• 1
  • 2
2010-09-14, 17:07
Medlem
gretzkys avatar
Är en kille på 22 år som är 189cm och har vägt som mest 120 kg. Har börjat ta tag i livet nu (träning, kost, slutat röka etc..) och undrar om det är möjligt för mig att få magrutor inom en snar framtid? Och isåfall hur lång tid kan det ta? Är sommaren 2011 en fullständigt omöjlig uppgift? 2012?
Väger idag runt 90 kg och tycker huden följt med ganska bra. Har dock bristningar på sidorna, det kanske gör att huden aldrig kan dras ihop helt?
Satsar just nu fullt på att bara gå ner i vikt.
Går 60-90 min rask promenad innan frukost varje dag.
Äter ca 1000-1400 kcal/dag, och känns iaf som att jag rasar i vikt (har ingen våg).
Dagsintaget brukar se ut så här sen ett par veckor tillbaka:

Frukost(efter kaffe & promenad): Havregrynsgröt (1dl gryn), 1dl lättmjölk, osockrad lingonsylt
Mellanmål: 1 banan/äggvita
Lunch: Sallad med gurka, tomat, morot, majs och 1dl fullkornspasta/couscous, olivolja
Mellanmål: 1 knäckebröd med tunn kalkonskiva, gurka
Kvällsmat: Nudelsoppa eller knäckebröd med makrill
Ev. mellanmål: 1 Apelsin
-Mycket vatten också under hela dagen.
-Unnar mig ½-1 dl cashewnötter/veckan

(Tips?^^)

Om jag fortsätter så tills jag har en bra vikt(borde inte ta så lång tid), och sen går över till hård styrketräning 5 dagar/veckan (delar upp muskelgrupperna) och äter bra med mycket proteinpulver etc, tror ni jag kan lyckas? På minst hur lång tid?
Är inte helt otränad gällande muskler. Styrketränade ganska mycket innan/i början när började gå ner, även om de mesta av musklerna försvinner med fettet..
Det är inget problem med motivation eller självdisciplin då det finns i överflöd!
Peace
Citera
2010-09-14, 17:10
Medlem
acerblazerlols avatar
det där med huden, du kan ju alltid göra en operation om det blir mkt "lös hud" och låta dem dra åt huden lite, borde väl inte vara så svårt
Citera
2010-09-14, 17:11
Medlem
wh0s avatar
Fan måste bara säga att jag är djupt imponerad över ditt engagemang och vore grymt kul att följa, starta träningsjournal.

Tror ditt upplägg kommer funka finfint, men är ingen fitnessguru (:
Citera
2010-09-14, 17:15
Medlem
Pewpewjohns avatar
du är ca 190 cm lång och väger 90 kilo, det är inte alls farligt. Det är väl lite runt där det ska vara?
Iallafall så är du inte tjock längre (Tillskillnad från när du vägde 120kilo) och med rätt kost och korrekt träning borde du nå ditt mål snabbt (vikten, inte magrutorna).
att få snygga magrutor tar dock lite längre tid, vill inte spekulera i hur lång tid det tar, men det är svårt då jag själv försökt lite halvt

Vad hade du velat väga btw?
Citera
2010-09-14, 17:17
Medlem
KloBengans avatar
Räkna med 10-20kg till du ser antydan till magmuskler, styrketräna HELA tiden inte bara efter din viktnedgång. Ät även mer protein och lär dig om kalorier. Då är sommaren 2011 verkligen inget avlägset mål, men det kräver mycket arbete och hård disciplin från din sida.
Citera
2010-09-14, 17:29
Medlem
Forbliranonyms avatar
Börja med att träna tre pass i veckan tycker fem pass låter otroligt mycket, stor risk att du tappar motivationen då faktiskt. I övrigt kan du ju som sagt be en läkare ta bort överflödig hud. Är otroligt imponerad hur seriöst du ser på detta. Helt säker på att du hinner bli i bra form innan 2011
Citera
2010-09-14, 17:44
Medlem
magsäcksoperation?
Citera
2010-09-14, 17:57
Medlem
gretzkys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av acerblazerlol
det där med huden, du kan ju alltid göra en operation om det blir mkt "lös hud" och låta dem dra åt huden lite, borde väl inte vara så svårt
Jo det är ju sant!

Citat:
Ursprungligen postat av wh0
Fan måste bara säga att jag är djupt imponerad över ditt engagemang och vore grymt kul att följa, starta träningsjournal.
Tror ditt upplägg kommer funka finfint, men är ingen fitnessguru (:
Tack och bock jo kanske fixar det då!

Citat:
Ursprungligen postat av Pewpewjohn
du är ca 190 cm lång och väger 90 kilo, det är inte alls farligt. Det är väl lite runt där det ska vara?
Iallafall så är du inte tjock längre (Tillskillnad från när du vägde 120kilo) och med rätt kost och korrekt träning borde du nå ditt mål snabbt (vikten, inte magrutorna).
att få snygga magrutor tar dock lite längre tid, vill inte spekulera i hur lång tid det tar, men det är svårt då jag själv försökt lite halvt

Vad hade du velat väga btw?
Nej för första gången i livet börjar jag tycka att jag ser någorlunda ut! Känner mig dock fortfarande ganska tjock. Vet inte riktigt hur mycket jag ska väga.. 85kg var mitt första mål iaf och där är jag ju snart. Men kanske 70-80 då beroende på när jag är nöjd!

Citat:
Ursprungligen postat av KloBengan
Räkna med 10-20kg till du ser antydan till magmuskler, styrketräna HELA tiden inte bara efter din viktnedgång. Ät även mer protein och lär dig om kalorier. Då är sommaren 2011 verkligen inget avlägset mål, men det kräver mycket arbete och hård disciplin från din sida.
Okej tack som fan för tipset!

Citat:
Ursprungligen postat av Forbliranonym
Börja med att träna tre pass i veckan tycker fem pass låter otroligt mycket, stor risk att du tappar motivationen då faktiskt. I övrigt kan du ju som sagt be en läkare ta bort överflödig hud. Är otroligt imponerad hur seriöst du ser på detta. Helt säker på att du hinner bli i bra form innan 2011
Ifall 5 pass/veckan bara är dåligt pga att motivationen kan försvinna är det inga problem. Snarare tvärt om. När jag styrketränade förut körde jag 5ggr/veckan i ½-1 år utan problem. Har upptäckt att jag måste träna så många dagar om möjligt för att lyckas hålla motivationen uppe, hur konstigt det än låter. Tycker det är mycket jobbigare/tråkigare att träna när man gör det varannan dag eller 3ggr i veckan än om det är nåt man gör varje dag, som en rutin. Har lyckats göra träningen till en sorts drog för mig som jag bara måste ha. Mår faktiskt nästan dåligt och får ångest om jag inte uppnår mitt mål för dagen/veckan, och vill ha mer hela tiden! Tack för att du tror på mig!
Citera
2010-09-14, 17:58
Medlem
gretzkys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Uaex
magsäcksoperation?
Finns inte på världskartan
Citera
2010-09-14, 18:10
Medlem
gretzkys avatar
Flyttar om 3 veckor, blir till att skaffa gymkort då första jag gör
Citera
2010-09-14, 18:13
Medlem
Jag är 192 lång och mitt mål är att väga 95 kg, väger 78 nu. förstår inte varför du ska gå ner. Du kommer bara se undernärd ut. Gymma sönder och varva med lite löpning så kmr du få en snygg kropp men det tar tid!
Citera
2010-09-14, 18:21
Medlem
Bajenheros avatar
På hur lång tid gick du ner 30 kg?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto