Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2010-09-15, 15:37
  #1
Medlem
Knullkungens avatar
http://www.aftonbladet.se/bostadinre...icle7778348.ab

"Sveriges dyraste lägenhet till salu på paradgata
Här är Sveriges dyraste lya.

I alla fall om säljaren får ut sina begärda 80 miljoner kronor.

– Lägenheten har redan visats för några höjdare inom näringslivet, säger mäklaren Fredrik Eklund.

Den ligger på exklusiva Strandvägen i centrala Stockholm och har utsikt över havet.

Fastigheten är två grannvåningar som kan slås ihop och sammanlagt ge 462 kvadratmeter boyta och 15 rum."

"Det är enligt Fredrik Eklund, grundare till mäklaren Eklund Stockholm New York, omkring fyra gånger dyrare per kvadratmeter än genomsnittslägenheten i Stockholms innerstad.

– I Sverige är det fruktansvärt mycket pengar, men det är ingen ovanligt prisklass i New York där jag bor. Det finns människor i Sverige och utomlands som inte har någon budget utan som söker efter det absolut bästa, säger Eklund.

Hemlig säljare
Eklund vill inte avslöja vem säljaren är och han är fåordig om intressenterna."

Vem är den hemlige säljaren?
__________________
Senast redigerad av Knullkungen 2010-09-15 kl. 16:23.
Citera
2010-09-15, 15:40
  #2
Medlem
wh0s avatar
På Eniro hittade jag Hotel Diplomat på Strandvägen 7.. Men vad vet jag :S
Citera
2010-09-15, 15:51
  #3
Medlem
jimboo89s avatar
http://www.esny.se/objekt/strandvagen-stockholm there ya go
Citera
2010-09-15, 15:54
  #4
Medlem
wh0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jimboo89
http://www.esny.se/objekt/strandvagen-stockholm there ya go

Där ser man ju bara vem mäklaren är.. Men nån måste ju äga lägenheten också.. Eller missförstod jag nu?
Citera
2010-09-15, 15:57
  #5
Medlem
jimboo89s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wh0
Där ser man ju bara vem mäklaren är.. Men nån måste ju äga lägenheten också.. Eller missförstod jag nu?

Nepp det är mäklaren.. men du kan ju ringa och fråga vem som äger den
Citera
2010-09-15, 17:49
  #6
Medlem
Mulas avatar
Vet inte om det har med kändisskvaller att göra men det är iallafall Strandvägen 19, troligen på 3 tr.
Fd Brandförsäkningsverkets hus. Lagerlings har en lägenhet till salu i samma hus (jämför planlösningarna).
http://www.lagerlings.se/pictList.aspx?objectID=344
Citera
2010-09-15, 19:51
  #7
Medlem
MMXs avatar
Näe, det är inga kändisar. På tredje våningen bor ett par i 60-års åldern, de har nån liten målerifirma som jag aldrig hört talas om... Eventuellt delas våningsplanet i huset med ett annat par i 60-års åldern, de kanske ska sälja samtidigt och splittar kostnaden för mäklararvodet? Det paret är inga kändisar heller i alla fall, sysslar med samtalsterapi.
Citera
2010-09-15, 19:55
  #8
Avstängd
Getviskarns avatar
Fick ett tips:
Mannen som bodde där ska vara konsthandlare och aktiv i bl.a Holland, Frankrike och Sverige.

Detta kan så klart vara helt åt pipsvängen.
Citera
2010-09-15, 20:04
  #9
Medlem
MMXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Getviskarn
Fick ett tips:
Mannen som bodde där ska vara konsthandlare och aktiv i bl.a Holland, Frankrike och Sverige.

Detta kan så klart vara helt åt pipsvängen.


Du tänker inte på Jan Eric Löwenadler som hade en schysst lya vid Karlaplan? Han dog i somras.
Citera
2010-09-15, 21:15
  #10
Medlem
Kan det vara Verner Åmell som säljer?
Han är väl en av våra svenska miljardärer, konsthandlare samt har Åmells på Birger Jarlsgatan. Dessutom har han köpt en kåk ut åt Nacka-hållet som håller på att renoveras 1200kvm hus samt en stooor tomt och han passade även på att köpa grannhuset (800kvm) för att ha som extra bostad....

Spekulationer, spekulationer...
Citera
2010-09-15, 21:16
  #11
Medlem
www.birthday.se kan man se vilka som är folkbokförda på
Strandvägen 19, 3 tr...
Citera
2010-09-15, 21:22
  #12
Medlem
Mulas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MagnusGaGa
www.birthday.se kan man se vilka som är folkbokförda på
Strandvägen 19, 3 tr...

Nu är jag alltså inte säker på att det är på 3 tr i Thaveniuska huset men våningen som lagerlings säljer är på 2 tr och av utsiktsbildern att döma snackar vi inte första våningen.
Men vad jag har hört ska det inte vara några stureplanskändisar.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback