2015-05-25, 16:57
Medlem
chessjamts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fugglarn
så nu spelar jag bara cancercarry och spelar enbart för mig själv. Kan jag ta en kill eller hjälpa någon utan att riskera något kommer jag göra det annars är det bara farm som gäller.

Är det Phantom Lancer du menar? Har varit sugen att köra honom hårt, typ nya Viper om man bara vill safea och vinna så många matcher som möjligt.

Citat:
Åh vilken bra spelare jag är, sen jag lovade att enbart spela cancer 5 vinster 5 bloodseeker 85 33 71 totalt. Hujeda mig, allt som behövdes var ju att byta spelstil och vägra supporta. Nu är jag mycket bättre uppenbarligen än vad jag var igår.

Det är uppenbart att MMR bara är en grind, och sålänge man skiter i sina medspelare på lägre MMR går det bra. Undra på att man blir irriterad när jag tycker det är roligast att spela support/ganker och tvingas in att spela Pub-OP heroes för att ha en chans att spela med vettiga människor.

Hur löser du med wards? Köper du några själv och wardar eller spelar du och resten av laget i blindo? En av största anledningarna till att jag kört så mycket support är för att det är enda sättet att ha gamet wardad. Kör jag carry så blir det likt förbannat att jag måste köpa wards ändå. Iofs om man farmar bra som carry så har man råd till en och annan ward.
Senast redigerad av chessjamt 2015-05-25 kl. 17:05.
Citera
2015-05-25, 17:07
Medlem
chessjamts avatar
Citat:
Nope, spelar Bloodseeker mid enbart. Kappa

Har du några tips på hur man blir bättre på bs? Är ganska ovan med att spela honom. Glömmer till exempel bort att köra första förmågan bloodrage på mig själv inför fighter.
Citera
2015-05-25, 17:08
Medlem
Vissens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chessjamt
Har du några tips på hur man blir bättre på bs? Är ganska ovan med att spela honom. Glömmer till exempel bort att köra första förmågan bloodrage på mig själv inför fighter.

Fugglarn ligger på stadiga 3k mmr så jag rekommenderar dig att leta tips annorstädes
Citera
2015-05-25, 17:24
Medlem
chessjamts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vissen
Fugglarn ligger på stadiga 3k mmr så jag rekommenderar dig att leta tips annorstädes

Stämningen i tråden är ganska hetskt mot honom. Själv känner jag att befinner mig i samma sits och gärna vill bara öka i rating och vinna matcher. Är lite inspirerande att följa någon som är utefter samma sak.

Ligger på låga 2k mmr så alla tips tas tacksamt emot.
Citera
2015-05-25, 17:26
Medlem
chessjamts avatar
Citat:
För mig är tar jag alltid rite på level 1 inför runor och diverse 120 dmg pure är riktigt fint om det skulle ske något skit, sedan tar du bloodrage 1 för att hålla dig vid liv. Skaffa en stout och quell för att hålla farmen uppe sedan skillar du thirst till level 4 först och sedan rite. Försök alltid välj gear efter vad du möter, klart du kan rusha en radi men ibland är det bättre att fixa en force först BKB. Det enda du skall göra är att hålla igång din fight och sedan plocka enkla kills, vid teamfights se till att du håller dig på utkanten och använd din rite som antingen ett tool för att förstöra för support eller skära av diverse vägar för spelare. Sedan letar du svaga punkter i fighten och gärna overextended heroes, se till att du får nytta av din thirst och håll din Q igång på dig eller om det behövs på en tank.

Tex igår så blev det ordentliga lanefights där vi hade BB som fick ta mycket stryk, en bloodrage på honom och hans sprays ger honom bra med heal medan han försöker överleva. Tänk på att du är som starkast i slutet av fights inte i början, så försök att inte komma långt in utan att ha en plan vart du skall ta vägen sen.

Tack för tipset. Ska försöka tänka på det du skrev och öva upp mig med honom.
Citera
2015-05-25, 18:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chessjamt
Hur löser du med wards? Köper du några själv och wardar eller spelar du och resten av laget i blindo? En av största anledningarna till att jag kört så mycket support är för att det är enda sättet att ha gamet wardad. Kör jag carry så blir det likt förbannat att jag måste köpa wards ändå. Iofs om man farmar bra som carry så har man råd till en och annan ward.
Wards spelar ingen större roll på lägre nivåer, bortsett från nummer 1 ursäkt till att göra bort sig. "No wards, noob supports" etc. Inte så att man kan spendera guld från 1.5 creeps för att fixa vision vart man vill i 7 minuter...

Hur som helst kollar inte folk nog mycket på minimappen på lägre nivåer. Spelar ingen roll om de har wards eller inte.
Citera
2015-05-25, 18:49
Medlem
SilverCityPsykopats avatar
Spelat Heroes of the Storm ett tag men provade på att komma tillbaka till dota. Matchen jag spelade blev en katastrof pga jag ej är van längre. Det jag saknar i dota som finns i hots är sådant som att hålla ner mellanslag för att kontinuerligt centrera din hero, samt att ett knapptryck på 'a' leder heron till att attackera närmaste fiende (detta finns i viss mån nu under keybinds men då måste man targeta med musen o djävulskap ) Går detta att på något sätt implementera i dota?
Citera
2015-05-25, 19:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SilverCityPsykopat
Spelat Heroes of the Storm ett tag men provade på att komma tillbaka till dota. Matchen jag spelade blev en katastrof pga jag ej är van längre. Det jag saknar i dota som finns i hots är sådant som att hålla ner mellanslag för att kontinuerligt centrera din hero, samt att ett knapptryck på 'a' leder heron till att attackera närmaste fiende (detta finns i viss mån nu under keybinds men då måste man targeta med musen o djävulskap ) Går detta att på något sätt implementera i dota?

Personligen brukar jag dubbelklicka på space, alltså klicka två gånger på mellanslagstangenten för att centrera hjälten.

Brukar inte använda a-move så ofta, brukar inte heller vilja attackera närmaste target heller så ofta. Men om jag skulle vilja göra det klickar jag på 's' vilket gör så att heron stannar upp och börjar attackera närmaste target.
Citera
2015-05-25, 20:06
Medlem
Out-of-Steps avatar
Är det värt att börja lira Dota2? Eller har tåget gått så att säga? Vad är för och nackdelar med spelet?
Citera
2015-05-25, 20:14
Medlem
chessjamts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Out-of-Step
Är det värt att börja lira Dota2? Eller har tåget gått så att säga? Vad är för och nackdelar med spelet?

Fördelen är att det är roligt när det går bra och du äger ut dina motståndare. Nackdelen är att ryssar tagit över servarna samt att det suger hårt när det går dåligt för dig och ditt lag.

Går säkert att skriva ett mer utförligt svar men detta var vad jag kunde komma på just nu.
Citera
2015-05-25, 20:18
Medlem
Citat:
Oerhört svårt att lära sig och ännu svårare att bemästra spelet. Kan vara både en fördel och nackdel.
Citera
2015-05-25, 20:27
Medlem
Ajlavjos avatar
Citat:
Gratis att testa. Inlärningströskeln är löjligt hög. Du måste egentligen spela alla 100 hjältar minst en gång innan det inte blir några mera "Oj han kan visst bara döda mig sådär med sin ulti" eller "Oj man måste vist göra black hole efter man drar igång bkb:n" osv.

Lättast är om du har en duktig polare som kan spela med dig och ge dig lite hjälp på traven.
Senast redigerad av Ajlavjo 2015-05-25 kl. 21:02.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in