2011-04-09, 12:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Halsingland
Men varför skulle de påstå något som så uppenbart kan påvisas inte skett? Är det ingen som knackat ut tänderna bör de ju sitta kvar i käften, eller hur. Kom också ihåg att knarkare knappast har den bästa tandstatusen, taskigt tandkött som håller fast ta.änderna i munnen.

Av samma anledningar som att bägge påstår att hela grejen var JF's idé?, inkl vad man skulle göra med kroppen osv. Sättet förhörspersonalen även ställer frågorna angående just dessa tänder gör att man ganska enkelt kan läsa mellan raderna och se att det ej gått till så. Dom frågar ingående om AC och DJ menar _EN_ tand och bägge vidhåller sedan att det skulle vara samtliga. 32 tänder som sedan skulle lagts i samma ciggpaket som fimparna från platsen, en tand inkl rot är iaf 3cm lång, dessa tänder har sedan mystiskt försvunnit ur detta ciggpaket och kollar man samtliga inventarie listor från dom olika platserna man genomsökt så har man inte hittat en enda tand.

Det är uppenbar lögn.

Att sedan alfahannen i trion skulle lämnat lägenheten för att gå till CL's bostad förefaller inte det heller speciellt troligt, och denna utsago stödjs enbart av AC själv. Dom enda delar där AC sedan kan berätta i detalj är sådana som antingen ämnar ställa honom i bättre dager eller skjuta skuld på JF. Mer sannolikt är att AC kommenderar iväg JF till CL's lägenhet för att söka igenom den och att DJ skall haka på för att se till så det blir riktigt gjort, när man sedan kommer tillbaka tomhänt så utspelar sig händelseförloppet som avslutas med att CL får dom första sticken, AC skickar sedan iväg JF (personen som är anledningen till att allt detta sker) ensam till lägenheten en andra gång.

Det är även denna tidsperiod som det HELT och hållet saknas uppgifter om i förhören med DJ och AC, DJ påstår här att han lämnat lägenheten en andra gång, AC påstår han lämnat lägenheten här, sett till hur saker utspelat sig efteråt, och vad DJ och AC sagt om JF's involvering i allt som skett så.

Kombinationen AC + JF i lägenheten ensamma, AC skulle direkt i förhör utan pardon redogöra för vad som skett under denna tidsperioden, eftersom man försökt lämpa allt man kunnat tidigare på JF

Kombinationen JF + DJ i lägenheten ensamma, DJ skulle gjort exakt samma som ovan.

Kombinationen AC + DJ i lägenheten ensamma, AC kan hänga DJ helt för att han var den drivande i lägenheten och även inledde den avslutande delen. DJ kan å andra sidan hänga AC för hammarslaget mot CL's huvud som inledde allt detta.

Sett till hur AC sedan pratar och beter sig på inspelningen så tror jag även på JF's utsago att han efteråt i lägenheten då DJ åkte och köpte säckar och allt tröstat AC. Sättet AC enligt utsago betett sig på samt vad han sagt efter händelsen visar även det på en person som burit på en jävla massa ånger, DJ har dock enligt utsago från alla betett sig helt normalt efter denna händelse, man har ju även konstaterat att han ej heller hade några som helst droger i blodet när allt detta utspelade sig.
Senast redigerad av dip 2011-04-09 kl. 12:31.
Citera
2011-04-09, 13:13
Medlem
OxyFlipps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dip
..

Men tänderna är ju utslagna, hur menar du att dom blivit det då?
Citera
2011-04-09, 15:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OxyFlipp
Men tänderna är ju utslagna, hur menar du att dom blivit det då?

Peka gärna på var i FUP det står att tänderna saknats.
Citera
2011-04-09, 15:14
Medlem
Citat:

Om de inte saknas så borde väl förhörarna säga något om den saken, tycker man? Såvitt jag minns efter att läst FUP så invänder ingen av förhörarna mot det påståendet, vilket de väl borde ha gjort eftersom de ägnar sig åt att leta efter motsägelser i trions berättelser.
Citera
2011-04-09, 15:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hatesong
Om de inte saknas så borde väl förhörarna säga något om den saken, tycker man? Såvitt jag minns efter att läst FUP så invänder ingen av förhörarna mot det påståendet, vilket de väl borde ha gjort eftersom de ägnar sig åt att leta efter motsägelser i trions berättelser.

Jodå det gör dom, dom upprepar frågan två gånger till båda DJ och AC och frågar om man menar att det skulle gälla enskild eller samtliga, bägge vidhåller samtliga.

Värt att nämna är att man även finner åtminstonne _EN_ lös tand i gropen där huvudet påträffas så det där magiska ciggpaketet skulle då bara isåfall innehålla 31 tänder. AC säger även att han gavs ansvaret för detta, och att när han öppnade ciggpaketet vid Albert & Herbert så var det helt plötsligt tomt. Så då någonstans skulle det ligga x antal fimpar som man samlade i detta plus ett antal manständer?

Förefaller sig ytterst märkligt att man ej återfunnit dessa då, då man tydligt kan se att sådana föremål ej återfunnits vid någon av dom undersökta platserna. Vidare så saknas all information från den rättsmedicinska undersökningen gällande obduktion från FUP, och dom enda ställena det ges inblickar är när förhörspersonal läser ur den i förhör med dom tre misstänka. Och inte på något ställe där talas det om något som skulle styrka idioten ovans påstående.

Man både hoppade med full kraft, stampade samt sparkade på huvudet medans det fortfarande satt fast vid kroppen f.ö (stödjs av dokumentationen man gjorde med mobiltelefonerna)
Senast redigerad av dip 2011-04-09 kl. 15:36.
Citera
2011-04-09, 15:38
Medlem
Citat:
Jodå det gör dom, dom upprepar frågan två gånger till båda DJ och AC och frågar om man menar att det skulle gälla enskild eller samtliga, bägge vidhåller samtliga.

Värt att nämna är att man även finner åtminstonne _EN_ lös tand i gropen där huvudet påträffas så det där magiska ciggpaketet skulle då bara isåfall innehålla 31 tänder.

Man både hoppade med full kraft, stampade samt sparkade på huvudet medans det fortfarande satt fast vid kroppen f.ö (stödjs av dokumentationen man gjorde med mobiltelefonerna)

Jag tycker ändå inte att just den saken skulle vara ett övertygande bevis för tänderna inte saknas, det låter ju som ett normalt sätt att dubbelkolla storyn för att se om de kan hitta lögner. Vad gäller övriga bitar av händelseförloppet så frågar de ju om allt om och om igen, har jag för mig. Just om tänderna frågar man nästan ovanligt lite, nästan som om de inte behöver kolla just den saken eftersom de vet hur det ligger till redan.

Fast vad vet jag, jag kan ju ha fel. Ska sätta mig och kika igenom FUP igen.

Det där med tänderna är lite mystiskt. Redan i ett tidigt skede gick det ett rykte här på orten om att någon skulle ha haft tänderna i ett ciggpaket och visat upp för någon/berättat om det för någon. Mycket skitprat här i stan, för övrigt.
Citera
2011-04-09, 16:08
Medlem
Citat:
Men det var ju det jag menade. Om tänderna inte saknas, varför då påstå att FK slagit ut dem? Lögnen är ju uppenbar om tänderna sitter kvar i munnen.
Citera
2011-04-09, 16:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hatesong
Jag tycker ändå inte att just den saken skulle vara ett övertygande bevis för tänderna inte saknas, det låter ju som ett normalt sätt att dubbelkolla storyn för att se om de kan hitta lögner. Vad gäller övriga bitar av händelseförloppet så frågar de ju om allt om och om igen, har jag för mig. Just om tänderna frågar man nästan ovanligt lite, nästan som om de inte behöver kolla just den saken eftersom de vet hur det ligger till redan.

Fast vad vet jag, jag kan ju ha fel. Ska sätta mig och kika igenom FUP igen.

Det där med tänderna är lite mystiskt. Redan i ett tidigt skede gick det ett rykte här på orten om att någon skulle ha haft tänderna i ett ciggpaket och visat upp för någon/berättat om det för någon. Mycket skitprat här i stan, för övrigt.

Eftersom obduktions rapporten helt och hållet saknas ur FUP så går det enbart använda sig av den kända faktan. Förhållandena när AC och DJ påstår JF skulle gjort detta med CLs huvud är alltså efter man avskilt det från kroppen.

Det skall då alltså skett efter två av dom inblandade hoppat på huvudet, samt med full kraft sparkat, och sedan DJ också stampat på det med full kraft, det fanns två mobiltelefoner på platsen lampan på dessa utgjorde "belysning" i övrigt är det alltså bäcksvart. Allt annat från händelseförloppet finns dokumenterat mer eller mindre, men JF skulle då alltså antingen

A: Slagit ut 31 tänder med en hammare i en bäcksvart skog.

B: DJ eller AC skulle hållit i belysningen (telefonen) när JF gjort detta.

Det förefaller sig då väldigt underligt att dom enda delar som saknas på dom filmerna man återfunnit rör just dom "makabra" förehavanden som JF skulle haft med huvudet efter det avlägsnats från kroppen. Den enda utsagon för dessa påståenden är f.ö AC och DJ finns ingenting i det dokumenterade materialet gällande säkrade spår från någon av dom tre brottsplatserna som ger stöd för det. Bortsett den ensamma tand som återfinns i gropen och då ligger tanden i "moränjorden" under huvudet.

Citat:
Ursprungligen postat av Halsingland
Men det var ju det jag menade. Om tänderna inte saknas, varför då påstå att FK slagit ut dem? Lögnen är ju uppenbar om tänderna sitter kvar i munnen.

Finns andra uppenbara lögner som man inte slösar ytterligare tid på heller, du borde f.ö inse själv att påståendet att 30+ tänder skulle rymmas i ett ciggpaket faller på sin egen orimlighet. Antagligen för att dom är just uppenbara och att man redan har en klar bild över att AC och DJ pratat ihop sig om att försöka lämpa så mycket man bara kan på JF.

Kolla tex och jämför JF , DJ och AC's utsagor med varandra gällande händelseförlopp och dyl, JF berättar mycket i detalj dom enda ställena AC och DJ delger detaljer är more or less efter lägenheten eller där man skjuter över skuld på JF.
Senast redigerad av dip 2011-04-09 kl. 16:17.
Citera
2011-04-09, 16:21
Medlem
thrown-outs avatar
Intressant tråd, men jävligt hemsk! Är intresserad av sådant här men har inte pallat läsa FUP'en som finns att ladda ner. Men har följt tråden.

Lider med dom anhöriga & dom skyldiga verkar vara helt jävla ******* ja, det finns fan inte ord för skiten.

Men tyvärr så låter det som en benso brott, som så många andra har påpekat här i tråden så blir man riktigt jävla iskall av skiten.

Men jag har en fråga till er som bor på orten, hur går snacket? Vad sägs om gärningsmännen, backar deras kompisar upp dom eller är dom helt hatade? Kommer dom kunna flytta tillbaka till samma stad igen när dom (tyvärr) släpps ut igen?

Någon som känner föräldrar till gärningsmännen, hur reagerar dom på saken, vad säger dom om hela händelsen?

Har suttit & funderat i flera dagar på det här brottet, för jag har tidigare varit missbrukare & suttit i jobbiga sitsar & det har kunnat sluta på det här sättet både för mig själv & andra ett par gånger.
Det är när man läser sådant här som man inser vilket jävla skit missbruket drar med sig. Det är ju inte värt det, tänk på hur många man sårar när begår sådana här handlingar.

Många har nog tyckt att det är värt några år på kåken när man begår sina brott men det är inte ofta man tänker på alla konsekvenser, anhöriga till den drabbade & gärningsmän. Lider med dom alla för det kan fan inte vara lätt.

Anhöriga till CL har mist en i familjen på ett FRUKTANSVÄRT sätt & anhöriga till dom skyldiga lider nog dom också.

R.I.P
Citera
2011-04-09, 16:42
Medlem
Förstår inte varför vissa skyddar GM på det vis att dom skyller på drogerna. Bara för att man brukar/missbrukar droger betyder inte det att man behandlar en människa på detta viset.

Det är bara att inse att GM redan var sjuka i huvudet och hade likaväl kunnat genomföra mordet utan några som helst droger i blodet, att det underlättade är dock en annan femma.
Citera
2011-04-09, 19:26
Medlem
Tuesdays avatar
Åklagaren är tydlig i stämningsansökan om CLs tänder - de har samlats upp av gärningsmännen. Däremot lämnar hon öppet för om tänderna har dragits eller slagits ut.
Citera
2011-04-09, 19:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tuesday
Åklagaren är tydlig i stämningsansökan om CLs tänder - de har samlats upp av gärningsmännen. Däremot lämnar hon öppet för om tänderna har dragits eller slagits ut.

Vad används för att styrka detta?, och frågeställningen blir då återigen varför åtminstonne en tand återfinns i gropen, samt varför detta är den enda som återfunnits. Vidare så undrar jag varför åklagaren skulle lämna öppet angående dragit eller slagits ut. Sådant kan en rättsläkare utan problem konstatera vid obduktion.

Eftersom du ger sken av att du besitter insyn i material som ej är tillgängligt för allmänheten så vill jag även fråga om mer tydliggörande för placeringen för dom tre ingångshålen i CL's rygg som omnämns i förhören samt även om dessa skadat inre organ.

Samt återigen undrar jag hur dessa tänder helt saknas ur den återfunna dokumentationen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in