2012-04-12, 13:59
Medlem
Khaars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kamne
Det är svårt att bemöta ditt inlägg. En tjugoårig Björn Borg skulle antagligen inte vara en tennisspelare i världsklass idag, detta därför att scenen är annorlunda idag. Det är betydligt svårare att bli avsevärt bättre än allt motstånd än att bli jämnbra med den aktuella eliten, detta just på grund av saknade av motstånd att träna mot.

Menade bara det som en respons på att du säger att han "är inte riktigt vad han en gång var". Han har aldrig varit mer än vad han är nu. Han är bättre nu än vad han var förr, frågan är om han ens har det i sig att mäta sig med toppspelarna idag?

Som sagt, hans innovationer är fortfarande en av hörnpelarna i dagens DotA vilket han självklart ska ha all respekt för. Men lika lite som Björn Borg skulle lyckas i dagens tennis kommer Vigoss lyckas nu.
Citera
2012-04-12, 14:02
Medlem
Jag är ganska flitig läsare av denna tråd, och har i ärlighetens namn läst en stor del av alla 507 sidor och är även inne på dota2.com emellanåt. I början trodde jag att jag skulle få en betakey från Steam men det har fortfarande inte hänt och lär inte hända.

Min fråga är, då jag tydligen missat detta, finns det någon som helst uppfattning/uppgift om när dota2 kommer komma (antingen som beta som alla kan ladda hem, eller som färdigt spel)?

Pratar vi om flera år eller om någon månad? Drömmen vore ju om det åtminstånde kom innan DH2012, då kan man lira Diablo3 och Dota2 där om vartannat istället för HoN som jag börjar bli duktigt trött på...
Citera
2012-04-12, 14:04
Medlem
Blyys avatar
Om de släpper hjältar i samma takt som de gör nu + väntar tills allt är portat från Dota --> Dota2 så kommer det ta 7-8 månader, tills det släpps.
Citera
2012-04-12, 14:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blyy
Om de släpper hjältar i samma takt som de gör nu + väntar tills allt är portat från Dota --> Dota2 så kommer det ta 7-8 månader, tills det släpps.
Okay, segt att vänta såklart för oss dödliga utan betakey men bara det inte blir en Duke Nukem-historia får man väl vara glad...
Citera
2012-04-12, 14:45
Medlem
Upn0rths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av doggyflash
Jag är ganska flitig läsare av denna tråd, och har i ärlighetens namn läst en stor del av alla 507 sidor och är även inne på dota2.com emellanåt. I början trodde jag att jag skulle få en betakey från Steam men det har fortfarande inte hänt och lär inte hända.

Min fråga är, då jag tydligen missat detta, finns det någon som helst uppfattning/uppgift om när dota2 kommer komma (antingen som beta som alla kan ladda hem, eller som färdigt spel)?

Pratar vi om flera år eller om någon månad? Drömmen vore ju om det åtminstånde kom innan DH2012, då kan man lira Diablo3 och Dota2 där om vartannat istället för HoN som jag börjar bli duktigt trött på...

Inte varit med i wc3-dota tråden då ? Vet hut!

Om du vill jobba lite för en key så kan du göra ett account på playdota, skriva i lottotråden och ha 50+ posts. Har gjort det två gånger, fick båda inom en vecka.
Citera
2012-04-12, 14:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Upn0rth
Inte varit med i wc3-dota tråden då ? Vet hut!

Om du vill jobba lite för en key så kan du göra ett account på playdota, skriva i lottotråden och ha 50+ posts. Har gjort det två gånger, fick båda inom en vecka.
Nja är en av många som övergav Dota när HoN kommer men byter gärna tillbaka..

Kan absolut tänka mig att jobba för min key! Menar du att man automatiskt får en key i den som heter "PlayDota Beta Key Draw" om man har tur och skriver många inlägg?
Citera
2012-04-12, 15:04
Medlem
TotalyMoos avatar
Citat:

Skaffar du datorplats på DHS2012 kommer du få en beta-key via detta, enligt utsago från DreamHack när de annonserade deras Dota2 turnering.
Citera
2012-04-12, 15:10
Medlem
Upn0rths avatar
Citat:
Nja är en av många som övergav Dota när HoN kommer men byter gärna tillbaka..

Kan absolut tänka mig att jobba för min key! Menar du att man automatiskt får en key i den som heter "PlayDota Beta Key Draw" om man har tur och skriver många inlägg?

Yes, fast om du gör ett nytt account nu så kanske det inte funkar. Tror det står i första posten från vilket datum ens account skall vara startat. Efter du har gjort 50 post så får man högre prio.
Citera
2012-04-12, 20:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sponne
Nån som vet hur man gör för att få pingen att visas hela tiden uppe i hörnet?

lägg till detta i din autoexec.cgf som finns i mappen

Kod:
\steam\steamapps\common\dota 2 beta\dota\cfg

Kod:
// Fitting Netgraph in the topbar for 1680x1050, 1920x1200 and 1920x1080. Play around with net_graphinsetbottom and net_graphinsetright to adjust it for other resolutions
net_graphinsetbottom "436"		// Position from bottom edge. Put "55" for 1280x800	(Default 0)
net_graphinsetright "-80"		// Position from right edge. Put "-100" for 1280x800	(Default 0)
net_graphproportionalfont "0"		// Makes net_graph text smaller 			(Default 1)
net_graph "1"				// Enables the Net_Graph				(Default 0)
Citera
2012-04-12, 20:54
Medlem
hittar inte min autoexec.cgf kan det heta nåt annat?
Citera
2012-04-12, 21:40
Medlem
Sponnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Waahlmao
Kod:

Har ingen Autoexec.cgf där

edit: Såg att snubben ovan hade samma problem
Citera
2012-04-12, 21:49
Medlem
Alvéss avatar
Tänkte höra efter lite lag-skvaller.

Vad händer med mTw? Bara Syndaren som spelar med tag och en massa ganska okända namn med honom.

SK, Merlini, Sayuri, men vilka fler? Pusher? ixmike? Playmate?

"HoN-lagen"
Fnatic börjar bli bättre även om NoTail har spelat värdelöst de gånger jag sett dem. H4nn1 har ändrat sig och ska spela dota2?
Empire, börjar bli bättre.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in