För kanske 20 år sedan så var det väldigt sällsynt med burkletare. Jag kände i princip igen dom som letade. Nu är det många många fler, ser ju folk nästan varje gång jag är ute som letar.
Har även sett att utrustningen dom använder sig av utvecklats bla handskar, såna där skräpplockare och en kille jag brukar se har ett metspö som han byggt om så det är en håv längst ut som han kan få upp burkar ur vatten med.
Dessutom har jag sett att en i min bostadsrättsförening plockar. Jag åker till jobbet väldigt tidigt i gryningen och ser honom men han låtsas alltid som han gör 'ingenting' och står och snurrar på klacken när jag kommer cyklande och han upptäcker mig
Honom ser jag alltid på samma gata vilket fått mig att fundera - har ni en planerad rutt när ni plockar?
Alltså att ni kanske har 4-5 gator som ni börjar med i en viss ordning och sen tar resten om ni har tid och ork?
Har ni hittat nåt annat kul när ni letat?
Jag är ingen burkletare men när jag hade hund och var ute mycket hittade vi allt möjligt eftersom hunden nosade upp saker, väskor, pengar, plånböcker. Och då var jag ju ute mycket mer vilket ligger i sakens riktning att man då så klart hittar mer saker än om man sitter inne.