2012-02-25, 11:05
Medlem
asdfarns avatar
Tråkigt att dom väljer att lägga in bane dock, nu kanske jag tycker så mer för att succubus blivit totalt gimpad sen alla S2 heroes kom in i bilden på HoN men jag antar att hon/han är precis lika värdelös i Dota 2 som HoN...
Citera
2012-02-25, 11:10
Medlem
Upn0rths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av asdfarn
Tråkigt att dom väljer att lägga in bane dock, nu kanske jag tycker så mer för att succubus blivit totalt gimpad sen alla S2 heroes kom in i bilden på HoN men jag antar att hon/han är precis lika värdelös i Dota 2 som HoN...

Han var inte värdelös i dota i alla fall.
Citera
2012-02-25, 11:36
Medlem
Glazehs avatar
Citat:

eftersom han tas så sällan så är det få som kan spela mot honom och tro mig han är allt annat än svag men samtidigt är det så att personer kan inte spela tsm med en bane.

Kan inte beskriva hur många gånger det har hänt att någon idiot har vänt en 3v2 situation till våran fördel till 2v3 till de eftersom de har slagit på en sleepad target eller om jag är runt å gankar stöter på 2 st sleepar en och börjar ultya den andra så klart kommer det en idiot som slår på han som sover och gör en 2 vs mig situation och jag utan 2 spells och low hp/ingen armour gissa vad som händer då.

fiends grip + mums mums equals dead guy

Sen om du skaffar guinsoo, helt sjukt vilken crowd controll du kan få då, 5v5 blir helt plötsligt 5v2, me du måste ha skills eftersom du blir nukad ganska snabbt
Citera
2012-02-25, 12:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av irru
Såg att mitt Steam höll på att tanka hem något som heter Dota 2 Test, utöver mitt vanliga Dota 2. Någon som har nån aning om var det är för något?

EDIT. Ahh nvm
http://www.cyborgmatt.com/2012/02/dota-2-test-24th-feb/

Dom släpper ut dom nya herosen på test versionen innan dom släpper dom på den vanlida dota 2 clienten
för att fixa så mycket buggar etc
Citera
2012-02-25, 15:06
Medlem
asdfarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Glazeh
eftersom han tas så sällan så är det få som kan spela mot honom och tro mig han är allt annat än svag men samtidigt är det så att personer kan inte spela tsm med en bane.

Kan inte beskriva hur många gånger det har hänt att någon idiot har vänt en 3v2 situation till våran fördel till 2v3 till de eftersom de har slagit på en sleepad target eller om jag är runt å gankar stöter på 2 st sleepar en och börjar ultya den andra så klart kommer det en idiot som slår på han som sover och gör en 2 vs mig situation och jag utan 2 spells och low hp/ingen armour gissa vad som händer då.

fiends grip + mums mums equals dead guy

Sen om du skaffar guinsoo, helt sjukt vilken crowd controll du kan få då, 5v5 blir helt plötsligt 5v2, me du måste ha skills eftersom du blir nukad ganska snabbt

Mjo tycker också det är en väldigt rolig hero att spela, men som du säger oftast funkar inte planerna när någon idiot slår sleepat target osv. Tror Bane blir en gubbe man typ pickar för att kontra vissa heroes bara. Men vad jag sett av HoN comp kommer bane aldrig fungera på det planet. Finns alltid någon gubbe som är bättre att ha i laget än Bane. Bane är även en sån hero som kräver lite lvlar för att vara effektiv men samtidigt vill man inte kasta in Bane solo mitt tack vare rangen och det finns alltid någon annan hero det gynnar mer. IMO

Kan tillägga att jag tror han kommer hamna i samma kategori som Spirit Breaker, Shit tier.
Senast redigerad av asdfarn 2012-02-25 kl. 15:09.
Citera
2012-02-25, 15:19
Medlem
Dondars avatar
Citat:
Mjo tycker också det är en väldigt rolig hero att spela, men som du säger oftast funkar inte planerna när någon idiot slår sleepat target osv. Tror Bane blir en gubbe man typ pickar för att kontra vissa heroes bara. Men vad jag sett av HoN comp kommer bane aldrig fungera på det planet. Finns alltid någon gubbe som är bättre att ha i laget än Bane. Bane är även en sån hero som kräver lite lvlar för att vara effektiv men samtidigt vill man inte kasta in Bane solo mitt tack vare rangen och det finns alltid någon annan hero det gynnar mer. IMO

Kan tillägga att jag tror han kommer hamna i samma kategori som Spirit Breaker, Shit tier.
Sb är inte shit tier
Citera
2012-02-25, 16:17
Medlem
Blyys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dondar
Sb är inte shit tier

säg en hjälte som är sämre än sb.
Citera
2012-02-25, 16:24
Medlem
rehyptols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blyy
säg en hjälte som är sämre än sb.

Sämre på vilket sätt?
Citera
2012-02-25, 16:33
Medlem
Blyys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rehyptol
Sämre på vilket sätt?

Sämre på att uppfylla sin roll än vad sb är.
Citera
2012-02-25, 16:51
Medlem
KattPerssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blyy
Sämre på att uppfylla sin roll än vad sb är.
Stunlocka sköter han då bäst i spelet.
Citera
2012-02-25, 18:04
Medlem
Blyys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KattPersson
Stunlocka sköter han då bäst i spelet.

mja, skaffar man bkb så är det över. Sen kan både lion och rhasta cc längre än sb.

Imo så tycker jag att liksom rexxar ulti så borde Sb ulti gå igenom bkb för att han ska bli lite bättre.

Sen hur är det med Bane, går hans ulti genom bkb? Antar att han inte gör skada men funkar ccn?
Citera
2012-02-25, 18:24
Medlem
pappabears avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dondar
Sb är inte shit tier

SB är skit rakt igenom. Kan inte soloa, värdelös i dual lane, värdelös i trilane. Allt han har i laning phase är en melee stun som gör 0 skada sjukt nog. Hans ulti är en single target stun med medioker skada, Svens stun är bättre än hans ulti. Kunde inte minnas att han var så värdelös, blev lite överraskad när han blev portad. Utan tvekan den sämsta hjälten i spelet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in