2010-10-08, 12:26
Medlem
bbqmasters avatar
Kan tillägga att det inte bara är något löst rykte, märkte när jag läste igenom inlägget att det lät lite så.
Citera
2010-10-08, 12:28
Medlem
http://helahalsingland.se/bollnas/1....ropp-ar-hittat
Bara jag som tycker att polisen har gjort ett jävligt bra jobb?
Dom har ju inte haft mycket alls att gå på.
Citera
2010-10-08, 12:31
Bannlyst
Hur tror ni att kroppen var sänkt? Då det låg under ytan?

Eller kan delar av en kropp hålla sig på botten eller är det masa plastpåsar och sten eller liknande?
Eller kan likdelar hålla sig under vatten men inte hela kroppen bara...
Citera
2010-10-08, 12:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lesnar
Hur tror ni att kroppen var sänkt? Då det låg under ytan?

Eller kan delar av en kropp hålla sig på botten eller är det masa plastpåsar och sten eller liknande?
Eller kan likdelar hålla sig under vatten men inte hela kroppen bara...

"Kroppen låg nedsänkt i sjön." står det i artikeln. Hur den var paketerad framgår ej i artikeln. Jag personlingen tror att kroppen var paketerad på något vis med tyngder i så att kroppen skall sjunka.
Citera
2010-10-08, 12:49
Medlem
ThirdMs avatar
Nu måste dom ju börja snacka alltså. Om det har gått till på det sättet som ryktena säger (slag med hammare i huvudet, flera knivstick etc.) kan det ju inte vara så svårt att fastställa en dödsorsak.
Citera
2010-10-08, 12:56
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ThirdM
Nu måste dom ju börja snacka alltså. Om det har gått till på det sättet som ryktena säger (slag med hammare i huvudet, flera knivstick etc.) kan det ju inte vara så svårt att fastställa en dödsorsak.

Jag har läst i stort sett allt i denna tråden och jag tror att AC är den som blir svårast att "knäcka" och att JF kommer att snacka nu när de hittat delar av kroppen.

Polisen har gjort ett bra jobb och jag hoppas att de kan ta detta in "i mål".
Citera
2010-10-08, 13:01
Medlem
ThirdMs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Jag har läst i stort sett allt i denna tråden och jag tror att AC är den som blir svårast att "knäcka" och att JF kommer att snacka nu när de hittat delar av kroppen.

Polisen har gjort ett bra jobb och jag hoppas att de kan ta detta in "i mål".

Ja det verkar ju onekligen som att han inte alls är nå sugen på att prata. Där skulle vi haft lite hårdare förhörsmetoder. Men det är en annan diskussion.

Jag satt tidigare i den här tråden och klagade på polisen, men dom har förvånat mig och jag är faktiskt imponerad av att polisen har lyckats så här långt. Kan tillägga att jag är en av dom sista som "kryper till korset" och erkänner när farbror blå gjort ett bra jobb.
Citera
2010-10-08, 13:35
Medlem
Tuesdays avatar
Foto fyndplats...

http://sverigesradio.se/sida/artikel...rtikel=4082280
Citera
2010-10-08, 14:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jpsh
kan.inte.vara.tatuering/ärr.då?
huvudet.låter.så.sjukt.läskligt.så.vill.inte.ens.t änka.så

kan.inte.göra.mellanslag

Han har ingen tatuering om han inte gjort det den sista tiden vill säga men han har ärr på ena handen där han slagit in ena knogen, och brännmärken från en cigarett på vänster arm/hand (minns inte riktigt men kan ha varit bådeoch tro jag)
Citera
2010-10-08, 14:37
Medlem
Orkar inte läsa igenom hela tråden. Vilka motiv finns för mordet och att kroppen styckats?
Citera
2010-10-08, 14:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Don Xavier
Orkar inte läsa igenom hela tråden. Vilka motiv finns för mordet och att kroppen styckats?
Knarkskuld förmodligen.
Styckad för att kunna fraktas bort lättare?
Citera
2010-10-08, 14:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Don Xavier

Två sidor bak hittar du en sammanfattning iaf.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in