Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2010-09-15, 18:56
  #1
Medlem
Hejsanhejsan,

Vet inte om detta spelet kan klassas som retro än men det är något/några år äldre än Heroes III som har blivit mycket omtvistat här så.. Lika bra att göra ett försök.

Vet inte precis om spelserien var en stor succé i övriga delar av Sverige, men där jag gick i skolan var spelet nästan lika populärt som WoW är på skolorna idag. Nyligen så dammage jag av mitt Slaget om Midgård (ettan) och lirade igenom fälttåget, blir lika imponerad över hur bra och varierande det är varje gång. Helt klart ett av de bästa spelen jag har spelat.

Detsamma gäller Slaget om Midgård 2 & ROTWK (Rise of the witch king, Häxkungens tid), grymt roliga båda två

Någon mer än jag som spelade det här?

[ENGELSK TITEL = Battle for Middle Earth]

Jaylink

Edit: Den här tråden är alltså både för ettan, tvåan och Rise of the Witchking. Dock är jag inte säker på att något av dem räknas som retro, men de är ju långt ifrån nysläppta (4 år sen senaste kom, 6 år sen första kom)
Citera
2010-09-15, 21:55
  #2
Medlem
Ugnsfolies avatar
Jo det borde nog klassas lite som retro. Har klarat kampanjerna (I allafall i ettan) flera gånger, och Rise of the witch king 1½ gång.

Eftersom jag inte är ett stort fan av multiplayer mot varann så spelade jag inte så mycket online.
Men kampanjerna var väldigt roliga.

Gillade hur man rankade upp sina trupper, och man blev lika sur varje gång när man klantade sig och rushade sina högrankade Rohan-Ryttare in i fiendens trupper med lansar och hästarna dog som flugor.

Dock så var det vissa kanpanjer i ettan som jag irriterade mig över, för att de var så olika filmen / böckerna. Men det kanske är för att jag är lite av en EA "hatare" jag måste hitta nått att klanka ner på
Citera
2010-09-15, 22:17
  #3
Medlem
avgns avatar
Vet inte om det är retro riktigt men det är ett bra spel iaf
Citera
2010-09-16, 08:03
  #4
Medlem
Ettans fälttåg är ett av de bästa fälttågen jag någonsin kört i något spel. Det tar ju skitlång tid att klara, till skillnad från 2an och ROTWK som bara har 8 maps eller nått. I ettan finns det ju säkert upp mot 30, iaf för de goda.
Citera
2010-09-16, 11:06
  #5
Medlem
sommerlattes avatar
edit
Citera
2010-09-16, 11:07
  #6
Medlem
sommerlattes avatar
Låter trevligt!
Citera
2010-09-16, 11:09
  #7
Medlem
xBunnybuttxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jaylink
Hejsanhejsan,

Vet inte om detta spelet kan klassas som retro än men det är något/några år äldre än Heroes III som har blivit mycket omtvistat här så.. Lika bra att göra ett försök.

Vet inte precis om spelserien var en stor succé i övriga delar av Sverige, men där jag gick i skolan var spelet nästan lika populärt som WoW är på skolorna idag. Nyligen så dammage jag av mitt Slaget om Midgård (ettan) och lirade igenom fälttåget, blir lika imponerad över hur bra och varierande det är varje gång. Helt klart ett av de bästa spelen jag har spelat.

Detsamma gäller Slaget om Midgård 2 & ROTWK (Rise of the witch king, Häxkungens tid), grymt roliga båda två

Någon mer än jag som spelade det här?

[ENGELSK TITEL = Battle for Middle Earth]

Jaylink

Edit: Den här tråden är alltså både för ettan, tvåan och Rise of the Witchking. Dock är jag inte säker på att något av dem räknas som retro, men de är ju långt ifrån nysläppta (4 år sen senaste kom, 6 år sen första kom)

jag lirar det fortfarade och det är lika jävla bra som när det släpptes ^^
Citera
2010-09-16, 11:21
  #8
Medlem
Jag har börjat lira Häxkungens Tid igen ^^
Vilket spelar du? Om du spelar Häxkungens tid, vill du köra en 1 on 1?
Citera
2010-09-16, 11:23
  #9
Medlem
xBunnybuttxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jaylink
Jag har börjat lira Häxkungens Tid igen ^^
Vilket spelar du? Om du spelar Häxkungens tid, vill du köra en 1 on 1?

just nu spelar jag Slaget om Midgård II och Häxkungens Tid
Citera
2010-09-16, 13:57
  #10
Medlem
Vill du köra en 1 on 1 på Häxkungens tid Online? ^^
Citera
2010-09-17, 13:31
  #11
Medlem
maxgs avatar
Jag har försökt spela detta många ggr med polare på gibb och liknande men samma sak händer alltid. Vi sitter med stora armeer och stort försvar och ingen vågar anfalla. Händer detta er? Ngn som har en imba taktik för att vinna innan detta händer? Jag kör mest rohan eller gondor.
Citera
2010-09-17, 13:41
  #12
Medlem
maxgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jaylink
Hejsanhejsan,
Vet inte om detta spelet kan klassas som retro än men det är något/några år äldre än Heroes III som har blivit mycket omtvistat här så.. Lika bra att göra ett försök.
Nej det kom 2004 och heroes III kom 1999.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback