2010-10-14, 18:02
Medlem
Någon som kan länka det aktuella avsnttet från någon streamsida eller kanske youtubeklipp?
Citera
2010-10-14, 18:20
Medlem
Tuesdays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pebles
Hm.. Fiske verkar vara ett "mordiskt" intresse.

Jo, jag associerade också till Jocke (styckmördaren som dödade ett äldre par i Skåne). Fiskare torde känna till traktens sjöar väl.

Att JF ska ha ordinerats viss medicin av läkare innebär att iallafall han kan få fortsatt medicinering i häktet. Apropå snacket att det är märkligt att killarna inte har brutit ihop/erkänt utan flödder i häktet.
Citera
2010-10-14, 19:45
Medlem
mcnuggets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eXplorist
Någon som kan länka det aktuella avsnttet från någon streamsida eller kanske youtubeklipp?

Vad snackar du om?
Citera
2010-10-14, 19:48
Medlem
ThirdMs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mcnugget
Vad snackar du om?

Sopranos-avsnittet menar han/hon nog.
Citera
2010-10-14, 19:50
Medlem
Soda Popinskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eXplorist

Google is your friend...
http://www.sidereel.com/The_Sopranos...sode/9/_search
Citera
2010-10-14, 21:07
Medlem
http://www.youtube.com/watch?v=3vciRB_9HjU&translated=1
Citera
2010-10-14, 21:12
Medlem
http://www.youtube.com/watch?v=rAO3x...eature=related samma klipp fast utan oljudet i bakgrunden.
Citera
2010-10-14, 21:41
Medlem
om dom nu har gått exakt efter det här va de alltså händerna och huvudet dom hitta i skogen och resten i sjön?
Citera
2010-10-14, 22:09
Medlem
sqrt25s avatar
Jag tycker termen styckmord är nåt som Aftonbladet och Expressen är mest intresserade av.
De vill liksom få det att låta som om man mördar någon genom att från den levande och högst medvetna personen styckar av bit för bit.
Egentligen handlar det väl i de absolut flesta fall "bara" om att bli av med bevismaterial.
Det är förstås inte alla som haft ihjäl nån som också är kapabla att stycka offret för att gömma det.
Själva styckandet för att gömma liket förändrar inte så mycket tycker jag. Mord är mord.
Citera
2010-10-14, 22:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hb_LimpaN
om dom nu har gått exakt efter det här va de alltså händerna och huvudet dom hitta i skogen och resten i sjön?

Det var min tanke oxå när jag läste helahälsingland om att polisen tyckte det var skrämmande likt avsnittet.
Citera
2010-10-14, 22:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av behind-your-face
Det var min tanke oxå när jag läste helahälsingland om att polisen tyckte det var skrämmande likt avsnittet.

ja, och eftersom dom va säker att de va han dom hitta i skogen borde de ju vara huvudet eller nått liknande.
Citera
2010-10-14, 22:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av behind-your-face

Ska väl inte ta det för givet ännu att det var så även om en hel del kanske pekar mot det. Ingen av poliserna har sett det där avsnittet ännu så det är inte de som säger att det har gått till så, det har de fått fram genom ett tips som ska ha kommit in om man läser tidningsartikeln lite noggrannare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in