2010-09-17, 21:12
Jag har funderat ett senare tag på olika vägar till lycka - det som jag tror vi alla eftersträvar även om vissa av oss inbillat sig att de inte gör det- och funderat på att erkännande om världens egoism är världens väg dit. Istället för att gå med i någon satans välgörenhetsorganisation och lura sig själv att det man gör är viktigt osv så bör man satsa på att följa egoismen, tänka på sig själv och enbart sig själv och leva livet efter det. Vi är egentligen enbart köttmaskiner som är designade för att sprida våra respektive gener vidare och det som skiljer oss från djuren är att vi är medvetna om det och kan välja att gå en annan väg, men vi egentligen är vi som djuren rakt igenom egoistiska varelser.
Ge upp all tankar och hopp på moral, förväntningar, välgörenhet, livets mening, empati, välgörenhet, regler, rättvisa osv för att bara följa sin egna lustar och jaga sin egen lycka. Vad tror ni?
(Inspirerande inlägg)
Ge upp all tankar och hopp på moral, förväntningar, välgörenhet, livets mening, empati, välgörenhet, regler, rättvisa osv för att bara följa sin egna lustar och jaga sin egen lycka. Vad tror ni?
(Inspirerande inlägg)
Citat:
sen blev jag äldre, livet har fortfarande ingen mening och kommer aldrig ha någon.
men jag bestämde mig istället för att den korta tid jag har på jorden att jag ska fanimej ha kul och inte bry mig ett skit om andra...och så blev det.
jag gör det som är kul, jag är definitivt ingen jävla carpe diem-hippie.
men istället för att banga ur och säga nej till allt så gör man bara saker istället, det funkar.
men jag bestämde mig istället för att den korta tid jag har på jorden att jag ska fanimej ha kul och inte bry mig ett skit om andra...och så blev det.
jag gör det som är kul, jag är definitivt ingen jävla carpe diem-hippie.
men istället för att banga ur och säga nej till allt så gör man bara saker istället, det funkar.
Citat:
Jag kan inte känna att livet är meningslöst. För mig innehåller livet för mycket för att kunna kännas meningslöst. Det finns för mycket att upptäcka, för mycket att se, för mycket att göra. Jag känner också att man har redan inom sig allt det man behöver för att lyckas med det man vill. Den riktiga besvikelsen och frustrationen sitter i att känna att man inte kan göra vad man vill. Den dagen man inser att alla spärrar faktiskt sitter i ens eget huvud kan man förändra världen. Den stora massan människor tror att man inte klarar av någonting. De människor som skakar av sig det oket de lyckas och de blir enormt uppskattade av den stora grå massan för att de är så "speciella". Men det enda de gjort egentligen är att de insett hur det ligger till, de har gjort uppror mot förtrycket som går ut på att förminska den lilla människans förmåga.
Citat:
Skit i världen, tänk bara på de få människor som faktiskt finns runtom i din omgivning, dem som betyder något, och uppskatta detta tragikomiska skådespel för vad det är - något att ta med en klackspark
?
)