2011-05-17, 11:59
Medlem
Roffegfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
http://www.dn.se/nyheter/sverige/tre...sykiskt-storda
Då är det bara att låsa in glina och slänga bort nyckeln
Citera
2011-05-17, 12:20
Medlem
AC ocg DJ är alltså friska i skallen. I alla fall inte allvarligt psykiskt sjuka.

Att JF lider av psykisk ohälsa är ju känt sedan tidigare. Frågan är alltså om han led av en allvarligare variant vid mordet.

Skulle gissa på att AC och JF får ungefär lika långa straff. DJ får något längre straff.
Detta med tanke på att AC och DJ även gjort sig skyldiga till brott mot griftefriden. AC får lägre straff pga att han var 18 år vid mordet.
Summa summarum, eller önsketänkande från min sida:
AC och JF 12 år
DJ 14 år.

Men, detta är Sverige så det blir antagligen lägre än så. 3-4 år lägre gissar jag.
Föressten, önskescenariot vore ju livstid. Tyvärr är de små kräken för unga för det.

Edit: Såg nu via Roffegf länk att alla tre befunnits sig vid sina sinnes fulla bruk under mordet. Jahapp.
Senast redigerad av rufogonzales 2011-05-17 kl. 12:22.
Citera
2011-05-17, 18:56
Medlem
Jag hoppas deras föräldrar och alla vänner tar avstånd från dom så att dom verkligen får lida och kanske inser vad dom gjort. De som inte gör det lär ju ha en skruv eller två lös...
Citera
2011-05-17, 22:18
Medlem
KCLSJTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fridoliin
Jag hoppas deras föräldrar och alla vänner tar avstånd från dom så att dom verkligen får lida och kanske inser vad dom gjort. De som inte gör det lär ju ha en skruv eller två lös...

Jag hoppas att deras vänner och deras föräldrar tar avståd ifrån vad de har gjort. Om de har någorlunda "normala" föräldrar och vänner (vars "stöd" inte skulle bidra till att de blir ännu mer tokiga i huvudet än vad de uppenbarligen redan är menar jag) så hoppas jag att de trots ett stort avståndstagande från handlingen kan "stöda"...
Pojkarna ska ju ändå ut i samhället en dag igen, även om det känns långt borta nu... Och det bästa för alla vore väl om de är så friska och krya som möjligt när de kommer ut? Om inte annat för att betala tillbaka det de har kostat i fängelset?

Ääsch, det jag menar är väl ungefär att jag inte tror att de blir friskare människor av att alla i deras närhet tar avstånd från dem? Och jag håller inte med om att deras föräldrar skulle ha "en skruv eller två lös..." om de väljer att inte ta avstånd från sina söner (även jag hoppas självfallet att precis alla tar avstånd från handlingen somsagt)
Citera
2011-05-17, 22:27
Medlem
Ja man kan ju fråga sig hur föräldrarna känner sig, i ett sådant litet samhälle som Bollnäs går det ju knappast att gömma sig. Måste ju krossa deras hjärtan totalt....sen att se ens son på efterlyst på bästa sändningstid på det...

Det jag undrar är om de överhuvudtaget känner någon som helst ånger, för en annan hade ju brytit ihop efter 1 dags förhör men inte dessa gossar.

TRAGISKT
Citera
2011-05-17, 23:08
Medlem
Jo men jag menar bara att de verkar ju inte ha visat någon ånger alls liksom och ljugit och hållit tyst om saker hur många månader som helst i förhör osv.. skratta sig igenom händelsen typ, iaf verkar de så om man läser det dom sagt under filminspelningen. och genom att nära och kära tar avstånd från en är ju det värsta som kan hända.. så de kan dom behöva tycker jag för att se om dom kanske inser hur korkat gjort de är. ni behöver inte hålla med mig liksom men jag tror att de kan behövas. för de visar ingen ånger eller nånting. i dagsläget vet jag inte men inte tidigare.. tycker dom behöver få ett litet wake up call bara.
Citera
2011-05-17, 23:36
Medlem
KCLSJTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fridoliin
Jo men jag menar bara att de verkar ju inte ha visat någon ånger alls liksom och ljugit och hållit tyst om saker hur många månader som helst i förhör osv.. skratta sig igenom händelsen typ, iaf verkar de så om man läser det dom sagt under filminspelningen. och genom att nära och kära tar avstånd från en är ju det värsta som kan hända.. så de kan dom behöva tycker jag för att se om dom kanske inser hur korkat gjort de är. ni behöver inte hålla med mig liksom men jag tror att de kan behövas. för de visar ingen ånger eller nånting. i dagsläget vet jag inte men inte tidigare.. tycker dom behöver få ett litet wake up call bara.

Förstår hur du menar nu. Missuppfattade lite tror jag. Sry för det.
Citera
2011-05-18, 20:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 20524
Va fan är det här för pantad brud som skriver på clarströms FB då????????

A*e*a*d*a E*i*s*o*
Dina sms o allt gör mig så glad men samtidigt ännu mer nere, jag önskar jag kunde ta oss tillbaka. ♥

Fatta att han är en styckmördare!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! !!!!
Resten av bokstäverna tack.
Citera
2011-05-18, 21:18
Medlem
Literallys avatar
*l*x*n*r* *l*a*s*n
Citera
2011-05-23, 14:05
Medlem
http://helahalsingland.se/bollnas/1....rattegang-igen
Citera
2011-05-23, 19:58
Medlem
ThirdMs avatar
"Dessutom väntar dom mot en femte Bollnäsbo som tillsammans med bilföraren är åtalad för en grov misshandel 2009"

Stackars snubbe som kommer bli förknippad med en styckmords-dom.
Citera
2011-05-23, 20:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ThirdM
"Dessutom väntar dom mot en femte Bollnäsbo som tillsammans med bilföraren är åtalad för en grov misshandel 2009"

Stackars snubbe som kommer bli förknippad med en styckmords-dom.

Ja, usch stackare... snyft
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in