2012-01-31, 18:32
Medlem
asdfarns avatar
Vart kan jag kolla alla comp matcher med bra kvalite? Seriöst förstår inte hur tobi ens kan få streama, kan inte någon sponsorjävel ge honom lite pengar så man pallar med att se matcherna?

Kom förfan inte o säg att det beror på många viewers, random kines på starcraft med 3000 viewers har bättre upplösning.

Fetstilta är det viktiga resten whine.
Citera
2012-01-31, 19:05
Medlem
tossefars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av asdfarn
Vart kan jag kolla alla comp matcher med bra kvalite? Seriöst förstår inte hur tobi ens kan få streama, kan inte någon sponsorjävel ge honom lite pengar så man pallar med att se matcherna?

Kom förfan inte o säg att det beror på många viewers, random kines på starcraft med 3000 viewers har bättre upplösning.

Fetstilta är det viktiga resten whine.
Han streamar i 720p, hur ballt behöver du?
Citera
2012-01-31, 20:40
Medlem
asdfarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tossefar
Han streamar i 720p, hur ballt behöver du?

720p my ass, inte i närheten. Det hade kanske funkat att kolla på om han hade över 25 fps.

http://sv.twitch.tv/barnyyy Här har du random person med "1080p" och hög fps. Nånting sånt letar jag efter.

Precis som bögen själv sitter du och skyddar han. Folk skulle inte klaga om hans stream inte sög kuk.

MMM lite arg är jag faktiskt.

Edit: Hans stream sög också pixlar överallt. Har inget bra exempel just nu.

Påtal om det, skulle det inte bara vara lättare om Valve införde "HLTV" till dota? Eller liksom en sektion inne i spelet där man kan kolla alla pågående turneringar osv osv. Ungefär som det som redan finns fast skräddarsytt för e-sport? Då slipper jag både den dåliga kvallen och en bög som försöker leka rolig (som förövrigt inte kan ett jävla skit om spelet)
Senast redigerad av asdfarn 2012-01-31 kl. 20:44.
Citera
2012-01-31, 21:06
Medlem
Veeoons avatar
Citat:
blablabla
Vokabulär som en tolvåring, det är 18-årsgräns på Flashback men det kanske du missade? Streaming är en gratistjänst alltså är du inte i stånd att ställa krav då 720p är fullgod kvalité, spectatorfunktion finns redan men du kan knappast förvänta dig att Valve kommer sitta och hålla reda på alla games som spelas. Du är så illa tvungen att nöja dig med Toby eller så får du helt enkelt vara utan.

mvh
Senast redigerad av Veeoon 2012-01-31 kl. 21:17.
Citera
2012-01-31, 21:14
Medlem
Alvéss avatar
Citat:
720p my ass, inte i närheten. Det hade kanske funkat att kolla på om han hade över 25 fps.

http://sv.twitch.tv/barnyyy Här har du random person med "1080p" och hög fps. Nånting sånt letar jag efter.

Precis som bögen själv sitter du och skyddar han. Folk skulle inte klaga om hans stream inte sög kuk.

MMM lite arg är jag faktiskt.

Edit: Hans stream sög också pixlar överallt. Har inget bra exempel just nu.

Påtal om det, skulle det inte bara vara lättare om Valve införde "HLTV" till dota? Eller liksom en sektion inne i spelet där man kan kolla alla pågående turneringar osv osv. Ungefär som det som redan finns fast skräddarsytt för e-sport? Då slipper jag både den dåliga kvallen och en bög som försöker leka rolig (som förövrigt inte kan ett jävla skit om spelet)
De flesta streams som jag tittar på är i 720p eller bättre. Tobi's stream är 480p eller 720p beroende på belastningen på servern. Duger det inte för dig gör något bättre själv eller sluta klaga på att gratis underhållning inte är tillräckligt bra...

Det går f.ö. utmärkt att kolla in-game, har man Dota2 och inte är helt retarderad funkar det.

Men tanke på hur du uttrycker dig är du en idiot som skriver "omg! me solo mid naaaabs" och gnäller hela gamet även om det är du som failar. Tobi kan garanterar mer om dota än vad du gör.
Citera
2012-01-31, 21:47
Medlem
Någon annan som har problem med match making?
Tar 20 min att hitta ett spel (om jag har tur).
Förra spelet väntade jag 20 min+, startade om kön och väntade 20 min till. Därefter kom jag in i ett spel, där dock inte alla connectade. Hamnade i en prioriterad kö, där det bara tog 18 min att hitta ett nytt spel!

Har bara spelat 7 game än så länge, 4 wins 3 losses, inga leaves...
Datorn är det inget fel på prestandamässigt (laddar alltid klart först av alla tio spelare) och har 100/100 Mb i uppkoppling...
Citera
2012-01-31, 22:20
Medlem
Jag har börjat störa mig alltmer på att det är tabu att köra två mid på public. De blir helt galna när man går två mitt. I dota gjorde vi det ganska ofta beroende på heroes. Någon mer som upplever det?
Citera
2012-02-01, 00:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av daaim
Jag har börjat störa mig alltmer på att det är tabu att köra två mid på public. De blir helt galna när man går två mitt. I dota gjorde vi det ganska ofta beroende på heroes. Någon mer som upplever det?

så fort du inte kör 2-1-2 i en pub kan folk bli tjuriga, så..
Citera
2012-02-01, 16:32
Medlem
Dondars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fetthemlig
så fort du inte kör 2-1-2 i en pub kan folk bli tjuriga, så..
Haha, var det du och din mate som just duo lanade silencer ursa?
bra lane...
Citera
2012-02-01, 19:52
Medlem
Pussykatts avatar
Det är väl ändå så att om det spelas 2 mid så måste man välja att fort kontra med en extra till mötande lanen. Det är ju ingen match om man inte alls får några utmaningar och det är ju en av många som kan uppstå. Men är det public så är det väl antagligen så nytt för många... men de måste ju välja att kontra eller att köra en mot två. Det borde ju inte vara SÅ farligt som de tycker - då är dem ju bara lata! :P
Citera
2012-02-01, 20:15
Medlem
kaptenswes avatar
Styr upp lir för dom som vill köra lite mm ikväll med folk som kan spela. Pma steamid så kör vi!
Citera
2012-02-01, 20:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pussykatt
Det är väl ändå så att om det spelas 2 mid så måste man välja att fort kontra med en extra till mötande lanen. Det är ju ingen match om man inte alls får några utmaningar och det är ju en av många som kan uppstå. Men är det public så är det väl antagligen så nytt för många... men de måste ju välja att kontra eller att köra en mot två. Det borde ju inte vara SÅ farligt som de tycker - då är dem ju bara lata! :P

Jag tyckte det var grymt kul att sola mid mot två i dota. Spelade mest pub och oftast kunde man ändå hålla en lane ganska bra mot två. Tycker det handlar mycket om hjälte, exempelvis venom eller furion kan ganska enkelt sola mot två.

Om jag vill sola i dota 2 (pub) då får jag helt enkelt välja en hjälte som kan jungla eller tjata sönder att jag vill ha mitt.

Jag tycker atmosfären är ganska hatisk när man spelar, lite tråkigt. Ryssar som vägrar skriva på engelska så till den graden att någon vänlig ryss får börja översätta vad de säger. Eller någon tjurig fjant som prompt anser att det är hela laget som det är fel på när det går dåligt, men h*n har spelat perfekt. Eller när det går dåligt för en och när man frågar om support till lanen så skriver de bara en massa skit i chatten men ingen hjälp. Eller dom som mest skriver i chatten och klagar på varandra istället för att spela. ELLER dom som ställer sig afk efter 15 min för att två torn redan åkt.

Det känns som att man lär spela perfekt i dota 2, annars får man en massa skit. Många verkar anse att just för att det är beta så är det HELT oförståeligt hur de har kunnat släppa in någon som spelar dåligt.

Jag har inte motivation eller tid för att spela scrims men vill ändå kunna uppleva ett roligt game pub men det är sällan det händer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in