2012-05-20, 12:20
Medlem
KevinRileys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amazingthing
Håller med, älskar dota och har spelat över 500 games i dota2 men är så förbannat trött på communityn. Värst är alla ryssar som inte kan någon engelska utöver "fuck ur mom" typ. Det har gått så långt att jag numera hatar hela Ryssland som nation enbart efter mina upplevelser av ryssarna i dota. När man hamnar i ett team där 2-3 st är ryssar är hoppet borta, dom behöver nödvändigtvis inte vara dåliga spelare - men det går inte att kommunicera för 5 öre med dom. Dels vägrar dom prata engelska och dessutom spammar dom ner hela chaten med kyrilliska alfabetet.

Det gäller verkligen att man har någorlunda stabilt psyke om man ska vara aktiv inom dota2, man får stå på sig när nedklankningarna börjar hagla in.

Men som tur var finns Sweden-kanalen, där brukar man hitta några sköna lirare att spela med ibland.

Instämmer, hamnar man med ryssar är det kört. Jag har flytt till usa serverna men tro fan att ryssarna är där med.
Btw, hur hittar man sweden kanalen?
Citera
2012-05-20, 12:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av svinlaak
HoNs community är inte mycket bättre, men det var inte det jag var ute efter. Folk som spelade dota "skröt" alltid hur bra deras community är. Jag har då inte känt på hur bra den är. Och eftersom jag solo-quear då mina polare inte fått beta inv ännu så kan det bli rätt jobbigt.
Visst har alltid funnits flamers, men tex dp och sdr01 var ställen där man ofta fick sköna games utan flamers/ragers.
Citera
2012-05-20, 12:46
Medlem
skogspromenads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KevinRiley
Instämmer, hamnar man med ryssar är det kört. Jag har flytt till usa serverna men tro fan att ryssarna är där med.
Btw, hur hittar man sweden kanalen?

Klicka på '+'et vid chattrutan, scrolla ner till S och sweden.

Påtal om flaming så spelar jag just nu med noobs, så jävla kassa ryssar/retards/whatever som inte kan spela, och de vill inte ta till sig när jag snällt försöker förklara hur de ska göra/bygga items & skill... Då blir man så jävla lack. FITTHOROR.
Citera
2012-05-20, 18:39
Medlem
svinlaaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sandman423
Dom som skröt om att dota communityn är bättre ljög. Dom är alla lika dåliga, hon/dota/lol, community sett.

Ligor. Ja, ligor löser det. Men det är fel på både matchmaking i hon och i lol, bara fullt med whiners och flamers hela tiden och allmänna idioter. Så det är inte enbart dota, så jag vet inte vad du vill få fram med att det är en lösning för enbart dota spelare. Problemet finns i alla sånna här spel och just nu så syns ingen lösning på horisonten.

Har du någon idé? Tycker jag definitivt att du ska hoppa förbi dota2 forumet och skriva en forumpost om det där!

Lösningen? Nolltolerans säger jag bara. Kan du inte kommunicera på engelska när folk ber dig snällt i chatten blir du bannad. Sitter du och kallar varje spelare som gör något dåligt noob eller ber dom dra åt helvete blir du bannad. Må vara hårt men det hade varit bättre för hela MOBA-genren.

Liksom jag orkar fan inte lira carry längre eftersom jag inte är så jävla bra på spelet, och går det dålig för hela laget får fan jag ändå skiten för jag är ju carry och ska vinna matchen åt laget tydligen. Även om folk skriver skit till mig och jag svarar "tack" så är det ädnå jobbigt. Hur mycket man än försöker ignorera. Vet inte hur mycket report gör i detta spelet, för jag rapporterar varje match känns det som.
Senast redigerad av svinlaak 2012-05-20 kl. 18:42.
Citera
2012-05-20, 21:09
Medlem
rehyptols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svinlaak
Lösningen? Nolltolerans säger jag bara. Kan du inte kommunicera på engelska när folk ber dig snällt i chatten blir du bannad. Sitter du och kallar varje spelare som gör något dåligt noob eller ber dom dra åt helvete blir du bannad. Må vara hårt men det hade varit bättre för hela MOBA-genren.

Liksom jag orkar fan inte lira carry längre eftersom jag inte är så jävla bra på spelet, och går det dålig för hela laget får fan jag ändå skiten för jag är ju carry och ska vinna matchen åt laget tydligen. Även om folk skriver skit till mig och jag svarar "tack" så är det ädnå jobbigt. Hur mycket man än försöker ignorera. Vet inte hur mycket report gör i detta spelet, för jag rapporterar varje match känns det som.

Börja att köra support eller roama med stunners så kanske du inte känner dig så pressad längre in i gamet. För jag själv förstår folks frustration när man förväntar sig att en person ska carrya när han valt en solid carryhero och misslyckas med det för att han inte kan farma för 5 öre.
Citera
2012-05-21, 04:38
Medlem
Måste säga att jag tycker Dota2 community är massor bättre än lol och hon.
Sällan nån klagar att jag är värdelös å noob osv.

Vist händer det,ibland gör jag sjukt kassa matcher men ofta är det inte bara mitt fel.

Kan ju också ha att göra med att 80% är ryssar å inte kan klaga på engelska .

Helt seriöst så borde man bli bannad om man inte fattar grundläggande saker på engelska som top,mid,bot lane..Defend tower,Defend base,eller pinga 200000ggr för att 2 creeps attakerar ens torn och de springer dit å lämnar öppet åt fienden att plocka torn..

Eller att som support försöka ta alla creeps .
Och att de ragar för att en carry tar deras kill,som att det vore en dålig sak att fler delar på guld eller att carry tar fler kills .
Citera
2012-05-21, 13:27
Medlem
kattrumpas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moparlinke
Måste säga att jag tycker Dota2 community är massor bättre än lol och hon.
Sällan nån klagar att jag är värdelös å noob osv.

Vist händer det,ibland gör jag sjukt kassa matcher men ofta är det inte bara mitt fel.

Kan ju också ha att göra med att 80% är ryssar å inte kan klaga på engelska .

Helt seriöst så borde man bli bannad om man inte fattar grundläggande saker på engelska som top,mid,bot lane..Defend tower,Defend base,eller pinga 200000ggr för att 2 creeps attakerar ens torn och de springer dit å lämnar öppet åt fienden att plocka torn..

Eller att som support försöka ta alla creeps .
Och att de ragar för att en carry tar deras kill,som att det vore en dålig sak att fler delar på guld eller att carry tar fler kills .
Såna saker tar tid att lära sig. Jag kommer ihåg när jag började spela HoN, då tog det några hundra matcher innan man hade fått in allt det grundläggande så som creep denying, carry tar kills, support ska bara stå bredvid, creepstack, positionering och när och hur man ska attackera/defenda osv osv. Det blir då knappast bättre i Dota 2 då det ännu är i betastadie och massa egenskaper fattas.
Citera
2012-05-21, 13:47
Medlem
Upn0rths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kattrumpa
Såna saker tar tid att lära sig. Jag kommer ihåg när jag började spela HoN, då tog det några hundra matcher innan man hade fått in allt det grundläggande så som creep denying, carry tar kills, support ska bara stå bredvid, creepstack, positionering och när och hur man ska attackera/defenda osv osv. Det blir då knappast bättre i Dota 2 då det ännu är i betastadie och massa egenskaper fattas.

Precis, har inte aning om hur många dota 1 matcher det tog innan man lärts sig allt som man behövde veta, bara att lära sig vad alla herosarna gjorde och köra dom tog ju lång tid bara det.

Man kan inte räkna med att alla har lika mycket kunskap som sig själv. I dota 1 så var det i stort sätt bara erfarna spelare dom senaste åren, men nu i 2an så märker man rätt snabbt när man spelar med folk från t.ex LoL.
Citera
2012-05-21, 13:50
Medlem
TotalyMoos avatar
Jag har upplevt Dota2 communityn som mycket bättre än HoN hittills. Gör jag bra ifrån mig så är det sällan någon idiot som klagar och grinar för småsaker. Det är inte heller ofta man får "mid or feed" eller " ok, i afk in well gg".
Kan ju tillägga att det kan bero mycket på att jag kör carry i "high queue" och ofta slutar matcherna med typ 17-2 så folk är ju ganska glada då
Citera
2012-05-21, 15:50
Medlem
KevinRileys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TotalyMoo
Jag har upplevt Dota2 communityn som mycket bättre än HoN hittills. Gör jag bra ifrån mig så är det sällan någon idiot som klagar och grinar för småsaker. Det är inte heller ofta man får "mid or feed" eller " ok, i afk in well gg".
Kan ju tillägga att det kan bero mycket på att jag kör carry i "high queue" och ofta slutar matcherna med typ 17-2 så folk är ju ganska glada då

Nice
Vilka carrys kör du då?
Jag körde mest carry i början, men har börjat köra mycket support nu, typ shadow shaman
Citera
2012-05-21, 16:07
Medlem
kattrumpas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TotalyMoo
Där är också ett bevis (tycker jag) på att folk överlag är sämre i Dota 2.
Att communityn skulle vara bättre är kanske sant, men jag tror även att skillnivån överlag är mycket sämre än i HoN. Många nybörjare som inte riktigt har tappat tron än och som helt enkelt inte har börjat flamea.
I HoN så är dom man spelar med verified (har spelat ungefär 60 matcher minst) och har börjat få grepp om spelet och därmed ser dom när någon gör ett misstag.

Edit: Flummigt inlägg men hoppas ni förstår min poäng.
Citera
2012-05-21, 16:53
Medlem
TotalyMoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KevinRiley
Nice
Vilka carrys kör du då?
Jag körde mest carry i början, men har börjat köra mycket support nu, typ shadow shaman

Drow, Riki, Viper, Clinkz, Naix, Void, SKK, AM, Gondar, Sniper etc.
Hardcarries helt enkelt

Citat:
Ursprungligen postat av kattrumpa
Där är också ett bevis (tycker jag) på att folk överlag är sämre i Dota 2.
Att communityn skulle vara bättre är kanske sant, men jag tror även att skillnivån överlag är mycket sämre än i HoN. Många nybörjare som inte riktigt har tappat tron än och som helt enkelt inte har börjat flamea.
I HoN så är dom man spelar med verified (har spelat ungefär 60 matcher minst) och har börjat få grepp om spelet och därmed ser dom när någon gör ett misstag.

Edit: Flummigt inlägg men hoppas ni förstår min poäng.

Nja, vet inte riktigt. Jag ser ofta folk som gnäller på alla små misstag som görs i både Dota 2 och HoN men i HoN så hittar de anledningar att bete sig som idioter.
Comp-nivån i Dota 2 är mycket högre än HoN och jag känner mig mer utmanad när jag spelar D2 än HoN.

Sen brukar nybörjarna och idioterna mest hålla sig i de sämre köerna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in