Citat:
Ursprungligen postat av Pussykatt
Det är väl ändå så att om det spelas 2 mid så måste man välja att fort kontra med en extra till mötande lanen. Det är ju ingen match om man inte alls får några utmaningar och det är ju en av många som kan uppstå. Men är det public så är det väl antagligen så nytt för många... men de måste ju välja att kontra eller att köra en mot två. Det borde ju inte vara SÅ farligt som de tycker - då är dem ju bara lata! :P
Jag tyckte det var grymt kul att sola mid mot två i dota. Spelade mest pub och oftast kunde man ändå hålla en lane ganska bra mot två. Tycker det handlar mycket om hjälte, exempelvis venom eller furion kan ganska enkelt sola mot två.
Om jag vill sola i dota 2 (pub) då får jag helt enkelt välja en hjälte som kan jungla eller tjata sönder att jag vill ha mitt.
Jag tycker atmosfären är ganska hatisk när man spelar, lite tråkigt. Ryssar som vägrar skriva på engelska så till den graden att någon vänlig ryss får börja översätta vad de säger. Eller någon tjurig fjant som prompt anser att det är hela laget som det är fel på när det går dåligt, men h*n har spelat perfekt. Eller när det går dåligt för en och när man frågar om support till lanen så skriver de bara en massa skit i chatten men ingen hjälp. Eller dom som mest skriver i chatten och klagar på varandra istället för att spela. ELLER dom som ställer sig afk efter 15 min för att två torn redan åkt.
Det känns som att man lär spela perfekt i dota 2, annars får man en massa skit. Många verkar anse att just för att det är beta så är det HELT oförståeligt hur de har kunnat släppa in någon som spelar dåligt.
Jag har inte motivation eller tid för att spela scrims men vill ändå kunna uppleva ett roligt game pub men det är sällan det händer.