2011-06-11, 17:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quagmire.
Nej jag förstår det, pallar inte med någon fjortis heller som uppenbarligen inte fattar alls vad meningen med liknelsen var. men skit i det nu tuffing så slipper du få en stroke av att använda din enorma hjärnkapacitet på högsta nivå.

90% av ditt inlägg är OT, och din "kunskap" om fallet är löjeväckande (och då är jag generös) så vad hoppas du tillföra?.

Detta brott var inte planerat, planen var aldrig att mörda CL,det är en karusell av tillfälligheter och slumpar som gör att detta skenar helt åt helvete, detta står väldigt klart efter man läst hela FUPen.
Citera
2011-06-11, 18:34
Bannlyst
Så funkar inte länken till bilderna längre! Blir så sned!
Citera
2011-06-11, 18:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svartmyran
Så funkar inte länken till bilderna längre! Blir så sned!
Torrents funkar utmärkt och finns länkat här:
https://www.flashback.org/sp31092270

50+ seedare just nu.

Alla hostingsidor plockar antagligen bort bilderna efter ett samtal från farbror polisen.

Lokaltidningen Ljusnan skriver såhär om bilderna i lördagstidningen:

http://image.bayimg.com/oaicaaadj.jpg
Senast redigerad av MajorCrisis 2011-06-11 kl. 18:50.
Citera
2011-06-11, 19:19
Medlem
C Bildts Kostyms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krle
Sorry om ni skrivit ett svar på detta tidigare i tråden men orkar inte gå igenom den...
Kan inte Personen som lagt ut de sektretess belagda bilderna på nätet straffas? fängelse straff? Höga böter?

Det beror på vem som lagt ut dem. Vem som helst omfattas inte av sekretessbestämmelserna. Om den som lagt ut dem kommit över bilderna i sin tjänsteutövning är det inte bra. Om den som lagt ut dem bara råkat komma över bilderna av en slump (eller helt enkelt inte i sin tjänsteutövning) har han inte gjort något fel (i sekretesshänseende). Någon måste dock ha gjort fel i något led eftersom bilderna är på "villovägar".

Ska bli spännande att se om man lyckas gå till botten med detta. Jag tror dock att det blir svårt. Kretsen av människor som faktiskt haft tillgång till bilderna i sin tjänsteutövning är nog rätt stor, trots allt.
Citera
2011-06-11, 20:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dip
Du är uppenbarligen för ointelligent för att begripa att ditt påstående helt saknar logisk grund, sett till utsagon dom faktiskt uppgett, dvs det spelar _NOLL_ roll när man redan uppgett att man faktiskt tagit droger (AC och JF) innan man begav sig ut i skogen, samt vad man tagit, hurvida när man sedan intagit dessa och i vilka mängder är alltså helt ovidkommande när man öppet medgett att bruk har skett någon gång under händelseförloppet (i det här fallet innan man lämnar lägenheten för att bege sig ut i skogen)

Vore en sak om man helt nekat till att något bruk skett öht, men så är EJ fallet här, man har istället _MEDGETT_

Det du pratar om här, är alltså HELT irrelevant, frågan är hurvida detta "bruk" spelat roll till en sådan grad att det påverkat utgången av denna extremt tragiska händelse, dom tre involverade menar i förhör att det ej gjort det eftersom bruket skett efter det begågna brottet.

anekdotisk bevisföring kallas det där, vet du vad det erhåller för värdegrund i en debatt/diskussion? ungefär +/-/0

jag tror ändå dom varit drogade sen tycker jag att du kan stoppa upp din fup i arslet, dip, du vet uppenbarligen inte ett skit om hur det kan gå till under en polisutredning...anekdotisk bevisföring visst, men skryt?? På vilket sätt skröt jag?? Förklara det e du snäll !
Citera
2011-06-11, 20:55
Bannlyst
Citat:
90% av ditt inlägg är OT, och din "kunskap" om fallet är löjeväckande (och då är jag generös) så vad hoppas du tillföra?.

Detta brott var inte planerat, planen var aldrig att mörda CL,det är en karusell av tillfälligheter och slumpar som gör att detta skenar helt åt helvete, detta står väldigt klart efter man läst hela FUPen.

Jag har läst hela FUPen och tycker fortfarande att det finns saker som tyder på att det finns viss planering kring att få CL att försvinna. Exempelvis kan man se att det ändå är en förhållandevis utdragen process och om man väljer att inte lita till de olika versionerna kan man fundera över när i processen de bestämde sig för att döda honom. Hur långt måste det gå mellan impuls och handling för att det skall klassas som överlagt?
Citera
2011-06-11, 20:56
Medlem
putte-mr-puttes avatar
såg korten från obduktionen attans vad det måste ha luktat
Citera
2011-06-11, 21:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mungojerrie
Jag har läst hela FUPen och tycker fortfarande att det finns saker som tyder på att det finns viss planering kring att få CL att försvinna. Exempelvis kan man se att det ändå är en förhållandevis utdragen process och om man väljer att inte lita till de olika versionerna kan man fundera över när i processen de bestämde sig för att döda honom. Hur långt måste det gå mellan impuls och handling för att det skall klassas som överlagt?

JF hade bevisligen inte en aning om att DJ skulle dyka upp till lägenheten eftersom den utsagon återberättas av flera parter, så vilka skulle det då varit som bestämt att han skulle röjas ur vägen?, samtliga utsagos visar ju även att det är först i slutskedet som det "dödliga våldet" inträder.

Även i det sätt man återberättar detta för tredjepart (innan man ens blivit anhållen)
Senast redigerad av dip 2011-06-11 kl. 21:08.
Citera
2011-06-11, 21:04
Bannlyst
Förövrigt måste jag säga att jag skrattade högt när jag i FUPen läste att AC blev besviken över att drogtestet som han lämnat kom tillbaka negativt. Måste vara första gången någon vill bevisa för polisen att han faktiskt var hög som ett hus.
Citera
2011-06-11, 21:11
Bannlyst
Citat:
JF hade bevisligen inte en aning om att DJ skulle dyka upp till lägenheten eftersom den utsagon återberättas av flera parter, så vilka skulle det då varit som bestämt att han skulle röjas ur vägen?, samtliga utsagos visar ju även att det är först i slutskedet som det "dödliga våldet" inträder.

Min poäng är att även om det kanske inte fanns en längre planering i det att de skulle ha lockat dit CL med planer om att döda honom, så sker det vid någon tidpunkt ett skifte där de bestämmer sig för att ta kål på honom. Jag har svårt att tro att det handlar om den beskrivning som t.ex. AC ger, dvs att JF skulle rusat in och impulsdödat honom. Även om det inte är en planering som sträcker sig över längre tid så har de tre vid något tillfälle snackat ihop sig och bestämt sig för att vi lägger honom i badkaret, alla hugger honom och därefter packeterar vi honom och gör oss av med bevisen. Min fråga på detta blir alltså vad det egentligen krävs för att det skall klassas som överlagt mord. Är det tid mellan planering och dåd som krävs? För mig finns det inga tvivel om att det skett planering av mordet innan dess utförande i detta fallet.

Att sedan AC och DJ bestämmer sig för att snacka ihop sig och försöka få JF att bära hundhuvudet (no pun intended) är bara deras nerver som spelar dom ett spratt. Hade de valt att hålla ihop och hålla käft hade de haft mycket större möjlighet att slippa undan för tunga domar.
Citera
2011-06-11, 21:15
Medlem
Citat:
Kniven (var sett till husransakan det enda vassa föremålet som fanns i hela lägenheten, alltså tillfällighet som gör att den används)
Jaså, så dom fann alltså kniven vid husrannsakan?
Konstigt att polisen lade ner sånt arbete på att hitta morvapnet då. Som för övrigt ska ha kastats i någon sjö.

Citat:
Resten av ditt inlägg hör hemma i en annan tråd i en annan forumkategori, pallar fan inte mer åsnor nu.
Ah, ditt orförråd har utökats.
Du har kallat andra medlemmar:
Efterbliva, apor, begåvningreserv, idioter mm

Jag frågade dig förut och jag frågar igen: dip, varför är du så otrevlig?
Citera
2011-06-11, 21:17
Medlem
Hoppas dom åker in för all framtid. Sjuka människor drogade eller ej! Oavsett hurdan person BO var så förtjänade han inte detta. Silbersky borde skjutas som försvarar dom.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in