2011-04-11, 14:05
Medlem
Mikkkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av manamanah
(Understruket av mig)

Eh va?

Alltså, vet du hur stort ett cigarettpaket är ens, klart de får plats.

Ja med tanke på att ett paket rymmer 20 cigaretter så är det ju rimligt att den rymmer 30 tänder (att de skulle fått ut alla med rötter är orimligt att anta). Tänderna har säkerligen forcerats bort från CL´s hode på olika sätt, såsom av stenen, sparkar, eventuellt hammare.

Angående vem som är ledaren i gruppen anser jag DJ vara den mest drivande till hela grejen, från att han anländer till lägenheten vill säga. Det i kombination med AC´s påstådda hot till ett vittne, rörande CL innan de fått tag i CL ger lite vibbar om att anledningen till mordet inte har med JF´s påstådda pillerburk att göra.
Likaså är AC´s påstådda hammarattack mot CL´s huvud ganska obegriplig den med, om man utgår från att motivet är som de tre anger. Varför slår man någon med en hammare i huvudet så han halvt däckar av, med anledningen att ens "kompis" tror han har blivit bestulen på 30 piller?
Citera
2011-04-11, 14:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dip
"Nu är det bara en sena kvar" Mer behöver jag överhuvudtaget inte säga. Och jo precis allt som sägs i dom två filmerna återges i FUP ordagrant enda undantagen är vissa delar där det ej gått att uppfatta vad som sagts dessa kallas "ohörbart" i FUP.

I förhör med ALLA tre återges sedan delar ytterligare en gång då förhörspersonalen vill att respektive GM talar om vem som säger vad.

Och jag är inte inträngd i något hörn öht, det var också AC f.ö som dikterar för JF hur han skall gå tillväga när han städar lägenheten efter man är klar i skogen. En sak till jag undrar är varför "alfan" JF ringer sin mamma för att få skjuts från ICA affären i arbrå som han inte vågar lämna för att han är rädd för CL "stenbacka" Dennis.

Alfan JF som enligt utsago från alla förhörda knappt haft några riktiga vänner i sin egen ålder, att AC var den som drog på CL i huvudet med en hammare har styrkts av ett flertal hörda f.ö, och detta berättade AC och DJ för folk _INNAN_ det uppdagades att CL ens var försvunnen.

Står det vem som står och hugger av huvudet då det med senan sägs? Ja, allt som SÄGS framkommer, men det står ju ingenstans vem som gör vad, vem som håller i kameran osv. Förstår du skillnaden? Jag bad inte om det som framkommer av det som sägs utan det som faktiskt förekommer i form av handlingar. Du måste ju förstå skillnaden!

AC dikterar hur JF ska städa? Det är det väl bara JF som säger att AC gjort, men hur som helst, det bevisar inget. Vi kan väl utgå ifrån att inte heller AC vill åka fast för detta. JF ringer sin mamma för att han är PARANOID efter att ha tagit tjack. Sen är det anmärkningsvärt att jag ens behöver informera dig om att en feg jävel som JF är fan inte lika kaxig utan sina vänner som han är med demsamma.

Att AC dragit hammaren i huvudet på CL kan faktiskt även innebära att han känt sig så pådriven av alfa-JF att han gjort det fast han inte har något otalt med CL.

Seriöst, jag måste plugga nu, att jag måste påpeka de mest grundläggande teorierna i kritiskt tänkande för dig tyder på att jag ödslar min tid.
Senast redigerad av AgentProvocateur 2011-04-11 kl. 15:07. Anledning: stavfel
Citera
2011-04-11, 15:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AgentProvocateur
Står det vem som står och hugger av huvudet då det med senan sägs? Ja, allt som SÄGS framkommer, men det står ju ingenstans vem som gör vad, vem som håller i kameran osv. Förstår du skillnaden? Jag bad inte om det som framkommer av det som sägs utan det som faktiskt förekommer i form av handlingar. Du måste ju förstå skillnaden!

AC dikterar hur JF ska städa? Det är det väl bara JF som säger att AC gjort, men hur som helst, det bevisar inget. Vi kan väl utgå ifrån att inte heller AC vill åka fast för detta. JF ringer sin mamma för att han är PARANOID efter att ha tagit tjack. Sen är det anmärkningsvärt att jag ens behöver informera dig om att en feg jävel som JF är fan inte lika kaxig utan sina vänner som han är med.

Att AC dragit hammaren i huvudet på CL kan faktiskt även innebära att han känt sig så pådriven av alfa-JF att han gjort det fast han inte har något otalt med CL.

Seriöst, jag måste plugga nu, att jag måste påpeka de mest grundläggande teorierna i kritiskt tänkande för dig tyder på att jag ödslar min tid.

Hela referatet finns återgett, dvs DET FINNS ALLTSÅ VIDEO PÅ DET SOM SKER NÄR ALLT DETTA SÄGS, KAMERAN ÄR INTE RIKTAD RAKT UPP I HIMLEN ELLER MOT NÅGON AVLÄGSEN GRAN.

Man frågar sedan samtliga i förhören, där GM får säga vem som pratar/när man har även givetvis tagit röstprover och jämfört med dessa, och återigen GLÖMDE JAG NÄMNA ATT POLISEN HAR TYDLIGT KUNNAT SE VEM SOM GJORT VAD PÅ DESSA FILMER EFTERSOM DET FINNS _VIDEO_ PÅ DET.

AC bekräftar i sitt förhör att det är han som pratar då, JF bekräftar det, DJ bekräftar det och ÅTERIGEN DET FINNS PÅ VIDEO, AC är den som talar om JF för hur han ska städa, vad han ska tänka på osv. Samt som finns på video när han skär av huvudet på CL, AC är också den som stod och slog på CL's dörr med hammaren (bekräftas av åtminstonne två personer förutom JF som var med)

AC är alfan (problembarnet, med stöd av tidigare bakgrund) som försökt komma på rätt sköl innan detta inträffar, JF är den osäkra killen som aldrig riktigt passat in men ändå fått vara med pga olika anledningar och DJ är killen som varit lite utanför hela sin skolgång som när han får lära känna AC äntligen får hänga med "gänget i rökrutan" och är nu beredd att göra vad som helst för att fortsätta tillhöra detta gäng.

Hade en annan person med mer pondus anlänt till lägenheten istället för DJ så hade det troligtvis inte gått såhär långt. Detta vet vi eftersom DJ erbjöds möjligheten att lämna direkt när han kom in i lägenheten (bekräftas av samtal på videon som man återskapade) istället för att vända tvekade han dock inte att delta.

Så ja, som ovan så från det att han anlände till lägenheten så skulle jag också säga att DJ varit den som varit den mest pådrivande i trion.

Gillar f.ö att du drar iväg tjack i versaler, som det talande för JF's personlighetsförändring, detta till trots att han tagit sobril , xanor , stilnoct , zopiklon , och fan vet vad mer, på daglig basis sen flera månader tillbaka ,men ja absolut 1gram "TJACK" som han delade med CL var det som utgjorde strået som till slut bröt kamelens rygg.

"ALFAN" JF som lämnas ensam att städa upp av dom andra två, ALFAN vars umgänge innan detta inträffade till största delen bestått av CL själv (stödjs av ett GÄNG personer som hörts) , JF som har så mycket respekt och inflytande att AC och DJ direkt dagen efter säger att han var den som agerade i lägenheten och högg ihjäl CL själv, JF som har så MYCKET vänner att AK tror blint på AC och DJ när dom i första skedet säger att JF var ensam att hugga kniven i CL, ALFAN som blir tvungen att ringa sin syster för att få hjälp att städa lägenheten.

Fast det är klart, JF kanske är sveriges svar på Keyzer Söze

Och du försöker angripa mitt kritiska tänkande?, jag garvar åt dig "bumman"

Citat:
Ursprungligen postat av Mikkka
Ja med tanke på att ett paket rymmer 20 cigaretter så är det ju rimligt att den rymmer 30 tänder (att de skulle fått ut alla med rötter är orimligt att anta). Tänderna har säkerligen forcerats bort från CL´s hode på olika sätt, såsom av stenen, sparkar, eventuellt hammare.

Angående vem som är ledaren i gruppen anser jag DJ vara den mest drivande till hela grejen, från att han anländer till lägenheten vill säga. Det i kombination med AC´s påstådda hot till ett vittne, rörande CL innan de fått tag i CL ger lite vibbar om att anledningen till mordet inte har med JF´s påstådda pillerburk att göra.
Likaså är AC´s påstådda hammarattack mot CL´s huvud ganska obegriplig den med, om man utgår från att motivet är som de tre anger. Varför slår man någon med en hammare i huvudet så han halvt däckar av, med anledningen att ens "kompis" tror han har blivit bestulen på 30 piller?

Om man skall tro utsago från det som berättats av tredje part (som dom fått höra direkt från AC och DJ innan man visste CL ens var försvunnen) så har AC legat och halvsovit på soffan och då hört JF ropa "han kommer" är väl inte ett helt orimligt antagande att då säga att AC reagerat impulsivt, sett hammaren (som legat framme sedan tidigare på dagen när dom var till CLs lägenhet) och dragit till CL i huvudet.

Så som skadan beskrivs i FUP (av förhörspersonal) så är det ju frågan om centimeter som gör att CL inte dör på fläcken. Kollar du hur lägenhetens planlösning ser ut, och på vilken sida av huvudet hammarslaget är placerat, så blir det tydligt att det utdelats av personen som befunnits sig inne i vardagsrummet.
Senast redigerad av dip 2011-04-11 kl. 16:04.
Citera
2011-04-11, 18:14
Moderator
manamanahs avatar
Citat:
En tand med rot är iallafall 2-3cm lång i genomsnitt, och åtminstonne 1cm bred.

Ett ciggpaket är.

Längd: 6 cm
Bredd: 2.5 cm
Höjd: 9 cm

Värt att nämna är att man enligt utsago från FUP även samlade fimparna för samtliga cigaretter man rökte på platsen i detta paket med. Och återigen miljön detta gjordes i är då en bäcksvart skog med två mobilkameror till hjälp. Redskapet skall då vara en liten "snickar" hammare den smalare varianten.

Och det skedde efter tre personer sparkat med full kraft x antal gånger, två hoppat med full kraft, och två stampat, och ja just ja jag glömde även storstenen som man släppte på huvudet åtminstonne ett par gånger.

Vet inte hur pass mycket kunskap du har om mänsklig anatomi, men jag kan säga såhär undantaget pannbenet så är övriga ben i huvudet väldigt skör, kindben,okben,näsben tål nästan ingenting.

Om tänderna var uppdragna med roten så skulle de vara så stora kanske men så lär det ju inte ha varit.
Hursomhelst skulle de nog ändå få plats.

För övrigt så vet jag inte vad du svamlar om men ok. Kör hårt.
Citera
2011-04-11, 19:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av manamanah
Om tänderna var uppdragna med roten så skulle de vara så stora kanske men så lär det ju inte ha varit.
Hursomhelst skulle de nog ändå få plats.

För övrigt så vet jag inte vad du svamlar om men ok. Kör hårt.

Det gäller miljö förhållandena under vilket detta skulle skett, samt att man också samlat samtliga fimpar i detta paket.
Citera
2011-04-11, 20:55
Medlem

Men vart i fup:en har polisen skrivit vem som gör vad och vid vilken tidpunkt? Hänvisa inte till förhören, hänvisa inte till referatet av filmen för av dessa källor framgår inte vem som gör vad.

Vår diskussion började med att du påstod att JF var den svagaste av dessa tre. Du spekulerar! Jag spekulerar inte utan jag tolkar den information jag fått från förhören och det står inte klart för mig vem som gjort vad, det vet bara polis och åklagare.

Att jag inte nämnde benso och lyrica och diverse andra mediciner är för att jag trodde du hade förstått att jag redan lagt dessa till grund för mitt påstående, jag trodde i min enfald att du var så insatt att du visste att benso och tjack är en dålig blandning.

Jag är så pass insatt att jag vet att de mediciner han tar kan förändra ens personlighet, han käkade lugnande och tog sedan amfetamin, klart att något kan slå slint då.

Jag har inte tid att upprepa mig hela tiden, du får läsa om och läsa rätt. Det finns inte en domstol i världen som skulle spekulera så som du gör. Brottet är momentant, anta att AC och DJ hela sina liv varit våldsbenägna och att JF varit helylle, det förändrar inte det faktum att vi inte vet vem som verkligen gjorde vad i detta brott. Ord står mot ord.

Men alla tre kommer bli dömda för mord.
Citera
2011-04-11, 21:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AgentProvocateur

Men vart i fup:en har polisen skrivit vem som gör vad och vid vilken tidpunkt? Hänvisa inte till förhören, hänvisa inte till referatet av filmen för av dessa källor framgår inte vem som gör vad.

Vår diskussion började med att du påstod att JF var den svagaste av dessa tre. Du spekulerar! Jag spekulerar inte utan jag tolkar den information jag fått från förhören och det står inte klart för mig vem som gjort vad, det vet bara polis och åklagare.

Att jag inte nämnde benso och lyrica och diverse andra mediciner är för att jag trodde du hade förstått att jag redan lagt dessa till grund för mitt påstående, jag trodde i min enfald att du var så insatt att du visste att benso och tjack är en dålig blandning.

Jag är så pass insatt att jag vet att de mediciner han tar kan förändra ens personlighet, han käkade lugnande och tog sedan amfetamin, klart att något kan slå slint då.

Jag har inte tid att upprepa mig hela tiden, du får läsa om och läsa rätt. Det finns inte en domstol i världen som skulle spekulera så som du gör. Brottet är momentant, anta att AC och DJ hela sina liv varit våldsbenägna och att JF varit helylle, det förändrar inte det faktum att vi inte vet vem som verkligen gjorde vad i detta brott. Ord står mot ord.

Men alla tre kommer bli dömda för mord.

I FÖRHÖREN BEKRÄFTAS VEM SOM GJORT VAD, POLISEN HAR ÄVEN KUNNAT SE VEM SOM GJORT VAD EFTERSOM DET FINNS PÅ FILM.

Klart som fan man refererar till förhören EFTERSOM DET ÄR DÄR DET BEKRÄFTAS, du svänger dig med fina ord men är inte ens kapabel att sätta ihop en enkel logisk tanke kedja utan att du stupar direkt med massa logiska felslut.
Citera
2011-04-11, 21:11
Medlem
stora_ostens avatar
Citat:
I FÖRHÖREN BEKRÄFTAS VEM SOM GJORT VAD, POLISEN HAR ÄVEN KUNNAT SE VEM SOM GJORT VAD EFTERSOM DET FINNS PÅ FILM.

Klart som fan man refererar till förhören EFTERSOM DET ÄR DÄR DET BEKRÄFTAS, du svänger dig med fina ord men är inte ens kapabel att sätta ihop en enkel logisk tanke kedja utan att du stupar direkt med massa logiska felslut.

Hur menar du att det bekräftas i förhören? Jag har inte hittat detta i FUPen. Om du menar frågorna som förhörsledarna ställer till grabbarna så skulle jag nog inte läsa in så pass mycket att jag vågar mig på att avgöra vem som har skulden för vad.

Dom delarna av förhören som jag läst verkade för mig snarare som det gamla vanliga fiskandet av förhörsledarna.

Jag fick alltså intrycket utav att dom inte hade särskilt stor koll på vem som gjort vad förutom filmerna + diverse saker som folk hört, och att dom försökte få ur dom någonting öht. Du får gärna citera dom delarna som får dig att bli så säker.
Senast redigerad av stora_osten 2011-04-11 kl. 21:23.
Citera
2011-04-11, 21:16
Medlem
Robert_Goatses avatar
Vad kan de få för straff, blir det 8 år som AC pratade om?
I USA skulle det här brottet ge dödsstraff.
Citera
2011-04-11, 21:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stora_osten
Hur menar du att det bekräftas i förhören? Jag har inte hittat detta i FUPen. Om du menar frågorna som förhörsledarna ställer till grabbarna så skulle jag nog inte läsa in så pass mycket att jag vågar mig på att avgöra vem som har skulden för vad.

Dom delarna av förhören som jag läst verkade för mig snarare som det gamla vanliga fiskandet av förhörsledarna.

Jag fick alltså intrycket utav att dom inte hade särskilt stor koll på vem som gjort vad förutom filmerna + diverse saker som folk hört, och att dom försökte få ur dom någonting öht. Du får gärna citera dom delarna som får dig att bli så säker.

När samtliga säger vem som pratar, och det överenstämmer, så finns det inget att diskutera.
Citera
2011-04-11, 23:28
Medlem
hayennas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Robert_Goatse
Vad kan de få för straff, blir det 8 år som AC pratade om?
I USA skulle det här brottet ge dödsstraff.

Nej, det skulle det antagligen inte. Bara 18 av staterna tillåter dödsstraff och de blir färre och färre.

Men för att återgå till det här fallet i Sverige - antagligen får de inte mer än 5-8 år. Straffrabatten ligger på 50% på grund av deras ålder.
Citera
2011-04-12, 00:02
Medlem
Mikkkas avatar
Citat:
Om man skall tro utsago från det som berättats av tredje part (som dom fått höra direkt från AC och DJ innan man visste CL ens var försvunnen) så har AC legat och halvsovit på soffan och då hört JF ropa "han kommer" är väl inte ett helt orimligt antagande att då säga att AC reagerat impulsivt, sett hammaren (som legat framme sedan tidigare på dagen när dom var till CLs lägenhet) och dragit till CL i huvudet.

Så som skadan beskrivs i FUP (av förhörspersonal) så är det ju frågan om centimeter som gör att CL inte dör på fläcken. Kollar du hur lägenhetens planlösning ser ut, och på vilken sida av huvudet hammarslaget är placerat, så blir det tydligt att det utdelats av personen som befunnits sig inne i vardagsrummet.

I just detta fallet har ju faktiskt tredje part haft väldigt mycket information, som senare visat sig vara korrekt, de första 10 sidorna i denna tråden är ett bra exempel på det.
Att det var AC (som var inne i vardagsrummet) som höll i hammaren håller jag med om. Dock har jag svårt att tolka in bland annat AC´s hammarattack, samt DJ´s agerande när han anländer till lägenheten, till att dessa två endast vill hjälpa JF med en pillerstöld.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in