2010-09-14, 17:07
Är en kille på 22 år som är 189cm och har vägt som mest 120 kg. Har börjat ta tag i livet nu (träning, kost, slutat röka etc..) och undrar om det är möjligt för mig att få magrutor inom en snar framtid? Och isåfall hur lång tid kan det ta? Är sommaren 2011 en fullständigt omöjlig uppgift? 2012?
Väger idag runt 90 kg och tycker huden följt med ganska bra. Har dock bristningar på sidorna, det kanske gör att huden aldrig kan dras ihop helt?
Satsar just nu fullt på att bara gå ner i vikt.
Går 60-90 min rask promenad innan frukost varje dag.
Äter ca 1000-1400 kcal/dag, och känns iaf som att jag rasar i vikt (har ingen våg).
Dagsintaget brukar se ut så här sen ett par veckor tillbaka:
Frukost(efter kaffe & promenad): Havregrynsgröt (1dl gryn), 1dl lättmjölk, osockrad lingonsylt
Mellanmål: 1 banan/äggvita
Lunch: Sallad med gurka, tomat, morot, majs och 1dl fullkornspasta/couscous, olivolja
Mellanmål: 1 knäckebröd med tunn kalkonskiva, gurka
Kvällsmat: Nudelsoppa eller knäckebröd med makrill
Ev. mellanmål: 1 Apelsin
-Mycket vatten också under hela dagen.
-Unnar mig ½-1 dl cashewnötter/veckan
(Tips?^^)
Om jag fortsätter så tills jag har en bra vikt(borde inte ta så lång tid), och sen går över till hård styrketräning 5 dagar/veckan (delar upp muskelgrupperna) och äter bra med mycket proteinpulver etc, tror ni jag kan lyckas? På minst hur lång tid?
Är inte helt otränad gällande muskler. Styrketränade ganska mycket innan/i början när började gå ner, även om de mesta av musklerna försvinner med fettet..
Det är inget problem med motivation eller självdisciplin då det finns i överflöd!
Peace
Väger idag runt 90 kg och tycker huden följt med ganska bra. Har dock bristningar på sidorna, det kanske gör att huden aldrig kan dras ihop helt?
Satsar just nu fullt på att bara gå ner i vikt.
Går 60-90 min rask promenad innan frukost varje dag.
Äter ca 1000-1400 kcal/dag, och känns iaf som att jag rasar i vikt (har ingen våg).
Dagsintaget brukar se ut så här sen ett par veckor tillbaka:
Frukost(efter kaffe & promenad): Havregrynsgröt (1dl gryn), 1dl lättmjölk, osockrad lingonsylt
Mellanmål: 1 banan/äggvita
Lunch: Sallad med gurka, tomat, morot, majs och 1dl fullkornspasta/couscous, olivolja
Mellanmål: 1 knäckebröd med tunn kalkonskiva, gurka
Kvällsmat: Nudelsoppa eller knäckebröd med makrill
Ev. mellanmål: 1 Apelsin
-Mycket vatten också under hela dagen.
-Unnar mig ½-1 dl cashewnötter/veckan
(Tips?^^)
Om jag fortsätter så tills jag har en bra vikt(borde inte ta så lång tid), och sen går över till hård styrketräning 5 dagar/veckan (delar upp muskelgrupperna) och äter bra med mycket proteinpulver etc, tror ni jag kan lyckas? På minst hur lång tid?
Är inte helt otränad gällande muskler. Styrketränade ganska mycket innan/i början när började gå ner, även om de mesta av musklerna försvinner med fettet..
Det är inget problem med motivation eller självdisciplin då det finns i överflöd!
Peace