2010-09-14, 18:27
Medlem
victor.bs avatar
Spontan känsla är att din diet nästan bara är uppbyggd av kolhydrater.
Tänk lite mer på valet av matvaror. En lunch med bara grönsaker och couscous?
Varför inte en lunch med grönsaker och kyckling?

Säg att en dl couscous är ungefär 50g (vet inte exakt), och ca 350kcal/100g. Vad är det, 60-80% av det är kolhydrater.

Mager kyckling är väl 120kcal/100g och proteininnehållet på ca 20%.
En klick sås gjort av något fettrikt, tex avocado så får du i dig lite fett också.
Citera
2010-09-14, 18:52
Medlem
gretzkys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bajenhero
På hur lång tid gick du ner 30 kg?
Svårt att säga.. allt som allt kanske drygt 1 år, men då var det långsamt i början, lite uppehåll här och där, lite svängningar, ganska snabbt senaste månaderna och ännu snabbare senaste veckorna

Citat:
Ursprungligen postat av victor.b
Spontan känsla är att din diet nästan bara är uppbyggd av kolhydrater.
Tänk lite mer på valet av matvaror. En lunch med bara grönsaker och couscous?
Varför inte en lunch med grönsaker och kyckling?

Säg att en dl couscous är ungefär 50g (vet inte exakt), och ca 350kcal/100g. Vad är det, 60-80% av det är kolhydrater.

Mager kyckling är väl 120kcal/100g och proteininnehållet på ca 20%.
En klick sås gjort av något fettrikt, tex avocado så får du i dig lite fett också.
Okej tack, blir till att inhandla kyckling ist då! Couscousen är också fullkorn men det kanske inte spelar så stor roll? Det som är bra är att jag håller mig mätt jävligt länge om ja blandar i lite fullkornspasta/couscous.
Fett får jag ju i mig eftersom jag har olivolja på salladen?
Citera
2010-09-15, 09:23
Medlem
kör hårt!
Citera
2010-09-15, 09:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av gretzky
Är en kille på 22 år som är 189cm och har vägt som mest 120 kg. Har börjat ta tag i livet nu (träning, kost, slutat röka etc..) och undrar om det är möjligt för mig att få magrutor inom en snar framtid? Och isåfall hur lång tid kan det ta? Är sommaren 2011 en fullständigt omöjlig uppgift? 2012?
Väger idag runt 90 kg och tycker huden följt med ganska bra. Har dock bristningar på sidorna, det kanske gör att huden aldrig kan dras ihop helt?
Satsar just nu fullt på att bara gå ner i vikt.
Går 60-90 min rask promenad innan frukost varje dag.
Äter ca 1000-1400 kcal/dag, och känns iaf som att jag rasar i vikt (har ingen våg).
Dagsintaget brukar se ut så här sen ett par veckor tillbaka:

Frukost(efter kaffe & promenad): Havregrynsgröt (1dl gryn), 1dl lättmjölk, osockrad lingonsylt
Mellanmål: 1 banan/äggvita
Lunch: Sallad med gurka, tomat, morot, majs och 1dl fullkornspasta/couscous, olivolja
Mellanmål: 1 knäckebröd med tunn kalkonskiva, gurka
Kvällsmat: Nudelsoppa eller knäckebröd med makrill
Ev. mellanmål: 1 Apelsin
-Mycket vatten också under hela dagen.
-Unnar mig ½-1 dl cashewnötter/veckan

(Tips?^^)

Om jag fortsätter så tills jag har en bra vikt(borde inte ta så lång tid), och sen går över till hård styrketräning 5 dagar/veckan (delar upp muskelgrupperna) och äter bra med mycket proteinpulver etc, tror ni jag kan lyckas? På minst hur lång tid?
Är inte helt otränad gällande muskler. Styrketränade ganska mycket innan/i början när började gå ner, även om de mesta av musklerna försvinner med fettet..
Det är inget problem med motivation eller självdisciplin då det finns i överflöd!
Peace

190 cam och väger 90 kilo. det låter normalt men kanske lite spinkigt, beror på ju. Du kan ju inte ha mycket muskler således utan mer att du bantat ner fettet.

Ta Tyson t ex som är typ 182 cm och vägde i sin prime time ca 100 kilo, eller Ivan drago, 197 cm 118 kilo.
Citera
2010-09-15, 10:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 4570
190 cam och väger 90 kilo. det låter normalt men kanske lite spinkigt, beror på ju. Du kan ju inte ha mycket muskler således utan mer att du bantat ner fettet.

Ta Tyson t ex som är typ 182 cm och vägde i sin prime time ca 100 kilo, eller Ivan drago, 197 cm 118 kilo.

Är du dum i huvudet? Spinkig om man väger 90 kg till 190 cm? Låter som en ganska generell hockeyspelare med dom måtten. Och hockeyspelare brukar vara jävligt spinkiga.
Citera
2010-09-15, 10:29
Medlem
Lexzers avatar
Får väl börja med att säga bra jobbat TS! Härligt med engagemang!

Som victor.b skrev så skulle mer protein inte skada.
Jag tror absolut du klarar det, inte många kilo du behöver tappa(10 till kanske?) och du har gott om tid till beachen -11! Starta en journal och upp med bilder
Heja heja!
Citera
2010-09-15, 16:53
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Fishy
Är du dum i huvudet? Spinkig om man väger 90 kg till 190 cm? Låter som en ganska generell hockeyspelare med dom måtten. Och hockeyspelare brukar vara jävligt spinkiga.

jaså, tänker du på juniorer då, eller knappt det ens inom hockey?

Jaromir Jagr: ca 191 cm, 111 kilo

http://sports.yahoo.com/nhl/players/35
Citera
2010-09-15, 18:00
Medlem
Riktigt bra jobbat! Skulle dock säga att magrutor inte är något att hoppas på då det är så grymt svårt att få. Krävs mycket träning för att få magmuskler som syns om du inte bantar så du tycker att du är för smal istället. Tycker själv jag blir för smal när jag deffar ner mig till 82 kg (190 cm lång) och får fram något synliga rutor. Går hellre runt med lite mer fett på kroppen.

Ett bättre mål tycker jag skulle vara att träna sig till en vältränad kropp. Få fina armar, axlar, ben, rumpa, rygg osv.
Citera
2010-09-15, 18:27
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MRZnr1
Riktigt bra jobbat! Skulle dock säga att magrutor inte är något att hoppas på då det är så grymt svårt att få. Krävs mycket träning för att få magmuskler som syns om du inte bantar så du tycker att du är för smal istället. Tycker själv jag blir för smal när jag deffar ner mig till 82 kg (190 cm lång) och får fram något synliga rutor. Går hellre runt med lite mer fett på kroppen.

Ett bättre mål tycker jag skulle vara att träna sig till en vältränad kropp. Få fina armar, axlar, ben, rumpa, rygg osv.

Jag vet inte, såg på TV att han Mario Lopez tror jag han heter, snubben i Saved By the Bell, sa att han äter inget alls, utan bara dricker proteindrinkar och styrketränar. På det sättet får han magrutor. Men det kan ju inte vara helt sant,
Citera
2010-09-15, 18:42
Medlem
virtual1337s avatar
Jag ska iaf till magrutor om bara skinnet tillåter det. Har lite bristningar sen jag vägde 122kg. är 179cm kort.
Citera
2010-09-15, 19:36
Medlem
Topppis avatar
själv är jag 191 å väger 88, vilket anses som "Normalvikt" även fast jag själv inte är nöjd alls, väääärldens daller runt magen och bröst... så vet ungefär vart du ligger liksom, men jag tänker på vad jag äter och jag gymmar 3 ggr i veckan å försöker nå bra resultat
Citera
2010-09-15, 21:34
Medlem
GainomaxamoniaGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Uaex
magsäcksoperation?
Hatar de som tar pengar och gör sånt när det inte behövs.

Lycka till med träningen TS!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in