Citat:
Ursprungligen postat av daaim
Jag tyckte det var grymt kul att sola mid mot två i dota. Spelade mest pub och oftast kunde man ändå hålla en lane ganska bra mot två. Tycker det handlar mycket om hjälte, exempelvis venom eller furion kan ganska enkelt sola mot två.
Om jag vill sola i dota 2 (pub) då får jag helt enkelt välja en hjälte som kan jungla eller tjata sönder att jag vill ha mitt.
Jag tycker atmosfären är ganska hatisk när man spelar, lite tråkigt. Ryssar som vägrar skriva på engelska så till den graden att någon vänlig ryss får börja översätta vad de säger. Eller någon tjurig fjant som prompt anser att det är hela laget som det är fel på när det går dåligt, men h*n har spelat perfekt. Eller när det går dåligt för en och när man frågar om support till lanen så skriver de bara en massa skit i chatten men ingen hjälp. Eller dom som mest skriver i chatten och klagar på varandra istället för att spela. ELLER dom som ställer sig afk efter 15 min för att två torn redan åkt.
Det känns som att man lär spela perfekt i dota 2, annars får man en massa skit. Många verkar anse att just för att det är beta så är det HELT oförståeligt hur de har kunnat släppa in någon som spelar dåligt.
Jag har inte motivation eller tid för att spela scrims men vill ändå kunna uppleva ett roligt game pub men det är sällan det händer.
Hahaha story of my Dota life. I Dota kunde man åtminstone slippa ryssarna med garena osv, men här har man inget val än att spela med dem. Jag kan se det framför mig hur de sitter med sitt trollface bakom datorn, skriver "solo mid" (ungefär så långt deras engelska sträcker sig), går 0-5 de första 15 minuterna och leavar gamet. :/
De självutnämnda proffsen som sågar hela sitt lag i fotknölarna är nog de mest underhållande whinarna. Klart man själv kan bli frustrerad när man känner att ens lag underpresterar, men jag är rätt medveten om att jag för det inte är the shit på Dota. Har aldrig kört competitive (svårt få ihop nåt lag med polare) så det har varit rätt casual publirande. Min uppskattning är att såna här självdistanslösa individer med 95% sannolikhet är public heroes

.