2014-07-23, 15:26
Medlem
NewDeers avatar
Jag kan förstå varför du valde detta forum, men här ger vi bara bort grejer till varann

Recycle your stuff --> Sista Utvägen /mod
Citera
2014-08-22, 23:18
Medlem
så vart är de bästa ställena att hitta pantburkar?
Citera
2014-08-23, 12:41
Medlem
Kupongfritts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FreddeMan94
så vart är de bästa ställena att hitta pantburkar?

Det beror väl på var man bor, men om man bortser från festivaler och dylikt så är det väl bara att tänka lite kreativt:

- På stora köpcentrums parkeringar, förslagsvis någon varm sommardag. Då står det läskburkar lite här och där som folk bara lämnar innan de åker i väg. Papperskorgar på och omkring stora köpcentrum och utanför matvarubutiker.

- I containrar för återvinning av metallförpackningar, som redan nämnts ovan.

- Förena nytta med nöje och cykla 2-3 mil i rundor på landsvägarna utanför centrum. Där är det förmodligen inte så många som orkar leta och bilister och passagerare kastar ut burkar från bilarna.

- Utanför Systembolaget och närbelägna parker. A-lagarna som förmodligen inte har det så fett verkar trots detta för lata eller fina i kanten för att blocka upp andras pantburkar och omvandla till ny dricka.

- Gå upp tidigt på lördag- och söndagsmorgon och finkamma centrum och populära promenadstråk.

- I soptunnorna som står i pantrummen på de stora köpcentrumen. Det kan ligga burkar och flaskor som inte gått att panta men som bara behöver justeras lite.
Citera
2014-08-25, 19:46
Medlem
Går det att panta svenska pet-flaskor i Norge?
Citera
2014-08-26, 00:13
Medlem
skunkjobbs avatar
Jag tog tiden för att se vilken timpenning man kan komma upp i just då man står vid pantautomaten och matar så snabbt den kan ta emot. Hade två kundvagnar nästan fulla med blandat burkar och PET-flaskor, mest burkar. Gissa vad jag kom upp i? Nä, jag säger det nu: 2000 kr/h!

Jepp, det är tre nollor efter tvåan. Jag höll inte på en timma utan det är förstås omräknat från en kortare tid. Insamling och transport ingår inte men det rena pantandet är i alla fall jäkligt bra betalt. Hade jag fria tomburkar i en hög skulle jag fan säga upp mig och stå och panta hela dagen.
Citera
2014-08-29, 03:56
Medlem
johanjosefssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av waggen
Går det att panta svenska pet-flaskor i Norge?

Nej. Och det går inte heller att panta norska flaskor i Sverige.
Citera
2014-09-20, 13:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av johanjosefsson
Nej. Och det går inte heller att panta norska flaskor i Sverige.

Ibland går det, men det finns inte så många flaskor och burkar som är pantbara i både sverige och norge.
Citera
2014-10-14, 16:26
Avslutad
Läses ett pantningskvittos streckkod av vilken summa man har pantat för när den scannas in eller måste kassörskan slå in summan som står på kvittot?
Citera
2014-10-14, 17:01
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av figoo
Läses ett pantningskvittos streckkod av vilken summa man har pantat för när den scannas in eller måste kassörskan slå in summan som står på kvittot?
scannas
Citera
2014-10-14, 17:12
Avslutad
Summan scannas in?
Citera
2014-10-14, 17:37
Moderator
Arne.Ankas avatar
ja
Citera
2014-12-25, 22:00
Medlem
Hur gör man för att släta ut/veckla ut en tillplattad aluminiumburk?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in