Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2010-09-17, 01:52
  #1
Medlem
gUstoFs avatar
Som rubriken, kan man kröka samtidigt som man käkar penicillin? Jag äter för tillfället heracilin, tre tabletter om dagen. Vad kan hända?
Citera
2010-09-17, 01:54
  #2
Medlem
Penicillinet ger ingen effekt då...

Jag tror det var så i alla fall
Citera
2010-09-17, 01:55
  #3
Avstängd
Spargris1s avatar
Exakt samma här, väntar ivrigt på svar.. Hört en del myter men vet inte om det stämmer riktigt
Citera
2010-09-17, 01:57
  #4
Medlem
Testa sök. Lovar att det kommer upp något
Citera
2010-09-17, 01:57
  #5
Medlem
Verdess avatar
Du bör inte dricka alkohol under pågående kur. Det är inte farligt men "läkningen" tar längre tid.
Citera
2010-09-17, 01:58
  #6
Medlem
Owers avatar
http://www.halso.info/forum/thread-24241.html
Citera
2010-09-17, 02:09
  #7
Avstängd
Spargris1s avatar
Har läst runt lite och det verkar som att helgen kommer bli förstörd

Edit: liksom förra och förrförra..
__________________
Senast redigerad av Spargris1 2010-09-17 kl. 02:18.
Citera
2010-09-17, 02:13
  #8
Medlem
drick inte, kommer sabba kuren
Citera
2010-09-17, 02:13
  #9
Medlem
Evilyns avatar
Jag diskuterade detta med en karl som är apotekare. Han berättade att man brukar avråda folk från att dricka eftersom det finns viss penicillin som i vissa sällsynta fall ger röda utslag om man dricker alkohol. Det slutar inte verka. Förutom utslagen (som går bort igen och inte innebär någon fara) är den enda risken att man helt enkelt glömmer bort att ta tabletten.
Citera
2010-09-17, 02:56
  #10
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av gUstoF
Som rubriken, kan man kröka samtidigt som man käkar penicillin? Jag äter för tillfället heracilin, tre tabletter om dagen. Vad kan hända?

Det som kommer att hända är att du blir bakfull inget annat.

Citat:
Ursprungligen postat av Spargris1
Har läst runt lite och det verkar som att helgen kommer bli förstörd

Edit: liksom förra och förrförra..


Om du äter en antibiotika som Heracillin som har ett brett spektrum ska du inte äta den mer än nödvändigt. 4 dagar brukar räcka.
Citera
2010-09-17, 03:03
  #11
Medlem
Cognitive Dissidents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Evilyn
Jag diskuterade detta med en karl som är apotekare. Han berättade att man brukar avråda folk från att dricka eftersom det finns viss penicillin som i vissa sällsynta fall ger röda utslag om man dricker alkohol. Det slutar inte verka. Förutom utslagen (som går bort igen och inte innebär någon fara) är den enda risken att man helt enkelt glömmer bort att ta tabletten.

Som tur är så står det i bipacksedeln om man verkligen inte kan kombinera med alkohol. Själv tog jag för givet att apotekaren bara sa att man inte skulle kröka på antibiotikan jag fick för ngt år sen trots att det i själva verket inte är ngn fara. Hade jag inte läst bipacksedeln hade det nog blivit mindre skoj, kommer inte ihåg vad skiten hette men tydligen så kan det ha antabusliknande effekter.
Citera
2010-09-17, 03:06
  #12
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av cluelesss
Penicillinet ger ingen effekt då...

Jag tror det var så i alla fall


Passande nick du har, helt clueless ^^^^^
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback