2010-10-19, 03:41
Medlem
eloges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av reservjesus
jag tror att hela historien kommer att vara löst snart, enligt hur jag uppfattat dessa 3 killar när jag träffat dom och snackat med dom är ju knappast att dom skulle vara styck-mördare, även om det är en misshandel som spårat ur. Tror att någon av dom kommer bryta ihop och berätta, JF är väl mitt tips. inte alls säkert, men tror att det kommer hända.
Antagligen är det mesta klarlagt. Skillnaden mellan en misshandel och ett styckmord kanske inte behöver vara så stor. Det ena ger det andra. Har de väl släckt en människas liv så kan de inte bli så mycket mer än mördare. Styckmord är ett vilseledande uttryck. Det antyder att mordet skulle vara extra hemskt, men så är det inte.

Det är lite makabert, men jag tror att många människor hellre skulle döda en människa genom att dra i en spak än att stycka ett lik i ett antal delar mer handgripligt. Juridiskt är det första mycket värre än det andra.
Senast redigerad av eloge 2010-10-19 kl. 04:32.
Citera
2010-10-19, 13:14
Medlem
http://helahalsingland.se/bollnas/1....vara-psykstord
Citera
2010-10-19, 16:13
Medlem
http://helahalsingland.se/bollnas/1....offrets-familj
Citera
2010-10-19, 17:17
Medlem
Roffegfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jpsh
Är inte alla tre det ?
Citera
2010-10-19, 18:40
Medlem
känner en av killarna rätt väl har hängt med han på fester och liknande vid flera tillfällen. Så gott jag kan bedöma är han en skön kille utan några psykiska störningar, väldigt lättsam trevlig och glad. Har väldigt svårt att tro att han skulle ha mördat eller styckat någon. Kan hända att man har gått för långt i en misshandel under berusning av benzo eller liknande preparat och fått panik över hur man ska hantera situationen. Jävligt läskig grej det här..
Citera
2010-10-19, 19:47
Medlem
Limpars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jpsh

Se där ja´inte helt oväntat kanske, blir rock´n´roll på rättspsyk nu då
Läge att skaffa backspeglar nu då kanske för han om domen faller åt det hållet.
Blir till att "hålla i trasan" i framtiden

Lycka till grabben !!
Senast redigerad av Limpar 2010-10-19 kl. 20:06.
Citera
2010-10-19, 20:46
Medlem
"Förra veckan stod det klart att den andra mordmisstänkta 19-åringen inte bedöms lida av en allvarlig psykisk störning. Han kan därmed dömas till fängelse om han skulle fällas i en rättegång." -BOLLNÄS/LJUSNAN

Om han inte var psykiskt instabil innan så är han nog det nu. tänk dig själv att vakna en morgon o tänka "oh ... vafan hände igår igentligen. aajuste vi käkade benzo och styckade en kille..."
Citera
2010-10-19, 21:21
Medlem
Limpars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HappyMan
"Förra veckan stod det klart att den andra mordmisstänkta 19-åringen inte bedöms lida av en allvarlig psykisk störning. Han kan därmed dömas till fängelse om han skulle fällas i en rättegång." -BOLLNÄS/LJUSNAN

Om han inte var psykiskt instabil innan så är han nog det nu. tänk dig själv att vakna en morgon o tänka "oh ... vafan hände igår igentligen. aajuste vi käkade benzo och styckade en kille..."

Ja & nu står följande: Resultatet visar att det kan misstänkas att han lider av en allvarlig psykisk störning, både nu och vid tidpunkten för gärningen.-BOLLNÄS/LJUSNAN

Så kan det gå när inte haspen är på ...
Vore trevligt om Goran Kotoran hade fått chans att säga hej på gossarna
Senast redigerad av Limpar 2010-10-19 kl. 22:20.
Citera
2010-10-19, 22:28
Medlem
Tuesdays avatar
Den nya §7 undersökingen handlar alltså om DJ.
Citera
2010-10-20, 00:53
Medlem
drunknars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eloge
Antagligen är det mesta klarlagt. Skillnaden mellan en misshandel och ett styckmord kanske inte behöver vara så stor. Det ena ger det andra. Har de väl släckt en människas liv så kan de inte bli så mycket mer än mördare. Styckmord är ett vilseledande uttryck. Det antyder att mordet skulle vara extra hemskt, men så är det inte.

Det är lite makabert, men jag tror att många människor hellre skulle döda en människa genom att dra i en spak än att stycka ett lik i ett antal delar mer handgripligt. Juridiskt är det första mycket värre än det andra.

Hmm jag är ingen utbildad jurist men detta kan väl inte stämma? Värre att dra i spak än att styckmörda? Brukar inte just styckmord väldigt ofta leda till livstid om gm kan fällas?
Citera
2010-10-20, 01:18
Medlem
Shoplifters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av drunknar
Hmm jag är ingen utbildad jurist men detta kan väl inte stämma? Värre att dra i spak än att styckmörda? Brukar inte just styckmord väldigt ofta leda till livstid om gm kan fällas?
Skulle tro att det som åsyftades var att själva dragandet i spaken (dvs dödandet) naturligtvis ses som grövre än styckandet i sig (dvs isolerat från dödandet).
Citera
2010-10-20, 07:40
Medlem
BumZs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eloge

Fat det är långt ifrån alla som klarar av att stycka en människokropp och att klara av en sådan sak ger oss en liten fingervisning om på vilken nivå (rent känslomässigt) vi ligger.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in