2011-06-07, 22:27
Medlem
Bygga pantburk!!!!

Det finns ju flera varianter på att lura till sig extra pantslantar
Den vanligaste verkar vara att märka om Petflaskor, en del mer lågbegåvade pantar toarullar å annat skräp,
Men att bygga 2 aluburkar till en,den varianten har jag inte läst om,
mycke arbete för lite,men ta en mosad pantburk exempelvis en coca cola med hel EAN kod,sätt den hela äkta koden på en importerad colaburk utan giltig EAN kod,vips så har du en krona
Citera
2011-06-07, 22:30
Medlem
Fettopappas avatar
Enklaste är om du sätter ett snöre på flaskan. Så när det åker in i automaten så drar du sedan snabbt tillbaka den . Då tjänar man lite cash.

Gjorde så när jag var mindre. Kammade hem mig mellan 500-1000 kronor varje helg .
Citera
2011-06-07, 22:34
Medlem
mizzametals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fettopappa
Enklaste är om du sätter ett snöre på flaskan. Så när det åker in i automaten så drar du sedan snabbt tillbaka den . Då tjänar man lite cash.

Gjorde så när jag var mindre. Kammade hem mig mellan 500-1000 kronor varje helg .

Jag tror att du just blev min idol
Citera
2011-06-07, 22:39
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av mizzametal
Fast han ljuger
Citera
2011-06-07, 22:40
Medlem
mizzametals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av W-Zink
Fast han ljuger

Men idén är briljant.. Dock blir det svårt att göra så på dagens pantautomater, då de har hjul som motar ner burken, inte som förut när det bara var ett.. well.. hål.
Citera
2011-06-07, 22:42
Medlem
Citat:

nää tror dej inte,om du nu inte hade en pantmaskin hemma ,tar för lång tid att panta in 500.å sen med ett snöre!!!
Citera
2011-06-07, 22:43
Medlem
Bdks avatar
När jag var liten tog vi en back med flaskor och körde in och drog ut igen med ett snöre, var lättast så pga att backen gick längs ett rullband 5 meter rakt in utan 'skydd' vill minnas jag fick 30kr per back? Hur det är idag vet jag inte
Citera
2011-06-07, 22:50
Medlem
Gorillabass avatar
Citat:

och blir du påkommen blir det bedrägeri, bedrägligt beteende och böter som straff.. Inte att rekommendera.
Citera
2011-06-07, 22:50
Medlem
Fettopappas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mizzametal
Tackar

Citat:
Ursprungligen postat av lrvsup
nää tror dej inte,om du nu inte hade en pantmaskin hemma ,tar för lång tid att panta in 500.å sen med ett snöre!!!
En flaska med 4-kronors pant. Som sagt, det tog ett tag. Men det går ju fort att bara rycka i snöret :P
Citera
2011-06-07, 22:51
Medlem
endloss avatar
Se till att hitta en automat som inte är videoövervakad. Jag har inte sett någon sån på rätt många år.
Citera
2011-06-07, 22:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bdk
När jag var liten tog vi en back med flaskor och körde in och drog ut igen med ett snöre, var lättast så pga att backen gick längs ett rullband 5 meter rakt in utan 'skydd' vill minnas jag fick 30kr per back? Hur det är idag vet jag inte
tror inget med snöre funkar idag,det är ofta kameraövervakat, ,brukar finnas en telefon vid atomaterna,så man kan få kontakt med personal om det skulle bli nåt fel,de brukar svara snabbt,tror de större affärerna har koll på pantstationen, sen brukar det alltid va fler som ska panta
Citera
2011-06-07, 23:03
Medlem
Fettopappas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gorillabas
och blir du påkommen blir det bedrägeri, bedrägligt beteende och böter som straff.. Inte att rekommendera.

Yes. Min kompis åkte fast när han var 17. Han fick bara ett samtal hem Helgen efter gick vi till mataffären igen
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in