2011-04-02, 16:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ameste
Förmodligen för att hon inte skulle klara sig utan uppmärksamheten heller. :P Det är nog en kombo av förnekelse och uppmärksamhetssökande.
Hennes förhör var rätt saftiga. Gillar hur hon inte berättar för polisen om mordet tidigt för att hon hade ett löfte till sin bror. Skulle fler göra detta? Ett "löfte" jag skulle ha med ev. syskon skulle jag inte ens tveka till att bryta om det gällde nåt sånt..
Citera
2011-04-02, 16:54
Medlem
hayennas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MajorCrisis
Hennes förhör var rätt saftiga. Gillar hur hon inte berättar för polisen om mordet tidigt för att hon hade ett löfte till sin bror. Skulle fler göra detta? Ett "löfte" jag skulle ha med ev. syskon skulle jag inte ens tveka till att bryta om det gällde nåt sånt..

Om hon verkligen brydde sig om och älskade sin bror samt hade något innanför pannbenet skulle hon nog ha insett att det bästa hon kunde göra var att gå till polisen så att J fick hjälp. Han var ju helt klart i psykisk obalans, L var ju till och med orolig för att han skulle ta sitt eget liv. Man gör inte något sådant här och mår ok efteråt.... Hoppas jag iallafall.

OT: Jag skulle däremot gärna ha en syster jag kan ringa upp och som kommer och städar min lägenhet. Schysst service.
Citera
2011-04-02, 16:55
Medlem
hayennas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av manamanah
Från AF:s blogg

"Känner sånt hat mot alla människor idag, vad exakt har jag gjort för att förtjäna dessa onödiga kommentarer jag får ang min bror? DET RÄCKER NU! Vad är vitsen med dom egentligen?
Tur att jag inte kan spåra era ip adresser annars hade jag utan tvekan varit i samma sits som min bror, sånt hat känner jag!!!!"

Syrran tycker visst fortfarande att det här inte är så allvarligt och något man kan riva av en lustig kommentar om.
Vad är det för fel på henne?

Fattar hon inte att hon själv sätter sig i den här sitsen och varför stänger hon inte ner bloggen om hon mår så dåligt av det?

Vad exakt hon har gjort? Tja, skyddat en styckmördare och städat upp en brottsplats?
Citera
2011-04-02, 20:11
Medlem
Se7eens avatar
Citat:
Från AF:s blogg

"Känner sånt hat mot alla människor idag, vad exakt har jag gjort för att förtjäna dessa onödiga kommentarer jag får ang min bror? DET RÄCKER NU! Vad är vitsen med dom egentligen?
Tur att jag inte kan spåra era ip adresser annars hade jag utan tvekan varit i samma sits som min bror, sånt hat känner jag!!!!"

Syrran tycker visst fortfarande att det här inte är så allvarligt och något man kan riva av en lustig kommentar om.
Vad är det för fel på henne?

Fattar hon inte att hon själv sätter sig i den här sitsen och varför stänger hon inte ner bloggen om hon mår så dåligt av det?

Hon borde ju för fan också genomgå en psykiatrisk undersökning. Att hon ställer frågan vad hon gjort för förtjäna "dessa" kommentarer så är det väl ganska öppenbart. Hon är ju på sätt o vis medbrottsling. Så att hon sitter o tycker synd om sig själv visar ju inte på nåt sundhetstecken direkt. Utåt sett. Sen kanske hon innerst inne vet att det är fel, hoppas det för hennes egen skull.
Citera
2011-04-02, 20:35
Moderator
manamanahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Se7een
Hon borde ju för fan också genomgå en psykiatrisk undersökning. Att hon ställer frågan vad hon gjort för förtjäna "dessa" kommentarer så är det väl ganska öppenbart. Hon är ju på sätt o vis medbrottsling. Så att hon sitter o tycker synd om sig själv visar ju inte på nåt sundhetstecken direkt. Utåt sett. Sen kanske hon innerst inne vet att det är fel, hoppas det för hennes egen skull.

Håller med om att det är mycket "me me me" över människan. Alltså det är synd om henne också, men hon är ju knappast det största offret i den här historian.
Ser ut som hon rensat bort några "känsliga" inlägg nu så någon sorts insikt måste hon fått... till slut.
Citera
2011-04-02, 21:53
Medlem
Nu har jag laddat upp "huvudprotokollet" på följande sida:
http://www.megaupload.com/?d=6GGF8SFT

Ja, vad ska man säga...
Citera
2011-04-02, 22:17
Medlem
Citat:
Håller med om att det är mycket "me me me" över människan. Alltså det är synd om henne också, men hon är ju knappast det största offret i den här historian.
Ser ut som hon rensat bort några "känsliga" inlägg nu så någon sorts insikt måste hon fått... till slut.

Dessa barn kan inte ha haft det lätt ;(
Johan har troligtvis skyddat henne i många år och nu ville hon skydda honom/förtränga det som hade hänt. Hon är "bara" 18 år och hjärnan växer fysiskt oftast till 25-års ålder så än finns det hopp för denna flicka.
Kikade på hennes blogg och det är uppenbart att hon sover dåligt, vilket tyder på normala känslor.
Dock så ska Johan (utan tvekan) bestraffas stenhårt för det vidriga brotter han har begått!
Helst skulle jag se dessa "herrar" avrättas...men större risk att dom går fri inom 4 år
Citera
2011-04-02, 22:24
Medlem
Nog för att jag läst en del men den här FUP är nog ett av det värre. Har svårt att ta in att killarna ens kan resonera som dom gör. Det är oerhört tragiskt för alla inblandade att man vid så ung ålder kan vara så beräknande, planerande och sadistiska, finner inte ord.

Ibland önskar man att man inte läste saker, får en lite att tappa tron om mänskligheten, dock inte om polisen som gjort en mycket bra arbete.

Kan det bli något annat än psykiatrisk vård för killarna?
Citera
2011-04-02, 22:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haxan-10
Nog för att jag läst en del men den här FUP är nog ett av det värre. Har svårt att ta in att killarna ens kan resonera som dom gör. Det är oerhört tragiskt för alla inblandade att man vid så ung ålder kan vara så beräknande, planerande och sadistiska, finner inte ord.

Ibland önskar man att man inte läste saker, får en lite att tappa tron om mänskligheten, dock inte om polisen som gjort en mycket bra arbete.

Har det kommit fram att dem är psykist sjuka? Har dem gått igenom En RPU? Annars blir det väl 9 - 12 års fängelse
Citera
2011-04-02, 22:38
Medlem
cirkuspoliss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haxan-10

Har spenderat lördagen med att läsa FUP och kan inte säga annat än att jag håller med, riktigt jävla bestialiskt.

Jag har däremot svårt att se hur det skulle kunna bli rättspsyk för någon annan än möjligen JF, som verkar hyfsat skruvad. Ribban för hur knäpp man ska vara för att "slippa" fängelse är lagt väldigt högt, vilket jag verkligen tycker är synd. Den som tror att rättspsyk är lindrigare än fängelse vet inte vad denne pratar om.
Citera
2011-04-02, 23:01
Medlem
KCLSJTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cirkuspolis
Har spenderat lördagen med att läsa FUP och kan inte säga annat än att jag håller med, riktigt jävla bestialiskt.

Jag har däremot svårt att se hur det skulle kunna bli rättspsyk för någon annan än möjligen JF, som verkar hyfsat skruvad. Ribban för hur knäpp man ska vara för att "slippa" fängelse är lagt väldigt högt, vilket jag verkligen tycker är synd. Den som tror att rättspsyk är lindrigare än fängelse vet inte vad denne pratar om.

http://sverigesradio.se/diverse/appd...27_436_633.jpg

Här står det att två av tre eventuellt skulle kunna lida av en allvarlig psykisk störning. Är det inte just JF som står som "frisk" där? Eller så har jag blandat ihop vem som är vem när de bara står som misstänk A, B och C kanske.
Citera
2011-04-02, 23:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cirkuspolis

Nej rättspsyk är ingen dans på rosor inte. Men visst har dom väl emotionella störningar, men det kanske inte räcker för vård. Men hur ska dom vara när dom kommer ut efter 10 år om dom inte får vård av något slag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in