2010-10-06, 19:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gulasnubben
Är det gängrelaterat?

Den anhållne till vänster tycks ha en mystisk tatuering på höger hand.

När man ändå zoomar bilden tyder den häktades hårfärg på att det inte rör sig om en dalmas

J.F som har tatuering på handen va? Ser inte ut som en gängtatto på den tydligare bilden på honom
Citera
2010-10-06, 19:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ThirdM
Det är inte gängrelaterat. Ett kompisgäng som trodde dom blev kriminella när hip-hop kom till landsbygden typ.

Trodde? Är väl ganska tydligt att dom blev det.. eller finns det någon "delad mening" om det?
Senast redigerad av vivalaboeg 2010-10-06 kl. 19:33.
Citera
2010-10-06, 19:33
Medlem
ThirdMs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kallekunskap
Så otroligt skönt det måste vara för CL anhöriga! Lider med dom. Jag hoppas nu att dom hittar resten så hans anhöriga kan få ett riktigt slut! Sen HOPPAS jag att dom tre som sitter inne åker på ett grymt straff! dom ska inte kunna komma undan med detta!

Sen är frågan den "dagen" dom får komma ut om dom vågar komma tillbaka till Bollnäs... Det skulle nog inte jag våga....

Dom får inte ett grymt straff, vi bor i Sverige. Sen tror jag att dom kan åka tillbaka till Bollnäs utan problem, hälften vågar inte göra dom nånting och den andra hälften tycker att dom är "häftig" tyvvär.
Citera
2010-10-06, 19:35
Medlem
ThirdMs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vivalaboeg
Trodde? Är väl ganska tydligt att dom blev det.. eller finns det någon "delad mening" om det?

Okej, vi säger så här; dom trodde dom blev Tony Montana när hip-hop kom till landsbygden. Alla som bor på en liten ort förstår vad jag menar för sorts folk.
Citera
2010-10-06, 19:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kallekunskap
Så otroligt skönt det måste vara för CL anhöriga! Lider med dom. Jag hoppas nu att dom hittar resten så hans anhöriga kan få ett riktigt slut! Sen HOPPAS jag att dom tre som sitter inne åker på ett grymt straff! dom ska inte kunna komma undan med detta!

Sen är frågan den "dagen" dom får komma ut om dom vågar komma tillbaka till Bollnäs... Det skulle nog inte jag våga....

Ja, hoppas dom anhöriga kan få lite ro nu.
Om dom kommer till Bollnäs så är det väldigt lätt hänt att dom råkar ut för "en liten olycka", det händer ju så lätt
Citera
2010-10-06, 19:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dirty-harry
Ja, hoppas dom anhöriga kan få lite ro nu.
Om dom kommer till Bollnäs så är det väldigt lätt hänt att dom råkar ut för "en liten olycka", det händer ju så lätt

Jo men precis det är man vill ha som anhörig sen spelar det ingen roll hur man dör...

Jaa man vet aldrig vad som händer bakom hörnet!
Citera
2010-10-06, 19:38
Medlem
Limpars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ThirdM
Dom får inte ett grymt straff, vi bor i Sverige. Sen tror jag att dom kan åka tillbaka till Bollnäs utan problem, hälften vågar inte göra dom nånting och den andra hälften tycker att dom är "häftig" tyvvär.

Beror på det.
Blir det rättspsyk med särskild utskrivningsplan "brukar bli vid brott som detta" så får dom inget tidsbestämt straff, kan sitta hela livet mer eller mindre. http://sv.wikipedia.org/wiki/Lag_om_...risk_v%C3%A5rd
Finns inget som heter 2/3e delar osv inom denna straffskala.
Kommer inte bli någon lek nu inte för herrarna !
Jag skulle vilja kalla det: Game Over !
Att en gång låta prykiatrin slå klorna i såhär är det tufft att komma ur det.
Senast redigerad av Limpar 2010-10-06 kl. 19:45.
Citera
2010-10-06, 19:44
hoppas de styckade honom när han var död åtminstånde
Citera
2010-10-06, 19:49
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Limpar
Beror på det.
Blir det rättspsyk med särskild utskrivningsplan "brukar bli vid brott som detta" så får dom inget tidsbestämt straff, kan sitta hela livet mer eller mindre. http://sv.wikipedia.org/wiki/Lag_om_...risk_v%C3%A5rd

http://svt.se/2.53277/1.275370/sa_fu...=rubrik_275370

Citat:
Ej tidsbestämd
Rättspsykiatrisk vård är inte tidsbestämd. Det är bara vårdbehovet som avgör hur länge vården ska fortgå. Detta faktum har kritiserats vid fall då vårdtiden har blivit väsentligt kortare än ett motsvarande fängelsestraff för samma brott.
Den genomsnittliga vårdtiden för mord är 4,6 år, medan de flesta som döms till fängelse för mord sitter av sju år av sitt straff.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Limpar
Beror på det.
Får hoppas på att gamla tiders psykvård finns kvar. Lobotomi existerar väl inte men andra typer av hospitalisering kanske.
Om de sen kommer ut är det kanske inte lika lätt att skaffa fängelsegroupies (kallas det så?) som om dem hade fått ett fängelse straff på 10 år, och ute på 5.
Instämmer med övriga. Skönt för CL anhöriga att till slut få nån sorts ro.
Citera
Medlem
om alla skyller på varandra vid rättegång blir vel ingen dömd för mordet? och alla blir dömda för och ha flyttat kroppen. med andra ord är dem ute om några år eller?
Citera
2010-10-06, 19:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rilind
hoppas de styckade honom när han var död åtminstånde

Ja, hoppas jag med. Styckningen beror med största sannolikhet på "praktiska detaljer"/bortforsling av kropp....annars ska jag personligen bryta mig in på psyk å ..."säga hej"...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in