl inte det heller en anledning till att gå runt och skrika fuck the police. Har ingen erfarenhet av att poliserna beter sig som as, kan förövrigt ha konversationer med både CSG'are och tunnelbanepoliser utan problem.

Skulle inte lyfta ögonbrynet ifall en CSG'are fick spö av en writer, men det betyder inte att jag hatar dom - CSG gör i mina ögon bara sitt jobb (trots olagliga metoder) och det är väl inte mer med det?
Trenden att ha dubstep som filmmusik startades av Friendly Fire rullarna, närmare bestämt Friendly Fire 1 - 2006, som skapades av ingen mindre än IRK/IROK. Han arrangerar även Sveriges största dubstepklubb som, innan musikstilen slog igenom kommersiellt, besöktes till en otroligt stor del av klottrare/graffitisympatisörer. Klotterkommisionen hade/har t.o.m. span på hela Stadshagenområdet på All Out Dubstepkvällarna.
Resten håller jag med dig om =
Citera
2012-03-07, 18:07
Medlem
carlss avatar
Citat:
Trenden att ha dubstep som filmmusik startades av Friendly Fire rullarna, närmare bestämt Friendly Fire 1 - 2006, som skapades av ingen mindre än IRK/IROK.

Vänta nu, är väl endast dnb i den?
Citera
2012-03-07, 18:45
Medlem
Xamples avatar
Citat:
Ursprungligen postat av carls
Vänta nu, är väl endast dnb i den?
Nej, sen i extramaterialet så var det definitivt dubstep. Men det är ju också ganska svårt att katetorisera när dessa två genrer går hand i hand.
Citera
2012-03-07, 20:47
Avslutad
Citat:
Trenden att ha dubstep som filmmusik startades av Friendly Fire rullarna, närmare bestämt Friendly Fire 1 - 2006, som skapades av ingen mindre än IRK/IROK. Han arrangerar även Sveriges största dubstepklubb som, innan musikstilen slog igenom kommersiellt, besöktes till en otroligt stor del av klottrare/graffitisympatisörer. Klotterkommisionen hade/har t.o.m. span på hela Stadshagenområdet på All Out Dubstepkvällarna.
Resten håller jag med dig om =
Njaaaaeeehh.. har för mig att friendly fire 1 inte innehöll någon form av dubstep.

Jag vet om att det är IROK, och det var just därför som jag poängterade ut att det var fjantigt. Tycker inte att det har någon koppling bara för att en känd writer arrangerar en dubstepklubb.

Om man ska jämföra det med något så har ju till exempel pop, elektronisk musik och hårdrock inte någon form av koppling till graffiti bara för att man använder sig utav det i utländska rullar.

Den enda genren som i grund och botten har någon riktig koppling är väl ändå hiphop, just eftersom att graffiti är ett utav dess fyra element. Sen att vissa writers inte är intresserade utav just den genren eller resten av hiphop kulturen är en annan femma.

Citat:
Ursprungligen postat av Xample
Nej, sen i extramaterialet så var det definitivt dubstep. Men det är ju också ganska svårt att katetorisera när dessa två genrer går hand i hand.
Är rätt säker på att det bara var DnB, vilka låtar / vilken del syftar du på?
Citera
2012-03-07, 22:15
Medlem
johnnymongos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av quetal

Dessutom är alkohol bra mycket roligare drog än "weed".

kan tyvärr inte hålla med om de!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in