2010-09-12, 22:42
Medlem
Gott!

Verkar som att jag inte är helt ute på djupt vatten då ju
Citera
2010-09-13, 00:12
Medlem
Taco blir nog bara kladdigt och jobbigt. Jag säger +1 på Danro80s "Helgrilla 4 fläskfileer i ugnen, sen klyftpotatis och bernaisesås. Detta kan inte misslyckas.". Inte kladdigt, lättlagat men dock lite dyrt.
Citera
2010-09-13, 00:21
Medlem
banquets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dem0n
Pizza
Ja, trevligt! Förbered bottnar och flera olika pålägg så får alla göra sin egna bit.
Citera
2010-09-13, 00:23
Medlem
gREds avatar
Om du vill äta något djävulskt gott:

http://www.kokaihop.se/recept/dubbel-marinerad-oxfile
obs; funkar lika bra med fläskfilé!

serveras tillsammans med potatisgratäng (typ ICA's färdiga)

Vattnas i munnen på mig när jag tänker på hur gott köttet blir.. mhhhhhhhhhh
Citera
2010-09-13, 00:28
Medlem
rayraviolis avatar
Gör nåt du känner dig trygg med. En chili och en (eller flera) finöl därtill skulle göra mig fullständigt nöjd.
Citera
2010-09-13, 00:33
Medlem
TheSituations avatar
Varför inte en gryta så här på hösten? En boeuf bourguignon eller någon viltgryta kanske? De ligger absolut inom ramarna för din budget
Citera
2010-09-13, 01:07
Medlem
DonkeyKlonks avatar
En stor kycklingsallad med lite gott bröd till är alltid uppskattat som bjudmat. Styr lite schyssta dressingar och succén är ett faktum!
Citera
2010-09-13, 03:38
Bannlyst
10 x 80 = 800

Big Mac & CO plusmenu.
Citera
2010-09-13, 03:41
Bannlyst
Förrätt:

Chili, vitlök, ingefära. Finhacka rubbet. Stek på halvvärme (d.v.s. 5/10 eller 6/12 osv) i några minuter tills all smak dragits ut i oljan (men inte så länge att du bränner något). Sen ner med räkor i det, sista två minuterna eller så bara så att dom blir varma. Salt på det också om du har färska räkor, annars brukar dom vara salta nog. Det här äter ni med något schysst vitt bröd.

OMÖJLIGT att misslyckas med och sjukt enkelt att skala upp till så många ni ska vara. Riktigt jävla mördargott också. På det kan du bjuda på vafan som helst mer eller mindre!
Citera
2010-09-13, 08:12
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Koddan
10 x 80 = 800

Big Mac & CO plusmenu.
Inte lätt för dig att inte klara av att läsa topic.
Citera
2010-09-13, 10:31
Moderator
evilhoneys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rayravioli
Gör nåt du känner dig trygg med. En chili och en (eller flera) finöl därtill skulle göra mig fullständigt nöjd.
Samma här! Lite bröd och en grönsallad så blir det kanon. =)
Det behöver inte vara så förbannat trixigt och flashigt bara för att man ska bjuda på middag. Gör något du är säker på istället så kommer du var lugnare och trevligare som värd. =)
Citera
2010-09-13, 14:40
Medlem
firmafest eller middag för arbetskamrater?
hur som haver bjud ej på chili cone carne känns lite 70-tal+ snålt. nåt man fick till skollunch typ.

tycker kött+potatisklyftor, stor sallad o bröd är utmärkt: redigt, lättlagat typ. ett gott vin alt öl, alhofritt till. ev veg alt

eller köp en sån där halvfärdig potatisgratäng krydda i lite med basilika t ex så ser det hemlagat ut

är det fredag o gänget ska gå ut efteråt kör typ 2 olika pastasallader en veg en kött/skaldjur. fixa lite tilltugg som salami, goda ostar, oliver, inlagd paprika eller sånt. på med rödtjut o nåt väldigt enkelt ser ut som värsta bjudbufféen. se till att de får välkomstdrink

eller: köp en färdig kyckling, dela i bitar släng i panna med massa matlagningsgrädde, skiva en lök, en paprika, klyfta i en tomat, krydda me va fan som helst av dessa: cayenne, svartpeppar, basilika, orgegano, vitlök, timjan, koka opp allt å låt småputtra. kan ej bli dåligt!
koka ris, gör en sallad. bjud på vin.

ska d va riktigt flott ska d va 3 rätters...men orka
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in