Flashback bygger pepparkakshus!
2010-10-13, 23:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tuesday
Men - skulle de ha utfört mordet, styckningen och flyttningen av kroppen utan narkotika, tror du?

Kan filmryktet ha uppstått utifrån den här tråden?

Man är väl inte mer kapabel till att stycka någon bara för att man är påtänd ?
Allt handlar om hur pass bra psyke man har som människa.

Jag tror man kan vara minst lika duglig att utföra något i onykert tillstånd som nykter eller drogpåverkad.
Allt handlar återigen om psyket.

Mord är nog alla kapabel till när det sätter den nivån till men att stycka någon krävs lite extra, kanske droger eller alkohol, men lika gärna ett ostabilt psykiskt betende..

Hörde oxå om en filminspelning/kortknäppning om detta för ett tag sedan, men ville inte skriva nånting om lösa rykten som kanske inte var sann. Spekuleras så mycket från A till Ö ändå här på FB.
Citera
2010-10-13, 23:49
Medlem
Tuesdays avatar
Min poäng angående narkotikan (ett rykte som även det sannolikt stämmer) var att denna trio kanske inte hade gjort allt detta ifall de hade skippat intag. På så vis kan det ha varit avgörande för brottet.

Att killarna ska ha filmat styckning och sedan polisen hittat filmen motsägs av det faktum att tingsrätten har hållit dem häktade för människorov - och inte mord.
Citera
2010-10-14, 00:29
Medlem
Nu kanske jag är helt fel ute och jag orkar inte läsa alla artiklar igen för att vara säker.
Men har inte polisen under hela utredningen verkat säkra på att dom kommer kunna sätta fast killarna,
även innan kroppen hittades? Dom kanske har foton eller en film av något slag?
Jag bara spekulerar.. Mest troligt är det väl att det bara är ytterligare ett rykte.
Fast visserligen har de sjukaste ryktena visat sig vara sanna så.
Citera
2010-10-14, 10:25
Medlem
Tuesdays avatar
I frivårdens utredning uppger JF att han har lidit av psykiska problem sedan 10 års ålder. Vidare att han har haft kontakt med öppenpsyk sedan ett halvår och att han är ordinerad antidepressiv medicin, läkemedel mot panikångest och sömntabletter.

JF uppger att fiske är ett stort intresse.
Citera
2010-10-14, 11:02
Medlem
Citat:
I frivårdens utredning uppger JF att han har lidit av psykiska problem sedan 10 års ålder. Vidare att han har haft kontakt med öppenpsyk sedan ett halvår och att han är ordinerad antidepressiv medicin, läkemedel mot panikångest och sömntabletter.

Åhå , så då är det fritt fram att slå ihjäl någon !
Ja men herregud , en liten klapp på axeln då , och skicka hem honom till mamma .
Citera
2010-10-14, 12:30
Medlem
Skulle alkohol "uppfinnas" idag skulle det aldrig bli lagligt.[/

dagens sanning
Citera
2010-10-14, 12:38
Medlem
Pebless avatar
Citat:

Hm.. Fiske verkar vara ett "mordiskt" intresse.
Citera
2010-10-14, 12:50
Medlem
Motalas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pebles
Hm.. Fiske verkar vara ett "mordiskt" intresse.

Javisst rena Cannabalismen den drabbade inte bara tas av daga utan ÄTS UPP efter handlingen
Citera
2010-10-14, 13:31
Medlem
Storstadscowboys avatar
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article7954641.ab
Citera
2010-10-14, 13:31
Medlem
Quarrels avatar
http://helahalsingland.se/bollnas/1....ktade-for-mord
Alla tre omhäktade för mord
Citat:
Tingsrätten anser ändå att de ska vara fortsatt häktade, och den här gången har brottsrubriceringen skärpts från människorov till mord.
Citera
2010-10-14, 17:46
Medlem
http://helahalsingland.se/bollnas/1....pranos-avsnitt

Jag vet inte vilket avsnitt som åsyftas men det första som jag kommer att tänka på är det där Tony och Christoffer styckar killen med tupè i badkaret. Stämmer det?
Citera
2010-10-14, 17:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anonym1337
http://helahalsingland.se/bollnas/1....pranos-avsnitt

Jag vet inte vilket avsnitt som åsyftas men det första som jag kommer att tänka på är det där Tony och Christoffer styckar killen med tupè i badkaret. Stämmer det?

jao, stod i aftonbladet idag att de är säsong 4 avsnitt 9 dom ska kolla på.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in